• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Jo men jag svarade bla. att : Men jag håller med dej att POI längs rutten vore bra och det kanske kan man fråga om detta uppdateringen kan komma .

Eller fick jag inte svara dej ?
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Men sjöar är väl ändå med på kartan ? Men jag håller med dej att POI längs rutten vore bra och det kanske kan man fråga om detta uppdateringen kan komma .

Sen kan du ju sitta och planera in delmål man behöver ju inte göra det besvärligare än nödvändigt , men tänk då om alla P-platser är upptagna då faller jag hela planeringen ;) .

Klart du får svara, varför skulle du inte få det?

Kan väl då passa på att säga att jag inte förstår ditt inlägg.

Vad menar du med att sjöar är med på kartan? Är inte det självklart?

Vad menar du med att jag kan sitta och planera in delmål?

Vad är det som är besvärligt?

Vad menar du med att alla P-platser är upptagna och att planeringen skall falla?
:rolleyes:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Att POI inte visas längs färdvägen stör mig inte. Man har väl ett mål med resan?
När man kommit i närheten av målet eller längs vägen då det är tid att slå sig till ro så går man in i Sygic "i närheten av...". Sedan väntar man tills alla affärer, mackar mm visats och trycker på "grupper" i nedre högra hörnet och väljer POI-gruppen (landet/ställplatserna) man vill se.
Då får man en lista med ställplatser och avstånd till dessa. Man kan välja att visa ställplatsen på kartan och sedan välja att navigera dit eller gå tillbaka och kolla en annan ställplats om den första inte passar..
Fungerar utmärkt tycker jag.
Jag behöver inte se ställplatser en mil efter jag startat.

Nej, man har inte alltid ett mål för resan, man kan åka iväg, så får man se var man hamnar, då är den visning som Lasse efterlyser riktigt bra! :)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic

Fick en uppdatering på Sygic idag. Läste på nätet att den nya versionen skulle innehålla bl.a. nya sträckningen och bron på r50 vid Motola.
Detta finns inte i min Sygic i Androidplattan? Är det olika kartmaterial till olika operativ? (det framgick inte vilken plattform det gällde i det andra forumet)
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Jag laddade just ner nya Sverigekartan till min Galaxy 10.1 och där är nya sträckningen i Motala med. Min Androidversion är 4.0.4
/Lars Erik
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic

Ok, vår version är 4.03. Förstår inte. Funderar på ominstallation...:(
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic

Jag fick uppdateringen i går OCH uppdatering av kartorna igen.
Ett helvete att hitta ställen att uppdatera kartorna via.
Nu har jag version 13.4.1, vet inte hur ni kan ha annan version.?
PS har en Ausu Fonepad, Android version 4.1.2
DS

:mcride:
 
Senast redigerad av en moderator:

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Min Sygicversion är 13.4.1 och Androidversionen är 4.0.4 och då verkar det fungera...

/Lars Erik
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic

Sygic 13.4.1 har jag också, men ingen ny bro i Motala???
 
Senast redigerad av en moderator:
J

Jarn

Guest
Sv: Sygic

Det är inte så att du bara installerat nya versionen av programmet och sedan inte installerat nya kartor också?
Bara en tanke, för jag har också den nya bron i min.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Jag har gjort uppdateringar när jag blivit tillfrågad, men går det att själv starta en uppdatering av programvaran till Sygic. Det samma gäller kartan, är det bara att tanka hem på nytt? Att det går att uppdatera android versionen i plattan manuellt det vet jag.
//Tommy:)
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Fick en uppdatering på Sygic idag. Läste på nätet att den nya versionen skulle innehålla bl.a. nya sträckningen och bron på r50 vid Motola.
Detta finns inte i min Sygic i Androidplattan? Är det olika kartmaterial till olika operativ? (det framgick inte vilken plattform det gällde i det andra forumet)


När du läste på nätet, var läste du då? Nyfiken bara !!
//Tommy:)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic

När Sygic uppdaterades stod det nåt om kartor - jag trodde det var en kartuppdatering som kom. Ska uppdatera kartorna separat - tack för tipset.

Jag läste om uppdateringen på Husbilskompisar-forumet.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic

Jag hade helt missat att kartorna måste uppdateras separat. :oops:
Nu finns bron där.
 
Toppen