• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Tack Anders men det jag söker är:

1. Att kunna se ställplatser eller andra POIs på kartan, låt oss säga att jag skall åka från Köping till Mora, jag vill nu se vad jag kommer att passera för ställplatser på kartan.

2. Om jag nu är i navigationsläge mot Mora så vill jag kunna söka POIs längs rutten.

Med TomTom var detta enkelt, nu lyckas jag inte alls. :(
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic

Är det detta du menar?
Överst TomTom, underst Sygic.

image-771654.png


image-775879.png
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Det stämmer, men om du nu zoomar ut så försvinner ställplatserna och då blir det oanvändbart som jag ser det.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic

Jo, man får hålla sig till skalan max 250 meter vid vid planeringen.
Däremot syns intressepunkterna bra vid körning, även de som ligger en bit ifrån rutten.

Dessutom kan man ställa in för att få ljudmeddelande på olika avstånd från varierande punkter. Det gäller att vara restriktiv om man inte vill bli ihjältjatad!
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Känns som TomTom ligger steget före... Att inte kunna finna POIs längs rutten känns som en stor brist.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic

Fördelen mer Sygic är att man kan välja vilka intressepunkter som skall visas både visuellt och audiellt.

image.jpg

Det gäller dock att sovra bland valda punkter annars blir det lätt kaos!

TomTom är enkel men saknar tyvärr många inställningar som andra navigeringsappar har.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic

Poi visningen som Lasse efterlyser var det jag saknade mest efter att vår gamla TomTom gett upp andan och ersatts av en Garmin, och nu även Sygic.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Att POI inte visas längs färdvägen stör mig inte. Man har väl ett mål med resan?
När man kommit i närheten av målet eller längs vägen då det är tid att slå sig till ro så går man in i Sygic "i närheten av...". Sedan väntar man tills alla affärer, mackar mm visats och trycker på "grupper" i nedre högra hörnet och väljer POI-gruppen (landet/ställplatserna) man vill se.
Då får man en lista med ställplatser och avstånd till dessa. Man kan välja att visa ställplatsen på kartan och sedan välja att navigera dit eller gå tillbaka och kolla en annan ställplats om den första inte passar..
Fungerar utmärkt tycker jag.
Jag behöver inte se ställplatser en mil efter jag startat.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Alla är vi olika, jag för min del kan också ha ett mål.

Till mitt mål kan det vara många mil, då vill jag kunna planera ett eller ett par stopp efter vägen, gärna vid en sjö.

Hur gör du då?
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic

Alla navigeringsappar har sina för- och nackdelar.
Jag provade på iGO som löst det lättförståeligt.

image-796739.png
image-701753.png


image-705502.png
image-708474.png
 
F

F.d. 25182

Guest
Sv: Sygic

Utvikleren av dette program ser ut til å være meget seriøs.:)

Jeg lastet ned dette i går, betalte 19,99 euro, for så å oppdage at det ikke virket på min Samsung Note 2014 edition.
Jeg la inn en klage til PayPal, og i dag var pengene tilbake på konto.
Sygic aksepterte umiddelbart.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Alla är vi olika, jag för min del kan också ha ett mål.

Till mitt mål kan det vara många mil, då vill jag kunna planera ett eller ett par stopp efter vägen, gärna vid en sjö.

Hur gör du då?


Men sjöar är väl ändå med på kartan ? Men jag håller med dej att POI längs rutten vore bra och det kanske kan man fråga om detta uppdateringen kan komma .

Sen kan du ju sitta och planera in delmål man behöver ju inte göra det besvärligare än nödvändigt , men tänk då om alla P-platser är upptagna då faller jag hela planeringen ;) .
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Har problem att öppna zipparna trots skapat på denna dator.
Vill ha respons om det går att öppna. Annars får jag fixa hemma ikväll eller i morgon.
Önskar Svar
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Sygic

Men sjöar är väl ändå med på kartan ? Men jag håller med dej att POI längs rutten vore bra och det kanske kan man fråga om detta uppdateringen kan komma .

Sen kan du ju sitta och planera in delmål man behöver ju inte göra det besvärligare än nödvändigt , men tänk då om alla P-platser är upptagna då faller jag hela planeringen ;) .

Frågan var riktad till Wizard.
 
Toppen