• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Det stod ju även den åttonde och sista CHL-biljetten på spel, inte bara en semifinalplats. CHL var trevligt att titta på, blev ofta lite annorlunda hockey än i SHL, är glad för att det återigen blir CHL för Lakers del och hoppas att det går bättre än senast. Men nu är det slutspel först och främst, spännande match ikväll som avgör vilka semifinallag som möts. :cool:
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Vad säger du om semins två tänkbara motståndare, vem ska man hoppas vinner ikväll?
Med tanke på hur dålig jag var på gissandet tidigare så är det konstigt att du frågar.. :wink:
Jag hoppas på Frölunda, tror Linköping är ett farligare slutspelslag. Men som sagt, har haft fel förr :)
Vad är dina tankar?
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Jag har inte bestämt mig för vad jag ska tycka...
Hjälten Kallio vill ju ha Frölunda och det blir säkert en spännande och bra matchserie och min önskefinal mellan två lag som aldrig lyft Le Mat kan då bli verklighet, men Linköping ger samtidigt hemmaplansfördel och jag kan väl unna norrlandslagen ett derby i semin.

I serien var det väl Frölunda som var Lakers värsta motståndare efter Örebro? (Minns inte...)
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Nu när Luleå är borta blir det nog en "walk in the park" för Skellefteå!!!???
Ja, vem av de övriga kan stoppa ett tredje raka guld?
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Nu när Luleå är borta blir det nog en "walk in the park" för Skellefteå!!!???
Ja, vem av de övriga kan stoppa ett tredje raka guld?

Jag tror tvärtom, i år är för en gångs skull äntligen de fyra bästa lagen i semi!
Tidigare år har Skellefteå haft enkla resor hela vägen, förra året är ett praktexempel på det:

Förra året fick de seriens 10:a (!!!) i kvarten, seriens 9:a (!!) i semin och i finalen seriens 5:a (!). Walk in the park, allt annat än ett SM-guld hade varit fiasko.

Men i år däremot slipper de inte undan alls lika enkelt, i år får de äntligen möta toppkonkurrenter både i semi som i finalen, i år blir det andra bullar! ;)

Härliga oförutsägbara semifinaler och final väntar! :cool:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Kollar man på hur lagen har spelat mot bra motstånd (topp-6), dvs sållar bort de "enkla" matcherna i serien, så ger det en intressant bild av lagens potential:
 

Bilagor

  • Topp6.jpg
    Topp6.jpg
    16,9 KB · Visningar: 172
Senast ändrad:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Nu när Luleå är borta blir det nog en "walk in the park" för Skellefteå!!!???
Ja, vem av de övriga kan stoppa ett tredje raka guld?

Jag tror och håller på SAIK, såg när dom ökade farten mot Brynäs sista matchen då var det ett lag på banan, sen kan man hålla på med hur mycket statistik som helst det är ändå dagsformen som avgör det hela.

Ingen trodde väl att SAIK skulle stå högst upp i tabellen när serien var slut och efter alla spelartapp det visar på klass det.

Ps! Örebro högst upp och Brynäs sist ändå tog Brynäs 9 av 15 poäng mot Örebro ;)

/Pelle
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Ps! Örebro högst upp och Brynäs sist ändå tog Brynäs 9 av 15 poäng mot Örebro ;)

/Pelle

Det är precis det tabellen visar, Örebro hade fasligt svårt för lagen på nedre halvan, det var därför de inte slutade mer än sexa i serien. Hade man bara räknat inbördes möten bland topp sex hade Örebro vunnit serien. ;)

Här är motsvarande tabell hur man spelat mot de sex sista, den visar att det är mot enklare motstånd som Skellefteå briljerat i serien, där har man varit överlägsen och nästan tagit full pott (medan man haft det mycket tuffare mot toppkonkurrenterna som den förra tabellen visar):
 

Bilagor

  • Bottensex.jpg
    Bottensex.jpg
    35,4 KB · Visningar: 167
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Nu är det nästan så jag kan börja hoppas på att Lakers även kommer till Skåne nästa år :)
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Nu är det nästan så jag kan börja hoppas på att Lakers även kommer till Skåne nästa år :)

Skönt att Leksand tog ledningen då, hoppas verkligen att Leksand med Sveriges bästa publik klarar detta och skåningarna kan spela i Danska ligan.;):D:D

Härligt Leksand nu tar vi sista oxå

Brynäsarn
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Nu var det ju Rögle jag syftade på som efter 6-1-sgern nu har 3-1 i sin matchserie ;)
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Grattis Skellefteå AIK till kvällens seger över Linköping men men det är långt kvar inga segrar ska tas ut i förskott. Är glad åt att se bra hockey i kväll i ladan!:applaus::dog:
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Som sagt för Skellefteå verkar det bli en "walk in the park" fram till ytterligare ett guld. Har svårt att se något annat lag som skall kunna mäta sig med AIK.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Idag gäller det! Frölunda borta är alltid en tuff match! Oavsett hur det går så hoppas jag på en jämn, tät och spännande match! Hockeyunderhållning när den är som bäst! :)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Gratulerar till Rögle och dess fans idag. Blir några matcher extra i "närområdet" för Växjö nästa år. Än så länge har Rögle och Karlskrona gått upp i SHL och det finns något lag kvar som har samma möjlighet i "närområdet"
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Det blev en öppen och spännande match tills Frölunda satte 3-1 i Lakers kvitteringsjakt när det var tre minuter kvar. Kändes lite som kvartsfinalpremiären mot Örebro, att Lakers inte var riktigt på tå. Nästa match i Växjö blir desto viktigare. Men Rögles avancemang väger upp kvällen, blir härligt med möten mellan Småland, Blekinge och Skåne nästa år! :)
 
Toppen