• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Grattis Skellefteå! Detta kändes som den moraliska finalen, mellan serievinnarna och regerande mästarna, och Lakers såld sig inte billigt utan föll ändå med flaggan i topp tycker jag. Som det har sett ut i serien, tog sig till slutspel med 30 sekunders marginal, till game-seven med 1 sekunds marginal, och till sudden i games-seven med 24 (?) sekunder till godo så hade man egentligen inte förväntat sig mer... Jo, det hade man :D
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Ja där tog det roliga slut för denna säsongen. Men får ändå ge Skellefteå ett stort grattis och tacka bägge lagen för en riktigt trevlig semifinalserie.
Lakers fick ge sig till slut efter starka upphämtningar ända från seriespelet till matchen idag.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

GRATTIS. SAIK till finalplatsen. Detta var nog inte vad Frölunda ville för nu blir det åka av och då hinner inte dom med. :D

/Pelle
 

Gôttåleva

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
18589
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Kan nog tycka att Skellefteå-Frölunda (ettan och tvåan i serien) är den moraliska finalen. Frölunda har ju plusstatistik på Skellefteå i år men de har ju hemmafördel så det blir tufft!
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Hemmafördel? I senaste finalen förra året vann inte Skellefteå en enda hemmamatch :D

EDIT: Tycker det är roligt för Frölunda att i år ha lyckats i slutspelet också, inte bara i serien. Men ni fick ju Joey Crabb för att hjälpa er lite ;)
 
Senast ändrad:

Gôttåleva

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
18589
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Årets slutspel har väl nästan uteslutande slutat med hemmavinst. Crabb har varit bra i slutspelet men vi "fick" honom nog inte tyvärr, han har säkert en saftig lön som ni slapp :wink:
 
F

F.d. 55391

Guest
Sv: SHL

Nu håller vi tummarna för att Frölunda tar det här !
Så jäkla spännande och nervöst att titta på, varje match mot Luleå gav mig nya magsår......
:spinny:
 
F

F.d. 55391

Guest
Sv: SHL

Pust, spännande värre !!!
1-0 i matcher till Frölunda, ny match redan imorgon söndag, då i Scandinavium

Hoppas vi spelar lika bra då, hade varit gött med 2-0 i matcher !
 

Gôttåleva

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
18589
Medlemskap
2024
Sv: SHL

All heder åt Skellefteå. De går ut och täcker så gott som alla skott för sin reservmålvakt. Frölunda tyvärr uddlösa idag. Vi ger oss aldrig!
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Än så länge följer finalserien förra årets mönster. Fortsätter det i samma spår så inleds den med fem bortasegrar, och sedan avgör Frölunda i sjätte matchen hemma, i femte perioden ;)
 

stonewood

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
11789
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ja nu har Skellefteå kvitterat i Scandinavium och nu tror jag att dom fixar ett nytt guld! Tycker att dom har spelat den bästa hockeyn i år.
MEN nästa säsong får ni alla se upp för RÖGLE!!!
"Vi" gjorde jämna matcher mot Skellefteå alla mötena men var inte tillräckligt effektiva, det ska bli bättring på den punkten!
Heja RÖGLE!!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Bra domare då visar det sig på rätta sidan:D
Bra SAIK det här spelet gillar jag.

/Pelle
 
F

F.d. 55391

Guest
Sv: SHL

Nu leder vi med 2-1 i matcher, ikväll är det dags för ett nytt magsår......
Heja Frööööölunda !!!!:spinny:
 
Toppen