• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Ikväll gäller det! Att möta tabellettan Frölunda borta kräver betydligt bättre engagemang och fokus än vad man visat senaste matcherna, får se om Lakers lyckas uppbringa det. Inte bara är det formstarka lag som möts, på isen kommer även sex av de nio första i skytteligan att befinna sig. Nog finns där förutsättningar för bra underhållning :)

Lagens tabellvandring till topplaceringarna de har inför mötet ikväll skiljer sig fundamentalt åt:

Tur att Brynäs inte bryr sig om statistik när dom lyfter bucklan i vår :D;)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Ja, det gick som befarat igår, Lakers var inte med på isen medan Frölunda visade upp propagandahockey och gjorde slut på matchen tidigt. Överkörning är ett rätt lämpligt ord.

Det finns ursäkter, som att det var manfall både i första som andrakedjan, samt att man fastnade i en otäck olycka med spelarbussen på vägen dit. Men så mycket ska det inte skilja ändå, Frölunda var bra!

Nåväl, får hoppas att Djurgården får sota för det här debaclet på lördag ;)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Aldrig har väl ett speluppehåll kommit lägligare än nu, med bl a tre landslagsmän på sjuklistan och ett fortsatt ganska bedrövligt spel som sjunkit åtskilliga nivåer jämfört med hur det såg ut för en dryg månad sedan. Får hoppas Hallam och laget återkommer friska och stärkta med ny energi efter julfirandet. :)
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

För Luleås del kom den nog olägligt. Formstarkast f.n.

Christoffer Ehn spelade 32 sekunder för Frölunda i går. Vem? Ytterforward i laget. Jens Lööke i Brynäs har väl spelat 5 matcher i SHL och noterats för 0 poäng!!!. Är han skadad eller?

Christopher Mastomäki lirade 15.31 som center i förstakedjan i Luleå igår och gick +2 i matchen.

Det är ingen kritik till de andra. Men Luleåcentern är petad till JVM. De andra två är med i bruttotruppen. Jag hoppas Grönborg valt rätt. Ska bli grymt kul med ett nytt JVM, som är en höjdpunkt tillsammans med Tour de Ski i juletider.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

För Luleås del kom den nog olägligt. Formstarkast f.n.

Christoffer Ehn spelade 32 sekunder för Frölunda i går. Vem? Ytterforward i laget. Jens Lööke i Brynäs har väl spelat 5 matcher i SHL och noterats för 0 poäng!!!. Är han skadad eller?

Christopher Mastomäki lirade 15.31 som center i förstakedjan i Luleå igår och gick +2 i matchen.

Det är ingen kritik till de andra. Men Luleåcentern är petad till JVM. De andra två är med i bruttotruppen. Jag hoppas Grönborg valt rätt. Ska bli grymt kul med ett nytt JVM, som är en höjdpunkt tillsammans med Tour de Ski i juletider.

Jens Lööke öser in mål i Almtuna för tillfället, han har haft andra problem och varvar upp där, klart han ska spela J-VM, han var bäst i Brynäs i våras i slutspelet. svårt att ta ut spelare efter 1 match i första kedjan.
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ingen kritik till de andra sa jag ju Pelle. Ska kolla han i em när han spelar i Nobelhallen. Förresten, öser och öser. Han har gjort 2 mål i Almtuna.
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Nu måste jag protestera Pelle. Jens Lööke är inte i närheten av att vara bäst i Almtuna. Såg matchen och Michael Haga är Almtunas klart bäste forward. Märkte knappt av Lööke i matchen. Värva norrmannen Haga till Brynäs istället. Han har varit helt klart bäst hela säsongen, 16 mål på 32 matcher och totalt 31 p.
Lämna kvar Lööke i Almtuna och plocka in Haga - det är mitt råd till "Bulan".
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Det som såg ut som en säker seger efter en riktigt bra inledning blev onödigt spännande andra halvan - men när man avlossade 41 skott borta mot HV71 i Jönköping så ska man inte klaga :)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Sänder också ett grattis till Noah Welch - som trots att han fortsätter bli bortdömd så fort han visar sig i Scandinavium och kämpar i ständig motvind fortsätter vinna där, mot alla odds :D
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

En trevlig lördagkväll med bra spel av mitt SKE i Skellefteå Kraft Arena, i bland kan man riktigt njuta av bra och konstruktivt spel! Tack Växjö för motståndet!:dog::applaus:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Efter gårdagens omgångs intressanta resultat

Linköping-Frölunda 5-0
Karlskrona-Skellefteå 4-3 (där Karlskrona gjorde alla mål utom ett ;) )

så känns årets säsong inte lika förutsägbar längre. Toppduon visar vacklande form och istället är det Luleå och Linköping som är bästa lag f n.

Vilket lag tror ni tar hem serien resp SM-bucklan?
 
Senast ändrad:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Tappade lusten när Brynäs fått toppspelare på rad skadade och inte ett enda nyförvärv utom en bänkad spelare från Skellefteå och han visar bara allsvensk klass, ni ser väl alla hur det gått med den filosofin.
Vill jag se juniorer går jag på J20 matcher, finns inte hur många bra juniorer som ledningen i Brynäs verkar tro.

Nu drömmer dom om nästa år och tror att gundersson ska komma tbx, och att Salemla ska stanna.

Tur det är husbilssäsong snart med flugfiske och annat mys.

/Pelle
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

För några veckor sedan verkade det finalklart mellan Skellefteå och Frölunda, men nu ser jag fler kandidater som kan ställa till det för de två suveränerna.
Luleå ser jag nog nu som den hetaste "uppstickaren" tillsammans med pånyttfödda Djurgården. Färjestad kan man aldrig räkna bort. Linköping kanske, men ändå inte. Förra årets SM-vinnare, Växjö, pratar ingen om. Sam Hallams lag skall nog man se upp med, kan överraska i år också.

Ja, det ser ut att bli riktigt spännande avslutning på säsongen. Skellefteå vinner nog Le Mat pokalen, om de slipper Luleå på vägen fram till final. En final mellan de två lagen i norr - då tror jag Luleå vinner den här gången.
 
Toppen