• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är det nog

F

F.d. 25098

Guest
Sv: Nu är det nog

Hej.

Först måste jag säga att för 100:-/år så kan man väl inte ha en billigare kunskapsbank och en trevlig hemsida att titta till varje förmiddag.

Att det är en hel del "gnäll" tar jag med en nypa salt och ger mej inte in i diskusitioner som jag inte vill eller inte har kunkap om.

Det som förvånar är att det blir sådant uppror när det gäller fordonsskatter, försäkringar, diesel, mm som naturligtvis är husbilsrelaterat men i det stora hela ganska ( för upplevelsen) små belopp.

Slå ut kostnaden för husbilen per månad och jämför med allt annat.

Elen, Maten, TV, Dagstidning, mm, mm.

Jag åker väl 500 mil på ett år,husbilen är försäkrad och påställd hela året och det renderar en kostnad av c:a 20 000/år (utan värdeminskning).

Det blir 1700:-/mån.

Elen i December gick lös på 6000:-

Ha det,

Peter.
 
F

F.d. 25182

Guest
Sv: Nu är det nog

Vad är ni för folk i husbilsklubben ? När man läser "under markisen" är det bara massa gnäll, är ni så missnöjda med husbilslivet..................................inga diskusioner som är vettiga.
Adjö från Tekla

HA;HA;HA...!!!
Dette var dagens beste vits !!! Kom gjerne med flere, - en god latter forlenger livet !!:):):):):)

Med hilsen fornøyd medlem som bare leser det som han synes er av interesse!!:spinny:
 
E

Ericsson c52

Guest
Sv: Nu är det nog

Ja vad vore väl livet om det inte fanns oliktänkande,kanske att alla skulle ha samma husbil,samma tv samma fru.

Tänk vad tråkigt livet skulle bli.

Snart är det vår och då blir det så mycket annat att tänka på än vad som skrivs på ett forum.
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Nu är det nog

Kan det här stämma in.
Jag vet inte vad det är, men något fel är det.
MVH. Gunnar S
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det nog

Men visst är det samtidigt bra, att vi andra får veta vad som inte faller i smaken, det ger ju också möjlighet till eftertanke om det som de är missnöjda med?

Absolut är det så, men varför samtidigt tala om att "Nu lämnar jag klubben"
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Nu är det nog

Jag brugte i begyndelsen lang tid, på at läse i de forskellige tråde. Var ind imellem liten uprört over enkelte indlägg, fandt dog ud af at mangfoldigheden er stor blandt medlemmerne, isär det skrevne :):)

Läser man länge nok på forum, ser man at dom forskellige ytringer er lige forskellige, som hvilket län man kommer fra og hvilken tilgang man har haft til livet.

Läser man indläggende med dette i baghovedet, tycker jeg rigtig rigtig bra om disse indläg der bliver farvet af personens, alder, yrke, livserfaring och mycket mere.

HURRA for mangfoldigheden :):)
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Nu är det nog

Vad är ni för folk i husbilsklubben ? När man läser "under markisen" är det bara massa gnäll, är ni så missnöjda med husbilslivet, så sälj ekipaget och skaffa ett torp. Jag kommer nu att ta bort min medlemsdekal och nummer på bilen, vill inte visa att jag är med i "gnällgänget". Jag trodde att det var ett seriöst gäng med en diskusionsida "under markisen", men ack nej inga diskusioner som är vettiga.
Adjö från Tekla

Tycker Du verka vara en av de gnälligaste, och det Du gnäller om är att alla andra är så gnälliga. Nu tänker Du lämna forumet. Jaha, och........?
Mvh
Harry Hymer
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: Nu är det nog

kära tekla om du inte är nöjd med oss lät bli och gnäll vi andra tycker om detta snackande vi lär oss att ta vara på de fina, gnälla kan vi göra när vi sitter på hemmet ta nu livet glatt vi kan syns och du är gladare Yvonne:music-icon::spinny:
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Nu är det nog

Själv tycker jag Husbilslivet är så otroligt roligt att det nästan skulle kunna betecknas som fanatism, inte nog med det, jobbet, familjen, allting är så otroligt roligt, det enda jag kan gnälla på i livet är att det inte sitter halkvarnare i alla husbilar, så även min. Jag känner inte igen något gäll bland mina vänner i klubben. Skulle jag se något sådant, springer jag bara förbi utan att bry mig. Mvh Matts Torebring
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det nog

Men visst är väl tonen här forfarande väldigt rå ibland, det fattas väl fortfarande en bit i eftertanke, innan ilskan mot någon eller något, slängs ut i fullständigt ogenomtänkt form?
Mycket bättre än förut, men fortfarande sämre än många andra forum?! :cool:

Hej Montreal!

Håller delvis med dig men om man jämföra det publika forumet här med andra så ska man tänka på att här har hittils idag varit aktivitet i 30 trådar och många inlägg i flertalet av dem så ska man jämföra så får man ta detta i beaktande också.

Ha en trevlig fredag alla där ute.:yes:
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Nu är det nog

Vad är ni för folk i husbilsklubben ? När man läser "under markisen" är det bara massa gnäll, är ni så missnöjda med husbilslivet, så sälj ekipaget och skaffa ett torp. Jag kommer nu att ta bort min medlemsdekal och nummer på bilen, vill inte visa att jag är med i "gnällgänget". Jag trodde att det var ett seriöst gäng med en diskusionsida "under markisen", men ack nej inga diskusioner som är vettiga.
Adjö från Tekla
Här finns det mesta för många,tydligen inte för dig.Visst "gnölas"det.Är du vuxen så är det ju bara att sortera ut.Eller oxå lämna och gny.Valet är ju ditt-Vem vet gnäller man tillräckligt kanske 100-lappen kommer tillbaka.Hur f-n orkar ni göla så
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Nu är det nog

Historien bakom uttrycket kom från en granne där min familj bodde tidigare.
Kyrkan hade en lokal som ett gäng föräldrar rustade så att barnen hade en plats att vara på vid deras lediga tid.
Med oss fanns en förälder som initialt var väldigt engagerad. Till att helt försvinna under den tid då vi rustade byggnaden.
Men han återkom i slutskeendet med denna kommentar.
Vilket roade oss övriga hejdlöst.
Uttrycket här rent almänt riktat. (Vill man se fel så hittar man fel)
MVH. Gunnar S
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Nu är det nog

Hej!

Vilken dum tråd! Hur gammal är du Tekla? Jag antar att du är fullmogen eftersom du kör husbil och något har livet säkert lärt dig. Hur många gånger tror du inte att jag blivit galen över detta forum genom åren, massor!. Förlåt om jag låter otrevlig mot dig, men gör som jag istället.....Lek med de som du gillar, och skit i de andra. Ha ett bra husbils liv.....

Hälsningar Kerstin ( som inte kunde låta bli att svara) :D
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Nu är det nog

Hej Tekla,

Kastar du sten när du sitter i glashus?
Ditt inlägg är inte direkt positivt. Du hade kanske en dålig dag?

:confused:
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det nog

Det vore faktiskt lite intressant att få reda på lite mera exakt hur Tekla menade eller om det blev lite fel i texttolkningen och vi har missuppfattat henne .

Ett forum är ju inte så att "nu gör ni som jag tycker och tänker" utan alla har ju sina funderingar,viljor och åsikter , detta får man ju respektera/acceptera .

Jag kanske ibland inte får ut allt i texten som jag tänker men som jag säger till frun : Du skall inte lyssna på allt jag säger utan du skall förstå vad jag menar ... ;) :)

Kan vi få en kommentar till detta och hoppas att du kan se dom positiva sakerna i forumet och försök blunda istället för gnället .

Tekla hallå : vi anropar dej !! :)
 
Toppen