• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LCHF. Läs detta!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

En vacker toilett stärker sinnena
så man inte förlorar sig i minnena
från den sockersöta tiden
sedan länge förliden

Jappe

PS.
Här är inte längre lust och dekadans
snarare en värld utan vett och sans
ålderdomen kräver sin tribut
snart är det slut
Punkt!
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: LCHF. Läs detta!

Vad säger ni om detta... ?

Nu har man anmält Valio då de märkt sin 42-procentiga smetana med fyra bokstäver tillsammans med ett hjärta. LCHF är förbjudna bokstäver på våra livsmedel och är enligt Livsmedelsverket ett näringspåstående som är strängt förbjudet. Livsmedelsverkets nyckelhål skall vägleda konsumenter att välja fettsnåla halvfabrikat men att informera oss om att ett livsmedel innehåller mycket fett är förbjudet då det kommer till en kombination med texten LCHF. Däremot är det helt ok att Unilevers söderprocessade margariner både får prydas med nyckelhål och hjärtan. Tydligen är det självklart enligt Livsmedelsverket att hudkräm där man använder kemikalier för smak-, konsistens-, färg-, och doftsättning är riktigt bra för oss och våra hjärtan.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: LCHF. Läs detta!

Vad kan detta bero på?
"Ät 6-8 brödskivor om dagen. Socialstyrelsen"


116 SVT Text Onsdag 07 nov 2012
INRIKES PUBLICERAD 7 NOVEMBER

Fetman ökar bland alla grupper

Fetma och övervikt ökar i alla
samhällsgrupper i landet, enligt en
ny avhandling från Lunds universitet.

Fetma är fortfarande mest utbrett
bland lågutbildade enligt rapporten
från universitetets Ekonomihögskola,
men ökningen sker alltså i alla
grupper.

Varför det förhåller sig så har
forskarna ännu ingen förklaring till.

-Vi måste se på andra faktorer än
socioekonomisk status för att lösa
folkhälsoproblemet, säger forskaren
Åsa Ljungvall.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Idag fick jag mitt första brev i grundkursen om LCHF!

top.gif


Jag uppmanar alla som är intresserade av vad dom stoppar i sig att bli medlemmar i LCHF.se! Första brevet i den här grundkursen innehöll många oerhört intressanta ting! Sammanlagt 14 brev kommer att dimpa ner i min mailbox, ett nytt var fjortonde dag ungefär!

Jappe

PS. Ett litet intressant utdrag ur brev 1:

Problemet för en LCHF:are uppkommer när denne inte kan ta med matlåda utan måste äta ute. Idag är det inte lätt att hitta bra mat på lunchrestauranger och det känns inte alltid roligt att vara en “stökig” kund som kommer med specialbeställningar medan kön bakom växer. Får man inte grönsaker (ovanjordsgrönsaker) istället för potatis och pasta få man nöja sig med att äta det som är bra för kroppen. Kanske kan man söka tröst i att man efter en stund inte är hungrigare än om man ätit upp sin pasta. Det är nämligen så att kolhydrater gör att blodsockret åker berg- och dalbana och gör att du snart blir hungrig igen. Därav dietisternas tjat om att du måste äta mellanmål! Hoppar du över den blodsockerhöjande maten slipper du också de hungerskapande blodsockersvängningarna.
 
Senast ändrad:

longframe200

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
8627
Medlemskap
2023
Sv: LCHF. Läs detta!

Som det ser ut tycker jag att Jappe verkar vara öppen för lite annat än vad Mainstream media trumpetar ut, så min tanke var att göra honom uppmärksam på filmen och artikeln.

Men det är sant som du säger väldigt utanför ämnet. Jag kanske kunde använt pm funktionen.



Longframes länkar ligger långt utanför ämnet LCHF. De är dessutom rena fantasifoster skrivna av konspirationsfantaster.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Jag har inga invändningar mot lite utvidgning av ämnet. Jag har inte läst allt än men jag tycker det passar bra här eftersom det också handlar om hur vi de facto blir bedragna av stora globala bolagen.

Jag skulle göra en LCHF-macka för en stund sedan med lite senap på. "Gamla hederliga Slotts senap passar bra" tänkte jag men råkade se det finstilta: Unilever! "Jaha då tar jag väl den tyska Thomy då da"! Tittade för säkerhets skull på det finstilta: Nestlé! "Det var väl självaste..." Får väl bli lite Winborgs pepparrotsvisp då. Där har väl ända inte storfinansen varit!?" Vad upptäckte jag med små, små bokstäver på tuben? Unilever!

Giv mig styrka. Både Unilever och Nestlé vill vara men inte synas! Många andra kvalitetsmärkesägare vill exponera sina namn tydligt men inte Unilever och Nestlé! Undrar varför!

Jappe
 
Senast ändrad:

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: LCHF. Läs detta!

Longframe!
Det var bara en tanke som spontant slog mig, men Jappe verkar vara en kille med stor generositet så det är OK med ditt inlägg.
Jag kanske ska ge f-n i att vara så spontan i alla lägen!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Nu har jag varit torr så länge så jag tror jag ska njuta av lite LCHF-dricka!
Anna Kartón född Tempranillo från Spanien är ganska bra just nu!

Jappe
 
Senast ändrad:

longframe200

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
8627
Medlemskap
2023
Sv: LCHF. Läs detta!

Jag har inga invändningar mot lite utvidgning av ämnet. Jag har inte läst allt än men jag tycker det passar bra här eftersom det också handlar om hur vi de facto blir bedragna av stora globala bolagen.

”Konspirationsteorier” på svt.

19 nov 20.00 tar Programmet Vetenskapens värld upp hur ” banker skapar pengar av bara luft”
Så här lyder synopsis från SVT:

Hur kunde världens ledande ekonomer missa att vi var på väg mot den största finansiella kollapsen sen 1930-talet? Vetenskapens värld granskar ekonomivetenskapen och den pågående skuldkrisen. Enligt en växande skara kritiker ledde häpnadsväckande brister i de ekonomiska modellerna fram till krisen. I centrum står vår tids enorma finanssektor.
 

Bilagor

  • svt_vv_skuldkris.jpg
    svt_vv_skuldkris.jpg
    103,2 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

ida ringde min storpöjk,,45 år gammal,,för 7 veckor sedan började han stenhårt med LCHF,,han vägde 151 kilo,,0.15 ton,,helt sanslöst,, kunde knappt prata,,vi förstod honom dåligt i telefon,,
han hade livsfarliga värden,,allt låg på lur,,
diabetes, blodtrycket,,stroke,,hjärtat,,
fullständig orkeslös,,
fick ett skarpt ultimatum från läkarkåren,,upp på operationsbordet,,

han tog tag i det på annat sätt med hjälp,,
har på 7 veckor gått ner 32 kilo på ITRIM,om två -tre månader är han i mål,,,

med denna metod,,under uppsikt,,mår idag så oerhört bra,,
ock tillhör rekordbantare,,kommer också med i en tidning så småningom,,
en sån karaktär,,
som farsa känner jag en dj--la stolthet,,
själv står ja på tur,,115 kilo,,han får bli min läromästare,, ja som älskar pilsner:)
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: LCHF. Läs detta!

Longframe!
Jag tar tillbaka min tidigare kommentar ang konspirationsteorier till ditt inlägg om banker. Efter att jag såg programmet samt programmet om "systemfel.." så har jag fått mig en rejäl tankeställare. Vart är världen på väg egentligen?
 

longframe200

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
8627
Medlemskap
2023
Sv: LCHF. Läs detta!

Va roligt! En till som har vaknat, vi börjar bli många nu :)

Som Mark Twain sa, "det är lättare att lura människor än att få dem att inse att de har blivit lurade"

Hälsningar
Tom

Longframe!
Jag tar tillbaka min tidigare kommentar ang konspirationsteorier till ditt inlägg om banker. Efter att jag såg programmet samt programmet om "systemfel.." så har jag fått mig en rejäl tankeställare. Vart är världen på väg egentligen?
 
Toppen