• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Javisst! Påven och jag är gamla kompisar så jag lånade hans telefon. Han glömde den när han hälsade på mig på sjukhuset i Benalmadena och välsignade mig alldeles gratis! Normalt tar han 59,90€! Käck gubbe och så där himla gudlig är han inte heller!

Vågar du svara nu? Jag ringer om en liten stund!

Jappe
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Du tar priset med dina kommentarer Jappe! Sitter här hemma i soffan inför matchen mot Portugal och garvar så frugan undrar "vad håller han på med ?&$@. Så skoj det hade varit att träffa dig ute i det fria (i alla fall när du är på go:tt humör så klart... : )
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Svenskarna drog iväg mot någon restaurang i närheten för att titta på fotboll på TV. Här hemma i Husbilsbyn tände min granne Ove sin utebelysning för att säkert kunna hitta hem igen framåt natten. "Bara 2 watt" sade han! Imponerande!

2 granne.jpg

Eftersom fotbollsmatcher här nere helst beses på restaurang så kanske vissa illvilliga fotbollsointresserade långfingrade individer passar på att besöka de tomma hemmen under tiden så därför är den allestädes sig befinnande Polisen möjligen extra vaksam sådana här kvällar.

1 polis.jpg

Lugnt i Husbilsbyn Rincon de la Victoria! Ganska varmt ute; havet värmer på natten. Hoppas att inte Spanien spelar fotboll i kväll och i så fall vinner för då blir det oväsen!

Jappe
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Du är en "ängel" Jappe imorgon ska vi fixa en ordningsvakts väst åt dig. Så bovarna vet att du har ögonen på dom!!!! Med hälsn.fr oss som kollar fotboll o tar en "irish"!! JIPIIII nu blev det 2-1!!! Så nu blir det en "irish" till.Ove/Lizzy mfl. :yes::wub:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Det är en del av huvuddelen av min gode granne Ove man kan se här!

Ove.jpg

Han är mer ängel än jag för jag fick låna hans fina teleskopstege för att utföra lite eftersatt underhåll på taket.

stege.jpg

Den finns i olika längder på Biltema. Fin grej! Solpanelerna t.e.x. var väldigt smutsiga!

Jappe

PS. Falken ringde och meddelade att Folksams reseförsäkring inte längre gäller för samma sjukdom under den här perioden, vilket jag har viss förståelse för. Jag är nöjd med behandlingen hittills. Nästa gång, om det blir någon, måste det bli en annan krämpa för att försäkringen ska gälla!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Nu får det vara nog konvalescerat för den här gången! I morgon är det dags att göra uppbrott från Rincon de la Victoria och åter bege sig ut i den hårda verkligheten! Mot Portugal fara vi, Beirut och jag!

Tack Ove och Lizzy för all hjälp!

Ove &.jpg

Gonatt små vågor som klucka....

gonatt.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Du är välkommen, juan! Kom inte för tidigt på morgonen bara!

Uppkopplingen fungerar fortfarande men det går långsamt! För en gångs skull ska jag skriva något positivt om Vodafone: deras nät har varit bra överallt hittills!

Jappe
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Tack jag har provat en massa och har vodafone, det fungerar bättre än vad dom lovar. det sämsta jag hade var Jazztel.

Nej jag lovar att inte komma före kl 06,00:yes: snarare vid 11 tiden.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Still alive!

Jag står rätt nära en ganska stor infartsled till Fuengirola så jag var lite orolig för morgontrafiken i dag men det kommer inte många bilar här.

tid m.jpg

Det kanske är helgdag idag igen eller så är spanjorena inte så glada åt att stiga upp i ottan. Med tanke på deras sena kvällsvanor så tror jag det är det senare alternativet som gäller.

Rubriken på den här tråden har varit lite missledande men nu börjar jag närma mig Portugal i alla fall!

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Det verkar som om den fina och välbelägna ställplatsen på marknads- och festtorget i Fuengirola håller på att förvandlas till en plats för långtidsuppställning för spanjorer och övervintrande utlänningar! Väldigt liten omsättning och de som har en plats bevakar den som hökar och blockerar och har sig för tillkommande kompisar. Synd på så rara ärtor!

Fu st.jpg

En skylt med max parkeringstid 24 eller 48 timmar skulle inte skada här för att hålla "citycamparna" och övervintrarna borta!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Igår träffades dessa "profiler" på en liten servering vid juan nortes torg. juan norte och SirMcLain.

2 toppm.jpg

Lite senare på kvällen avslöjade SirMcLain sina senaste bizarra dryckesvanor!

3 pep.jpg

Klockan 6 i morse vaknade jag av att marknadsknallarna började positionera sig inför dagens stora marknad på juan nortes Torg, så jag flydde till en P-ställplats lite längre västerut i stan, för att inte bli instängd.

P-st F.jpg

Trivsam och lugn liten ställplats. (N36 31 42 W4 37 34)

Idag kanske jag åker till Portugal!

En miniatyr bifogade sig och där ser man LadyMcLain också!

Jappe
 

Bilagor

  • 1 toppm.jpg
    1 toppm.jpg
    944,7 KB · Visningar: 31

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Nu har jag fått upp ångan rejält så nu är inte Portugal så långt borta längre!

Jag lämnade Fuengirola frampå förmiddagen och for ut på gratismotortrafikleden (ej planskilda korsningar) Autovian A7 som nu tydligen är färdigbyggd hela vägen efter Costa del Sol. Vill man betala för motorvägsstandard så går AP7 (Aoutpistan) parallellt med A7-an.

1 borg i Fue.jpg

Man måste se upp med bilar som vill ut på leden. Här finns inga accelerationsfiler så man måste vara alert och inte slöåka bakom ratten! Det hela flyter emellertid ganska så elegant och folk sköter sig i allmänhet bra och är riktigt hjälpsamma i trafiken, allom till gagn!

2 Autovian.jpg

Så småningom siktade jag detta i fjärran

3 gib.jpg

och inte långt därefter detta

4 tar.jpg

så nu är inte Portugal långt borta! Men! Om morgondagen veta vi intet!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

¿ Vilken väg Tar du till Portugal? Över Cadiz en láng och jobbig väg
Enklast är Málaga Sevilla Huelva. Nu kör du i ett stort U, men du kanske har din avsikt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag är nyfiken på Cadiz och även Sanlucar de Barrameda som Anita & Jyrki har skrivit så lyriskt om så därför får det bli kustvägen. Jag har kört den för några år sedan och jag tyckte inte den var särskilt jobbig!

Jappe

PS! jag glömde bort att jag bojkottat Lidl och handlade lite i en affär på vägen. Lidls ofog att börja sälja Foie Gras (gåsleverpastej) ser inte ut att lyckas något vidare! Nu säljs ett parti med kort datum ut till nedsatt pris!
 
Senast ändrad:
Toppen