• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

F

F.d. 25569

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Hej alla bussvänner.
Jag har letat och letar fortfarande efter 4-5 Kaptens stolar typ Cheva el Dodge Van stolar med armstöd.... Om ni vet nått om var jag kan hitta sådana så är jag väldigt tacksam :yes: Trevlig Helg & buss på er :twitcy:
prisklass ca 500/st. inte mer.... helst !
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Om du inte får matutslag av Koreanska bilar . Hyndai Trajet stolarna i mitten har både skenor och snurr
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Om du inte får matutslag av Koreanska bilar . Hyndai Trajet stolarna i mitten har både skenor och snurr

kollade på Blocket om den bilen, finns EN till salu i hela Sverige
inga stolar alls att tillgå.....
Har du en annan plats att hitta dom stolarna på...
:confused::confused::confused:
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Hittade på Bauhaus : handtag till köks skåpen, ganska snygga faktiskt....
pris 25.95 st
Så nu letar jag gångjärn i krom...... någon ide? :spinny:
 

Bilagor

  • WP_000710.jpg
    WP_000710.jpg
    1,9 MB · Visningar: 6
  • WP_000788.jpg
    WP_000788.jpg
    1,6 MB · Visningar: 7

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Jag tänkte du dammsuger väl alla skrotar så du kanske.skulle kolla på mer än Van stolar .Jag kan tänka mig att även Vanar börja ta slut.Det är ju trots allt inte så många bilar som har snurre stolar.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Flygplansstolar kanske.
Min mors husbil en f.d orkesterbuss hade 8 st flygplanstolar som gick att sova i.
Gjorda i vitt skinn säkert ifrán 1ª klass.
Vet inte var man kan fá tag i men det är kanske nágon som vet. En lángfärdsbuss är nog inte heller fel. Mina stolar slängde jag, men det var enkla skolbuss stolar.
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Flygplansstolar kanske.
Min mors husbil en f.d orkesterbuss hade 8 st flygplanstolar som gick att sova i.
Gjorda i vitt skinn säkert ifrán 1ª klass.
Vet inte var man kan fá tag i men det är kanske nágon som vet. En lángfärdsbuss är nog inte heller fel. Mina stolar slängde jag, men det var enkla skolbuss stolar.

Kul ide Juan, svårare att hitta.... Googlade men inget napp
 
F

F.d. 21911

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

På Ebay finns det ju gott om flygstolar men de flesta finns i USA och jag misstänker att frakten inte är direkt billig... Dessutom hittar jag mest dubbel eller trippelsäten men allt finns, från ekonomiklass till första klass och business class, bäddbart osv.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Svenska flygpla huggs enligt en SAS chef upp i kolbäck utanför västerás, men detta är en äldre pensionerad person. Det kanske har ändrats. Han säger oksá att i Sverige sá finns/fanns det ingen flygplansskrot utan denna firman hugger upp dom fá planen som skrotas. Han pensionerade sig samma ár som din buss var ny. Han säger oksá att dessa stola var eftertraktade av B.l.a orkesterbussar och dom betalade i stort sett ingenting för nágra stolar.
Han sa att ring till flyglinjer och frága vad dom gör med gamla plan. En del tas alla stolar ur och används till godstransport istället för passagerartransport.
Samma sak gäller säkert för lángfärdsbussar.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

På Norrköpings Flygplats står det 2 flygplan som ska skrotas. Kanske går det att användaKöpa dessa stolar. Vill du att jag ska kolla om det går att köpa stolar? Jag bor 500 m från flygplatsen?
Lennart
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

På Norrköpings Flygplats står det 2 flygplan som ska skrotas. Kanske går det att användaKöpa dessa stolar. Vill du att jag ska kolla om det går att köpa stolar? Jag bor 500 m från flygplatsen?
Lennart

Gärna Lennart, om du har möjlighet att ta en bild eller två så vore de tacksamt.
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Flygplansstolar kanske.
Min mors husbil en f.d orkesterbuss hade 8 st flygplanstolar som gick att sova i.
Gjorda i vitt skinn säkert ifrán 1ª klass.
Vet inte var man kan fá tag i men det är kanske nágon som vet. En lángfärdsbuss är nog inte heller fel. Mina stolar slängde jag, men det var enkla skolbuss stolar.

Jag har också några original stolar kvar men inte så sköna att sitta i, och lite för små, sen hade dom ju lite dille på att stolarna skulle se ut som en dekorerad julgran.... Inte i min smak :twitcy:

Så mina stolar åker snart till tippen :yes:
 
F

F.d. 21911

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Oj, högg de upp civila plan i Kolbäck också, det har jag missat helt!
Har bara sett en massa draken osv. passera där...
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Så tillslut hittade jag ett par eller snarare 2 par Kaptens stolar på Blocket-
(var annars) i Bålstad
2st fasta stolar utan snurr underrede och 2 med snurr.... dock är detta annonsbilden (inte den bästa) men bättre kommer efter helgen.
Pris 1500 för alla 4, Riktigt fina faktiskt....

Buss på er alla ! :twitcy:
 

Bilagor

  • van stolar.jpg
    van stolar.jpg
    71,7 KB · Visningar: 7
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Husbilsprojektet Volvo B10M Vanhool 87:a

Här kommer bilder på mina Nyinköpta Kaptens stolar
 

Bilagor

  • WP_000803.jpg
    WP_000803.jpg
    1,2 MB · Visningar: 4
  • WP_000801.jpg
    WP_000801.jpg
    1,2 MB · Visningar: 3
  • WP_000815.jpg
    WP_000815.jpg
    1,6 MB · Visningar: 3
Senast redigerad av en moderator:
Toppen