• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur många kvinnor kör husbilen?

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Självklart kör jag minst lika mycket som Stefan! Jag älskar att köra bil. Tyvärr så är Stefan bättre på att veta exakt på millimetern var alla hjulen är och var bilen tar slut. Så i Frankrike där det hängde på just millimetrarna (iaf på centimetern) räddade han oss ifrån en ställplats längst ut på en trång pir. Som när det gäller allt annat; Det handlar om att vilja och våga inget annat. Vi möter ofta bilar där båda kör husbilen. Väl mött på vägarna alla män som kvinnor! A-C
 
K

Kimobo

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Hej. Åkte längs finska västkusten norrut från Vasa mot Haparanda en fredag för 2 veckor sen, o vi räknade då hur många hustbilar vi mötte och hur många som kördes av kvinnor.
Hela 40 % av dem vi mötte kördes av kvinnor.
Leif
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Här är det ganska ofta jag som kör Biggen, mycket på grund av Per´s sjukdomsproblem vilket gör att han inte kan köra.
Vi hade varit fast på många ställen om inte jag, när vi köpte husbilen för ca 5 år sedan, bestämde mig för att även jag klarar av att köra en stor bil.
Idag tillexempel hade vi varit fast längs med Lagan och en bit ut i skogen om inte jag hade kunnat köra då Per blev hämtad med ambulans inatt och nu är inlagd i Ljungby på lasarettet..så det är en sak som jag tror att man ska tänka på, vad som helst kan hända och då är det bra att ha två chaufförer! Nu roar jag och barnen oss i Ljungby i väntan på vad som ska ske, om vi får hem honom eller inte!
 
F

F.d. 1740

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag kör husbilen, tycker det är riktigt roligt. Blir dock lite nervös om jag måste backa ;) Häls Satu
 
F

F.d. 29942

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag kör nog husbilen mer än gubben, tycker det är kul att köra den, inte svårare än en vanlig personbil. Har mött många husbilar med tjejerna som kör, det tycker vi om.

Ha en fortsatt trevlig husbilssommar med mera tjejer bakom ratten.

Plingis! :msn_flower:
 

Berra 57

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2728
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Frugan kör gärna så vi brukar köra en bit var när vi är ute,förr körde jag gärna själv men jag har lärt mig koppla av vid sidan av, så nu är det riktigt skönt att sitta vi sidan.:twitcy:
 
F

F.d. 10329

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Mycket har hänt sedan körkortsboken skrevs anno 1920:

"De som vållar bilisten de största bekymren, äro dock lekande barn och nervösa fruntimmer. De förra äro under lek både blinda och döva. Att signalera åt dem hjälper i regel ej, och ofta komma de framrusande så nära vagnen att signalen icke blir av betydelse. Där man väntar sig lekande barn såsom vid skolor, lekplaner etc, bör man endast köra fram med yttersta varsamhet, ty man kan sällan hjälpa sig med annan manöver än att stoppa vagnen.

Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat trefjärdedelar av gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar.”
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Önskar jag hade någon som ville köra...
Mia har, när jag blev akut dålig, kört en knapp timma under 4år...
Är förbaskat trött på att alltid köra! :msn_cry:

Då tjejer kör bättre en höns, önskade jag att min "lilla höna" körde jämt! :twitcy:
(Pssst. lite ironisk nu, de flesta damer kör faktiskt lugnare än oss män)
Mvh. Magnus
 
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Vi delade upp det så här när vi var i England och Scotland då körde frugan hela tiden så när vi kom över till frankrike så kunde jag ta över tills hon fick bort sitt vänstertrafiktänk.
Trots att jag tog körkort när vi körde på vänster sida hade jag svårt för vänstertrafiken men frugan klarade det galant.
 

Lotta & Håkan

FD HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Monchique
HBK-Nr
15072
Medlemskap
2023
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag älskar att köra våran "lilla" husbil (3 500 kg). Har precis varit ute på en runda (Stenungsund-Umeå-Växjö-Stenungsund) ensam! (sonen åkte med Fagersta-Umeå) Vi har precis köpt husbilen och ingen av oss kan någonting...men vi lär oss nytt varenda gång när vi är ute och luftar den. Vi bestämde från början att båda skulle lära sig allt i och kring den! Min make ligger risigt till just nu:yes:
Min största fasa är att jag ska tanka bensin i stället för disel;)och jag parkerar alltid för natten så att jag kan hoppa ner och dra iväg om det händer något konstigt runt omkring när jag står i skogen eller på en p-plats...ensam! Jag har ett baseball-trä vid huvudändan när jag sover...och så har jag mina hundar med mig...
Problemet är att jag sover som en död och hundarna älskar att få besök...
Men köra..nej, det är inget problem...
Blev så grymt glad när jag körde från Växjö i Söndags och möter massa husbilar med tjejer som körde...(förvisso unga tjejer) kanske att den där träffen med bara tjejer blir av tillslut!:)

Kom igen tjejer/kvinnor, det är så grymt mycket roligare att köra husbil och så är man inte så trött när man kommer fram//Lotta
 
L

lebo44

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Är nyblivna H-bils ägare efter ca 40 år med H-vagn som min hustru aldrig har velat köra, men med våra nya H-bil så sätter hon sig gärna vid ratten,gud va skönt
 
Toppen