• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur många kvinnor kör husbilen?

F

F.d. 50024

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Hos oss kör vi båda två också. Jag älskar att köra, båda vanlig bil och husbil så därför kör jag gärna.

Torotor/Torill
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Hej

Jag håller med Ingerho helt och hållet.
Jag kör gärna, om jag vet var jag är och vart jag skall.
Om jag behöver sköta karta och GPS samtidigt, blir det för jobbigt.
Den dagen han klarar detta, lovar jag att köra ännu mer!!!:D
För bilen är riktigt skön att köra.

MVH
Karianne
 
F

F.d. 29752

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Birgitta vill kelst köra vår 5 ton tunga husbil 8,5 meter lång. Hon har sedan länge behörigheterna "ABCDEF" i sitt körlort. Om någon undrar vad "F" står för, så är det "fort". När hon blir trött och ibland annars också kör jag.

Pehr

P.S. Husbilen har hastighetsregulator. D.S.
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Aldrig att jag släpper ratten till gubben, han behöver koppla av när vi är ute . Kan nog vara skönt när han sitter i grävmaskinen dag ut o dag in. (Sitter ofta o läser i bilen)/SS
 
F

F.d. 12959

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Vi är fyra som kör (Mamma, pappa, jag och lillebror) och vi brukar köra 2h, vara kartläsare 2h och sedan vila i 4h och så går det runt. Det innebär att man ibland har otur och får "fel" vägar (jag avskyr motorvägen, min lillebror älskar dem osv.).

När det är kortare sträckor vi kör, så kör den som har lust/är bäst lämpad. Det brukar funka rätt bra.
 
F

F.d. 53074

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag (trådskaparen) är glatt och positivt överraskad över att det verkar vara så många kvinnor som gärna kör husbil! Och hoppas att det blir allt vanligare.
Då jag för många år sedan körde långtradare på skolloven dök det upp en kvinnlig tradarchaufför från Tyskland som skulle lasta på samma pappersbruk som jag. Det var en sensation som nästan stoppade produktionen på bruket! Minst 50 gubbar flockades i lasthallen. Jodå, hon såg inte oäven ut, men det var just att hon körde tradare som var grejen. I dag ser jag kvinnliga tradarchaufförer ganska ofta...

Kjell :D
 
F

F.d. 6095

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Hej!

Kör också gärna. Åker ner till Italien på måndag, kanske vi ses.

Carina:yes:
 
F

F.d. 9075

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Hej! Jag kör oftast vår husbil. Min gubbe behöver koppla av då han är yrkeschaufför och jag får annars sitta i dinetten då pojken alltid ska sitta fram med pappa! Dessutom har jag sett att många blir så glada av att se att en tjej kör!?? Tycker dessutom det är mysigt när vinden tar tag i alkoven!!! I somras var vi ensamma ute och åkte ett par veckor, jag och pojken, gissa om det fanns många pratsjuka, goa människor. Jag kommer fortsätta köra för då mår jag gott.
Vi syns på vägarna Mvh Mia
 

Anita & Lasse

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
1327
Medlemskap
2022
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Samma här får köra då maken är trött .Men då får jag läsa karta o GPS själv. De gillar han inte.:twitcy:
 

Tobben

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Det är väl självklart i dag att även kvinnor kör oavsett vad det är för fordon bara man
har behörighet.
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag har nog fått köra våra bil högst två gånger på ett år! Vet inte varför men troligtvis är det så att min kära goa sambo är rädd för att jag inte ska klara av det:) Just nu lovade han att jag skulle få köra en liten när vi kör till Elmia mässan! Som många av er vet så kör vi ju ganska långt, så då vore det ju bra om jag kan köra ibland:) Ska jag vara lite ärlig så är jag lite rädd för att köra, det är ju inte samma sak som att köra vår KIA!
Catrin:wub:
 

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag kör gärna vår husbil Bürstner 710, trots att den är 8,26 lång går den som på räls. Vår tidigare bil som var 1 m kortare kändes inte så stadig som den här som har boggie. Att köra med automatlåda är underbart.

Vi kvinnor måste våga prova på att köra, det kan hända olyckor som gör att man måste köra och då är det skönt att känna att det här kan jag.

Sommaren 2008 körde jag hem från Kroatien då min man hade stukat foten och inte kunde köra. Ju mera man vågar köra ju bättre går det.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag och Ann-Christine delar ungefär lika på körandet (tror att jag kör mindre än hon, faktiskt).
Hon kör lika bra som jag (eller skulle jag säga tvärtom, att jag kör lika bra som hon).

Det är ju kanon att kunna byta med jämna mellanrum, så man inte hinner bli trött.

//Stefan
 
F

F.d. 55368

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag har kört själv i snart fyra år. Harley och Angel har inte körkort.....ta´t lungt:D:msn_cat::cat:
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag kör själv,kan bero på att man är singel:spinny:Men ibland så har jag mina kvinnliga väninnor med mig på tur och då kör även dom husbilen.sussi
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Vi delar på körningen.Fast jag kör helst själv:yes:Viktigt att båda kan ifall att som i vårat fall bröt gubben 3 tår första veckan på semestern och då fick jag ju köra både till o från Lappland.
 
F

F.d. 50035

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag har provkört och det var inga som helst problem, jo men dom hör inte hemma här.
Vi har köpt en ny Rapido på 7½ meter som ska ta oss till Spanien i vinter och även om maken anser sig som förare så är vi överens om att nu ska vi dela på den biten oftare än i den gamla. Därför köpte vi en med automatlåda. Jag måste alltså ratta den även om jag inte känner för det.
(Problemen som jag nämde först :twitcy:
Har inte lärt oss allt än, när jag skulle backa tex. så vår backkamera funkar enbart när vi åker frammåt. Är svart när vi backar. Men vi kommer väl på den inställningen med.
Första natten var ett äventyr, blev tvungen slå av all el för när mörkret föll lös det överallt, även innuti sänglådorna.
En sak fattar vi dock noll av.
Hur får man toaspolningen att funka?
Måste kanske åka tillbaka och be dom visa????
En knapp på väggen som är död)

En ny bil är ett äventyr:spinny:
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Se upp i norra Norrland - nu ska hustru köra själv för 1a gången. :yes:
Skojar bara - hon kör bättre än jag - å många fler mil på vägarna varje år.
Nu ska hon imorgon starta sin 1a långa resa själv Umeå - Luleå - Kiruna - Umeå på 2 dagar. Hon bangar inte för nåt.
Har lastat Plåtisen hela eftermiddagen med nya Tupperware-kataloger å plastburkar mm.
Önskar henne en trevlig resa! :)
Själv ska jag titta på invigningen av Botniabanan - HMK anländer 1616 lördag.
 
F

F.d. 13284

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Min fru tycker om att köra långt och länge men bara rakt fram.
 
Toppen