• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK vs Facebook...

F

F.d. 52943

Guest
Sv: HBK vs Facebook...

Jag tror inte att NSA intresserar sig särskilt för vad jag brukar skriva om, vare sig här eller på facebook. Om jag däremot skulle börja propagera för IS så är det inte osannolikt att det skulle "plinga" i de datorer som skannar i stort sett all datatrafik. I det läget kanske jag bland annat skulle få problem med "immigration" vid inresa till usa.

Sedan är det naturligtvis inte bra för framtida möjligheter till anställning, om man blottat alltför mycket av aparta personlighetsdrag, alkoholvanor och annat liknande på nätet. Många ungdomar kommer förmodligen att ångra en del partajbilder senare i livet.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: HBK vs Facebook...

Allting ska ständigt undersökas! Alltid!

Jappe

Framför allt ät det nog affärsföretagen som söker målgrupper för sin evinnerliga reklam!

Den enda reklam som jag har överseende med är Wifogs som innebär gratis uppkoppling för några sekunders reklamsnutt. Att man dessutom kan ringa och sms'a gratis är bonus.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: HBK vs Facebook...

Använder Facebook för att berätta annat än bara HBK medlemmar
där jag är och lite om vad jag upplevde.

I fallet med någonting till förmån för husbilar
är HBK förmodligen det bästa stället
att dela erfarenheter och liknande i samband med husbilar.

Det är en del av vad jag kommer att försöka i http://www.husbilsklubben.se/forums/t83581/

En tråd ekvivalent med På spåret kan vara:
Här är min husbil NU - utanför hemmet med intresse för husbilar.
En kort beskrivning och lite text som bild eller video.

Allt behöver inte tas över i Facebook om HBK kan göra det lika bra eller bättre.

HBK till skillnad Facebook
 
Senast redigerad av en moderator:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: HBK vs Facebook...

Ikäll har vi chansen att reda ut fakta kring vissa begrepp (går i repris och finns även på TV play). Ha en bra kväll!

digitala-spår.jpg
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: HBK vs Facebook...

Ikäll har vi chansen att reda ut fakta kring vissa begrepp (går i repris och finns även på TV play). Ha en bra kväll!

Visa bilaga 91468

Tyvärr visar detta att det är helt meningslöst att kämpa emot. Bättre är därför att utnyttja alla nya möjligheter. If you can't beat them, join them :)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: HBK vs Facebook...

Det stämmer Bestliner! En sak är dock säkert och det är att:
  • det blir ingen "ansiktsbok" för min del
  • det blir mer kontantbetalningar
  • telefonen blir avstängd när jag inte behöver den
  • mejlandet kommer att ske med "alias" signatur
  • IP-adress kommer att döljas vid Googlandet (finns programvara för det)

Jag tycker det är för d......t när vissa företag säljer mina uppgifter till varandra och levererar spam & annat skräp tillbaka. Min handel på ebay har resulterat i en del reklam som jag inte alls är intresserad av. Visst, man kan radera sådana mejl, men ska det verkligen behöva vara så? Vi "gamlingar" har egentligen inte så mycket att dölja och kanske inte är rätt målgrupp för nät-fiskare, men det finns ingen anledning att bara "frikoppla" och acceptera vad som helst.
 
Toppen