• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser idag

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Gasolpriser idag

Passera Karamelfabriken i Mönsterås (Timmernabben). 150 kr för att fylla en P11. Kosta mig 200 kr att fylla en tom och toppa upp den andra. Sedan blev det en påse med goda karameller för 65 kr.

Hälsningar
Hans
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Jag eftersökte i ett annat inlägg eftersom vi bor så spritt i landet så skulle man ju kunna ringa till några Gasolförsäljare och kolla om dom kan få fram några "lägsta priser" med tanke på att då kanske dom kan få en högre omsättning och ev. även sälja något annat i deras sortiment .
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Gasolpriser idag

Hej Bengt-Åke,
jag såg det och det var därför som jag väckte liv i denna tråd.
Jag har nu kontaktat Bensinpriser.nu - Billig bensin hittar du här och efterhört möjligheterna att bygga ut denna sait med gasolpriser. Då skulle ju vem som helst kunna bidra till sammanställningen.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Exakt ett litet arbete från många männskor kan ju ge så mycket info och kan sedan glädja alla som behöver fylla gasol .

Som jag skrev så var ju skillnaden 225:- hos PR husbilar vs 350:- hos Erikssonshusvagnar och men jag har 8 mil ( T&R) längre till PRhusbilar och har jag då med båda 2 flaskorna så är det ju lönande men det vore ju bättre om man kunde prata med Erikssonshusvagnar att dom kunde tjäna på att säkna priset lite .

Men lägger dom in det på Bensinpriser.nu så är det ju suveränt .
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

I Arlöv utanför Malmö kan man köpa för 240 kr 11 kg, och lite andra div. tillbehör.
Han ger även "en peng" för den gas som finns kvar i flaskan.
En trevlig påg.. Längst ner i vändplatsen efter Skånes husvagnscentrum.. tel. 040-6302107, alt. mob. 0708-489892
Husvagnsreserven i Kristianstad tar samma pris och och de har en en kompl. butik och verkstad. Ju fler inlägg och tips om bra gasolpriser här på forumet ju snabbare får vi ner ockerpriserna på andra ställen.. "Östgöta" har höjt igen.. frågan är varför..
Åhus är ju ett föredömme, men själv har jag aldrig varit där än..
Snön är bort från Malmö..

Hälsn.
Libom..
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Gasolpriser idag

Gasolpris för fyllning av P11 den 13/1 2010 " 265 kronor"
Ekeby (vägen mellan Ekeby-Billesholm)
Firma Aniolgasol Tel : 076 8291525 (-26. - 27.)

Hälsn.....Ce-eN !
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Gasolpriser idag

Nu har jag fått kontakt med Bensinpriser.nu - Billig bensin hittar du här som kan tänka sig att bygga upp en möjlighet för att vi ska kunna rapportera in gasolpriser.
Det bygger dock på att det finns ett starkt intresse för att hjälpa till och rapportera in gasolpriser.
Bensinpriser.nu gjorde en satsning på båtmarinor tidigare, en satsning som inte fungerade p.g.a. alltför få inrapporteringar.
Ska vi få en bra prisinformation på gasolen och kunna dra nytta av den så vill det till att vi alla hjälps åt.
Jag har meddelat Bensinpriser.nu att vi är mycket intresserade av att möjligheten till gasolprisjämförelser byggs upp på Bensinpriser.nu.
V-backen :wink:
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

V-backen, det är ett jättebra initiativ!

Kanske kan vi få till det så att man tar ansvar och rapporterar in priser från återförsäljare i sin egen kommun.

Jag skulle utan problem kunna ansvara för priserna i Gnosjö kommun (finns inte så många återförsäljare i.o.f.s.).

/Per
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Jag var idag på Ericssonshusvagnar och deras pris var ju 350:- och sa att "vi" skulle göra en lista som bensinpriser.nu och sa att PR tar 225:- och att det medförde ju att det lockade kunder .

Han svarade då att det var indelat i olika zoner och att det var gasolbolagen som satte priserna .... Det tror ju inte jag iofs .

Så nu åker jag heller på en utfärd till PR som visserligen är längre men jag byter alltd 2 tuber ( jag har en 3:dje som reservtub hemma så jag åker aldrig ut med 1 tom och 1 nästan tom . )
 
Toppen