• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

>Åke!
Du kanske gjorde samma fel som norrmännen som var på svensk/norsk pimpeltävling!
Den är väldigt gammal men ändå...

Norrmännen fick ingen fisk medan svenskarna hade full pott varje gång.
Norrmännen bestämde sej då för att spionera på svenskarna och då kommer spionen springande tillbaka med andan i halsen, "Vet ni vad gutter, svenskarna har borrat hål i isen!"

Bli nu inte avundsjuk, det är inte jag som lurat upp dom.

abborrar.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Nu blir det lugnt här till söndag kväll. :wink:
Vi sticker iväg med husbilen och fiskar någonstans, troligen i Hammarsjöområdet.
Kanske loggar in med handdatorn och mobilen om nu sidan får plats på den lilla skärmen.
Ha en skön helg!
fiske.gif
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

vet du loomis....frågan är väl om du får plats med fisken i handatorn, de blir väl större än tummen i bildrutan ;) ....ha nu så gött o simma lungt.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

detta var inte lätt.
kanonväder, solen håller på att gå upp och absolut vindstilla. vi ligger vil alegöl men kanske flyttar på oss i em eller morgon bitti.
dags att tackla på nu. det kanske kommer en bild på något stort.
mbfh kenth & ingela
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tjena Loomis, kan du kolla om det har satts i nån fisk i djupsjön eller om det är planerat nu under våren.

Må så gott Hasse P.
 
F

F.d. 11846

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Lomis, Abborre det matar vi katterne med :twitcy:

Så här ska fisk se ut, fiskar bara med fluga på sommarn ;)

DSCF0010.JPG
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Bäst att hålla sej lite i skymundan ett tag nu eftersom jag inte fick någon fisk!
:swoon:
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Tror inte det satts i någon fisk i något vatten ännu i år.
Jag kanske kan få reda på det om jag frågar men annars så brukar dom vara ganska hemlighetsfulla med det.
Det bästa med utsättningen är att det blir lite mer fart på gamlingarna när dom får konkurrens. De nyutsatta med taskiga fenor vill jag helst inte se.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Är det någon av er som har varit i Emån, Fliseryd och fiskat?
Har fått möjlighet att flug/spinn-fiska på ett par km av ån nedanför Finsjö men har ingen erfarenhet av varken vattnet där eller den typen av fiske så alla tips mottages med största tacksamhet.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Hej på er alla glada Laxar, nu har det putsats och fejats,skruvats, limmats, borrats, men nu får det vara nog för ett tag, ja jag skriver om Adriatiken som vart hemforslad från Frittsla för ett tag sen. Det är som när man ska sjösätta båten, man slipar och målar,borrar och svär när bult- J-vlarna rostat fast, det är med en underlig känsla man undrar innan man lättar från bryggan, kommer det att funka klanderfritt i år med, fast med husbilen är det ett stort pluss, stannar skiten kan man ju alltid ta bussen hem, vi får se bil eller buss? till Påsken.

ps har inte varit ute och provfiskat än ( men snart så).

:D
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Någon mer som planerar att fiska i påsk?
Läste ett inlägg här på HBK's forum och blev sugen på Smygehuk/Smygehamn nu i påsk. Har aldrig fångat en öring i havet.
Någon som varit där och kan ge lite tips på vad man ska ta med sej för doningar, kläder, flugor och drag.
Är det pälsmössa och HellyHansen-långkalsingar och neoprenisar som gäller så här års eller räcker det med ett vanligt underställ och andasvadare?

Glad Påsk!
Kenth & Ingela

 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool:Nä du Loomis det gäller nog att ha med både wiskey och ett djävla glatt humör, för att stå ut med snålblåsten som ska bli i helgen.
Föresten ha ett gott skitfiske på er.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Vi avvaktar hur det blir med blåsten.
Jag känner mej som en kalv som man just släppt ut på grönbete och anledningen till det är att vi gjort om mitt schema så att jag efter att ha jobbat alla helger, utom på semestern, dom senaste 20 åren, så är jag nu ledig varannan helg.
Jag borde ha inside information men har slutat bry mej eftersom vädret i alla fall blir som det blir och det enda som gäller är att anpassa sig efter rådande förhållanden. När man inte sitter i en båt längre så är faktiskt vädret inte alls livsviktigt.
Fortsätter sydvästen så kan man kanske hitta något ställe här på ostkusten. Finns det något känt havsöringsställe mellan Arkösund och Karlskrona?
:)
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
767
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Ja tyvärr! Så blev det inte så mycket fiske med Påsk.
Hade fullt upp att hålla bilen på rätt köl. Även själv var det svårt att vara
ute.
Det var friska vindar i Ljungdalen.
Får prova nästa år igen . Verkade var ett trevligt ställe med många
fiske ställen.

Åke 65;)
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Även vi här nere kände av dom friska och isiga vindarna.
Vi var på Nötö (Påskallavik, var ska man annars vara på påsk?) första dygnet men flyttade in till Fliseryd på påskaftonen. Där var det riktigt skönt i solen, vi kunde t.o.m äta påskmaten utomhus. Vi (jag) fiskade lite i Emån utan att få något prickigt på kroken.
Påskdagen passade vi på att betitta det nya barnbarnet Alice som hunnit bli 3 dagar gammal. Finns bild på hemsidan.
Nu måste vi vara väldigt gamla för nu har vi blivit både mormor, farmor, morfar och farfar.
:yes:
 
F

F.d. 11846

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Gubbar lite fisk vart det i påsk , fast det plåste f ö r j----- ligt uppe i jämtlands fjällen.

DSCN5850.JPG
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Det var tufft fralle, hörde att det var på gränsen till orkanbyar där uppåt...satt själv o kura inne i goa värmen på Getterön ( regn o blåsigt), fast en o annan hade framme sitt spö för Havsöringens skull. Var ju tur att jag glömt mina spön hemma för det såg inte gött ut...:twitcy:
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Nja, men öringen ser god ut!:p
Det är väl en öring?
Är det inte minimimått på dom?:wink:

Vet inte hur man gör vid vinterfiske när man får fiskar som ska släppas tillbaks.
Läste att ögonen frös på dom så dom blev blinda och dör.:swoon:
 
F

F.d. 11846

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Loomis ! för att svara på din fråga, så var det en öring , på ett kilo, bra va,

Mvh. Fralle :cool:


Du frågar

Det är väl en öring?
Är det inte minimimått på dom?:wink:

PS.

men det var ju den minsta vi fick förstås :music-icon: :music-icon: ;) ;)
DS.
 
Toppen