• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Får vi och vågar vi skriva ?

F

F.d. 7747

Guest
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

;) Hej och tack från ett idag varmt Ö-vik , det är inte bara här i stan det är varmt idag , måste erkänna att det känns varmt och skönt i hela kroppen , kunde väl aldrig tro att så många här i klubben skulle läsa och engagera sig i den här frågan .
Kan väl inte tro annat än att med ett sånt engagemang från alla klubbkamraters sida kan vi fortsätta att utveckla klubben och det forum vi alla har tillgång till att bli en sida som leder till den där trevliga stämmningen vi alla eftersträvar , där vi kan skriva och diskutera allt oavsett om det rör den egna husbilen eller komposten hemma i trädgården .
Än en gång tack för att ni engagerar er och fortsatt trevlig helg .

;)Rulla Lungt .
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Det kanske är dags att dela upp forumet så att vi som vill dryfta husbilsrelaterade frågor slapp att få ta del av den "sociala delen" under "senaste inlägg" med alla påhopp och oväsentligheter. Det finns ju så många andra forum där man kan puckla på varandra om det är det man vill. Husbilsklubben är nog det enda forum där de s.k. moderatorerna släpper igenom allt utom svordomar.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Knarrevik

du kan stänge av forskellige forum under kontrolpanelet, så dom inta visas under uläste när du logger på :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Ni som bara vill ha svar på husbilsrelaterade frågor välj ett annat ämnesområde i högerspalten för att göra inläggen i.

Det finns redan olika ämnen för olika frågor, men det flesta väljer ändå att göra inläggen under markisen.

Webadm försöker flytta inläggen till rätt ämne om möjligt, hjälp gärna till med att rapporter inlägg som ligger fel så webadm blir uppmärksammade på dem.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Igår skrev jag ett inlägg med rubriken "onödigt vetande " vilket fick bla. Hymer/Staffan att gå i vädret . Bla. för att han visste allt om det som jag skrev redan förut , så var det för meninga att jag då skrev det , dessutom gick jag enligt Staffan ut med en riktig lögn , jag anklagades för att utge mig för att vara historiker som ville glänsa med mina kunskaper på Husbilsklubbens forum där "onödigt vetande" inte alls hör hemma , hade jag inga frågor med större dignitet uppmanades jag att låta bli och skriva .
Med sån vänner behöver man inga ovänner , alla är inte lika historikunniga som Staffan utan vi får förlita oss till dom källor vi vid ett visst tillfälle har tillgång till .


Eftersom jag i ovanstående citat nämns vid namn och framställs som någon form av allmän besserwisser, och dessutom fått 137 medlemmar (i skrivande stund - det blir säkert fler) att bifalla dessa omdömen, så känner jag bara att detta måste på något sätt besvaras. Till skillnad från andra har jag den förmågan att jag i mitt skrivande håller en någorlunda hovsam ton och framför allt har förmåga att skilja på sak och person. Jag har inte alls "gått i vädret" över någonting, däremot har jag besvarat en fråga som ställdes i Rune B:s inlägg kring onödigt vetande, nämligen "Visste du det här" och jag svarade, ja, det visste jag. Jag visste dessutom att själva påståendet var fel. Vilket tydligen var fel svar eftersom detta gör att jag ska bli uthängd till åtlöje och varnande exempel för samtliga forummedlemmar.

Jag skrev i mitt svar till Rune B kring onödigt vetande att jag lärt mig läxan och hädanefter ska avstå från att ha åsikter som inte delas av majoriteten i denna eminenta klubb, men med denna verbala bredsida och uthängning förstår jag till fullo att mitt lilla jag på intet sätt kan fylla upp de kriterier i rättrådighet som man som klubbmedlem måste ståta med. Måhända att jag har en avvikande åsikt än Rune B i sak, men aldrig att jag för ett ögonblick skulle nedlåta mig till att låta honom schavottera på ett sådant sätt som han utsatt mig för i denna tråd. Snacka om mobbning! Det känns skönt att veta att medlemskap i denna typ av mänskliga ansamlingar är frivillig.

Kost sagt: Resultatet blir att jag på stående fot säger upp mitt medlemskap i Husbilsklubben, se. Jag kommer omedelbart att sända ett mail till styrelsen (det har redan sänts till Leif - sekreteraren i klubben) och begära mitt utträde. Dekalen ska avlägsnas med omedelbar verkan så fort den vinterförvarade husbilen åter ser dagens ljus. Jag har förvisso inte varit en allt för aktiv medlem i klubben, men jag törs nog ändå säga att klubben tack vare mig fick en ordentlig uppsving med några rejäla hundratal nya medlemmar när den låg i sin linda. Och till alla er 137 som tryckt Tack på knappen som bevis på att ni instämmer i Rune B.s nedvärderande text, fortsätt och agera på det sättet. Det för säkert klubbsamarbetet framåt och stärker känslan av gemenskap inom klubben. Och alla er trevliga och vänliga människor som jag träffat (och hjälpt och fått hjälp av) under resor såväl inom som utom landet vill jag önska ett trevligt fortsatt husbilsliv.

Jag vill också be er alla rättrådiga att läsa mitt svar under punkten Onödigt vetande, och se om ni gör samma bedömning av mitt svar som Rune B relaterar ovan. Till skillnad från honom kallar jag inte människor för lögnare, men läs, tänk efter och gör en egen bedömning. Det är allt jag begär. I övrigt kommer jag att vara helt tyst i frågan och lämna Husbilsklubben.se och dess verksamhet bakom mig.

Med vänlig husbilshälsning

Före detta Hymer 43
Staffan
 
Senast ändrad:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Hej Staffan !
Jag är en av dom som tackat (på fel ställe el.dej kanske) samt även skrivit ett eget svar.
Där jag menade att du inte kan svara för alla om vad som hör hemma i detta forum.
se tidigare inlägg.i "onödigt vetande"
Men att du på grund av detta lämnar klubben ..................................det kan jag bara inte
förstå. Skriver man inlägg på ett sätt som kan misstolkas så får man vara beredd på mothugg.
Själv tog jag tidigare Time out efter att jag blivit anklagad för både det ena och andra. Det var
tufft och om jag inte tagit Time out och lugnat ner mej så hade jag nog också gått ur klubben då.
Men sen insåg jag att allt berodde på missuppfattningar och att vi alla är och tycker olika vilket är
tur.För annars blev forumet tråkigt men ibland kan man behöva "räkna till 10" innan man svarar.
Men jag är glad att jag inte förhastade mej. Nu har jag jättestor behållning av allt som skrivs här
men läser bara dom sidorna som intresserar mej. Jag bär också HBK:s dekaler på bilen med stolthet.
Inget går upp mot alla vänner jag träffat tack vare HBK
Jag önskar och håller tummarna för att du ska ändra ditt beslut och återta medlemsskapet jag vill
gärna att du stannar.
MVH Gunilla o Rolf
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Tack för ert svar Rolf & Gunilla!

Jag har aldrig haft för avsikt att tala om för alla vad som hör hemma och inte hemma på detta forum. Det har jag också skrivit - om ni exempelvis läser mitt svar till Rolf B under tråden Onödigt vetande. Men jag har väl lika stor rätt som alla andra att framföra min åsikt utan att bli uthängd till mobbens allmänna ogillande. bli kallad lögnare och allmänt förlöjligad? Tyvärr, jag köper inte det, eftersom jag själv aldrig skulle nedlåta mig till en sådan handling. Och skulle jag av misstag göra det, så skulle jag omedelbart be om ursäkt och ge en förklaring till hur det kunde ske. Och jag vidhåller fortfarande att man som skribent måste skilja på sak och person. I detta fall anser jag att själva sakfrågan förvandlats till en personfråga - vilket applåderas av ett stort antal medlemmar. Det är detta som stör mig - inte att jag får på pälsen för mina åsikter.

Jag kommer att lämna klubben (har förresten redan gjort det rent formellt i och med att jag skrivit till styrelsen och bett dem stryka mig i rullorna) och så är det med det. Liksom att jag strukit vår anmälan till träffen på High Chaparral. Och jag gör faktiskt båda sakerna utan saknad. Konstigt kan tyckas eftersom jag varje dag varit inne på hemsidan och sett vad nytt som kommit upp. och ibland deltagit med liv och lust. Men var tid har sitt och mitt aktiva husbilsliv kommer att fortleva som tidigare - dock utan medlemsdekalen på bilen. Rätt eller fel - ja, vem vet, själv känner jag bara att jag följer mitt samvete och det är betydligt viktigare för mig än ett eventuellt medlemskap i Husbilsklubben.se.

Med vänlig hälsning
Staffan
 
Senast ändrad:

Jeepkungen

HBK Medlem
Inlägg
636
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Hej Staffan,när man läser ditt svar till Rune får man lätt intrycket av att du ska knäppa honom på näsan för att han hade fel och att sånt ovesäntligt skit inte behöver avhandlas på forumet.
Det hade gått att påtala hans misstag på ett vänligare sätt men det är som vanligt att via datorn uppfattar man inte kroppsspråket och gester som man gör i verkliga livet och även om man gör tillrättavisningen i bästa välvilja kan det missuppfattas totalt.
Jag har själv råkat ut för att en god vän sedan 25 år tillbaka missuppfattade ett inlägg på ett vis jag inte ens trodde var möjligt och var väldigt sårad över detta tills vi diskuterade saken och kom fram till att allt var ett missförstånd.
Så Staffan,detta är nog tyvärr sådant som händer i datorvärlden.
Tycker bara att det är synd att det får dig att ta ett så drastiskt beslut så att du väljer att lämna klubben.
Jag har vid ett par tillfälle skrivit inlägg som jag innan jag tryckt på sänd knappen läst igenom och sedan ångrat mig och raderat dom eftersom jag insett att det kan missuppfattas.
Här på forumet behöver man ju inte läsa det som inte intresserar en,jag tycker det mesta är intressant men det finns även trådar jag aldrig tittar i eftersom jag finner det ointressant.
Här finns något för alla tycker jag :).
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Om vi hade hållit oss till ämnet dvs husbilsfrågor så hade denna ovänskap aldrig uppkommit och ingen hade sett sig nödsakad att lämna klubben.

Jag säger det igen: Det finns ju så många andra forum där man kan diskutera allt mellan himmel och jord så varför inte hålla Husbilsklubben utanför sådana diskussioner?
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Jag håller helt och hållet med dig, Jeepkungen, men då kan man ju också påtala att man blev ledsen eller kände sig påhoppad i stället för att starta en ny tråd där msn tar all heder av en person. Jag är den första att be om ursäkt om jag har sårat en människa - medvetet eller omedvetet. Och jag tål mycket väl att bli ifrågasatt för mina åsikter, men att överföra meningsskiljaktighet i ett ämna till ett rent personangrepp, dit är det ett långt steg.

Men gjort är gjort och jag har klarat mig utan ett medlemskap i Husbilsklubben i snart 35 års aktivt campingliv, så jag ska nog fixa de återstående också.

mvh
Staffan

PS. Detta blir mitt sista inlägg i saken. Nu lägger jag Husbilsklubben.se bakom mig. DS.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Knarrevik du kan stänge av forskellige forum under kontrolpanelet, så dom inta visas under uläste när du logger på :)

Du har rätt att man kan välja bort ämnen från att visas under "Olästa inlägg" men jag skule vilja att man också kunde välja bort dessa under "Senaste inlägg".
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Staffan!
Det är tråkigt när någon tar ett sådant beslut, speciellt med ett så lågt medlemsnummer som ditt, du har väl varit med från början? Men jag respekterar naturligtvis ditt beslut.
Lika väl som vi ska tänka oss för innan vi postar ett inlägg borde vi också tänka-till innan vi trycker på tack-knappen, vilket i vissa sammanhang betyder att vi tar ställning för eller emot.
Ha ett bra husbils liv så ses vi om vi träffs.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

............... jag skule vilja att man också kunde välja bort dessa under "Senaste inlägg".

Om du klickar på pilen till höger i ämnesraden på "Senaste inlägg" så stängs den rutan. Sedan kan du under kontrallpanelen och redigera alternativ välja vilka ämnen du inte vill se i "olästa inlägg". Öppna sedan "olästa inlägg" när du kopplat upp dig, så slipper du se "senaste inlägg" och då bör det fungera ungefär som du vill ha det.
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Jag tycker hemsidan är mycket bra som den är - passar de flestas önskemål. Tror för min del att den inte skulle bli lika frekvent läst och lika mysig om ämnena till varje pris måste vara husbilsrelaterade.

Jag läser bara sådant som intresserar mig - är t ex inte särskilt intresserad av teknikfrågor.

Marie:yes:
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

God fortsättning på det nya husbilsåret!!
Personligen tycker jag nog att man både får och vågar skriva om det som ligger en varmt om hjärtat eller faller en in. Att allt inte passar alla är väl inget nytt. Men som Gunnar skrev, man kan välja bort det man inte vill se - eller bara strunta i att läsa. Visst kan man bli lite ledsen över påhopp men å andra sidan, den sociala kompetensen hos påhopparna svarar knappast mot deras självbild. Så vem är mest att beklaga?

Bortsett från detta nu. Som ny i klubben var det lätt att falla för den skenbara öppenheten och allmänna vänligheten, men man kanske ska tänka på att bland över 4000 människor retar man säkert upp en eller annan utan att vilja det. Jag ska inte beskriva de olika skeendena under hösten 2008 och under 2009. Hoppas bara att de som sagt sig vilja lämna HBK inte gör det!!!!
Ha det gott!
Agneta W:eek:
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

:confused: Hej Hymer / Staffan .
Jag är den första att beklaga att du tagit så illa vid hade jag vetat att det skulle få såna konsekvenser hade jag neturligtvis aldrig lagt den där olyckliga rubriken om Manhattan under "onödigt vetande" .

Men låt mig ändå få citera några av dom rader du skrev och som var riktade till mig det var därför jag ställde frågan Får vi och vågar vi skriva .

Citat : Och visst vill man på något vis imponera med sina historiska kunskaper , så ska man naturligtvis exellera med dem här Under Markisen .
Men i vilket syfte.
Onödiga kunskaper .
Personligen ser jag detta forum som en utmärkt plats för att utbyta husbils och rese erfarenheter , men spörsmål kring historiska fakta känns en aning malplacerade i sammanhanget , inte minst för att dom är felaktiga . Slut citat .

Naturligtvis tycker jag som många andra här att du ska ompröva ditt beslut , inte finns det väl anledning att lämna klubben , för att våra åsikter och vår syn om saker och ting inte alltid går i takt .
Sov på saken i morgon är en ny dag med nya möjligheter .

;)Rulla Lungt .
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Och nu har jag fått en ny infallsvinkel, tråkigt nog måste jag säga
- men fortfarande god fortsättning till er alla -
kanske man ska strunta i tack-knappen om man inte har alldeles särskilda skäl till att trycka på den? Nå´n som har tänkt på att det kan vara synnerligen sårande att få ett antal tack emot sig så att säga? Så är man inte personligen engagerad i den diskussion/det käbbel/eller vad du vill/ kanske man kan avstå från tacket? För den skull behöver man ju inte komma med ett jag-håller-med-dig-inlägg. Och inte heller motsatsen för den delen om man inte kan hålla en hyfsad ton. Minns möjligheten till privat meddelande! Dock inte anonyma brev men det är det väl ingen normalt funtad som sysslar med.
Ha det gott - snart är det vår, kanske
Agneta W:eek:
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Tyvärr for det iväg en text innan den var färdigskriven. Den som gäller - se nedan.

mvh
Staffan
 
Senast ändrad:

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Får vi och vågar vi skriva ?

Hej Rune B!
Bra att du kommer med i det hela. Det jag reagerade på till den grad att jag väljer att lämna klubben är inte alls det du skrev under Onödiga kunskaper utan den bredsida som du sedan valde att leverera under en ny tråd. Under den första tråden höll sig språket runt det som skulle avhandlas, onödiga kunskaper och dess plats på forumet, emn i den andra övergick det hela till att bli ett frontalangrepp på mig och huvudsakligen min person. En oerhört väsenskild sak från det förra. En text där du inte bara tar äran av mig (jag upplever det så i alla fall) utan också får med dig över 150 medlemmar i ditt fördömande av mig och min person. Så här skrev du:

Igår skrev jag ett inlägg med rubriken "onödigt vetande " vilket fick bla. Hymer/Staffan att gå i vädret. Bla. för att han visste allt om det som jag skrev redan förut , så var det för meninga att jag då skrev det , dessutom gick jag enligt Staffan ut med en riktig lögn , jag anklagades för att utge mig för att vara historiker som ville glänsa med mina kunskaper på Husbilsklubbens forum där "onödigt vetande" inte alls hör hemma , hade jag inga frågor med större dignitet uppmanades jag att låta bli och skriva .
Med sån vänner behöver man inga ovänner , alla är inte lika historikunniga som Staffan utan vi får förlita oss till dom källor vi vid ett visst tillfälle har tillgång till .
Nu är ju inte jag en person som bryr mig så mycket över vad Staffan anser ska strykas från forumet , alltså menar jag då frågor som inte berör husbilar och därför inte heller hör hemma här .


Och allt detta föranlett av det jag skrivit i frågan, Här följer detta:

Ja, Rune B, det visste jag. Och vad är det med det? Jag till och med vet att det du säger inte är riktigt sant. Men den stora frågan är; Vad har den kunskapen på Husbilsklubben forum att göra? Nog finns det andra frågor av större dignitet att avhandla på dessa sidor, eller,,,,?

Eva och Hasse!
Ja, för det första är nog den allmänna uppfattningen bland historiskt bevandrade personer att ordet manahatta, som gav namn åt det område som idag kallas Manhattan, betyder området med de många kullarna - och har alltså ingenting med några dryckerorgier att göra. Och visst, vill man på något sätt imponera med sina historiska kunskaper, så kan man naturligtvis exellera med dem även här Under markisen,. Men i vilket syfte? Onödiga kunskaper? Ja, men i detta fallet är det ju också ett rent felaktigt påstående - alltså inte ens en kunskap! Personligen ser jag detta forum som en utmärkt plats för att utbyta husbils- och reseerfarenheter, men spörsmål kring historiska fakta känns en aning malplacerade i sammanhanget. Inte minst när de är felaktiga.

Ta nu inte detta som ett inlägg från en totalt humorbefriad husbilsesenär, ingenting kan vara mera felaktigt, men var sak har sin plats här i livet. Sedan må andra tycka helt annorlunda, det rör mig inte i ryggen, men jag tar mig i alla fall friheten att framföra min högst personliga åsikt.

Rune B, jag håller med dig helt, bortsett från undertonen att jag (och dem som du buntar samman under forkortningen med flera) skulle anse oss förmer än andra. Det känns som en ojust taskspark. Men, all right, är det din åsikt så köper jag den. Och jag kan också på det bestämdaste dementera att jag ska "ha tagit illa upp" av din text om Onödigt vetande.

Att jag överhuvud taget tog till orda i frågan är jag personligen tycker att ett så här specifikt forum huvudsakligen borde syssla med husbilsrelaterade saker, men om andra tycker annorlunda så accepterar jag naturligtvis det. Men att utifrån detta bli pådyvlad en del negativa karakteristika känns inte bra eftersom undertonen är: Du ska inte tro att du är nå´t och det känns, minst sagt, tråkigt. Därmed inte sagt att jag på något sätt misskrediterar alla dem som tycker att jag har fel i sak.

Jag tycker nog , återigen, att man ska kunna skilja på sak och person. Och Rune B, var snäll och förklara för mig var i min text jag uttrycker ett ointresse i ämnet och visar upprördhet, ett ord som du använder två gånger i ovan citerade text. Det ska du ha klart för dig att hade jag varit upprörd, så hade jag formulerat min text på ett helt annat sätt.

Men för att undvika denna typ av personliga påhopp i framtiden, så vill jag härmed deklarara att jag är tillräckligt intelligent för att ha lärt mig läxan och ska fortsättningsvis undvika att framföra åsikter som inte ligger mitt i strömmen.

Med vänliga hälsningar
Staffan



Om du nogrant läser den ovan relaterade texten, så finner du att jag inledningsvis till stor del håller med dig. Därför kändes det så totalt onödigt att behöva möta en kanonad av anklagelser, som enligt mig det inte finns belägg för att basunera ut. Nu vill jag egentligen bara be dig att visa mig var i texten du finner fog för att fara ut med följande anklagelser gällande min person:

1. .Jag går i vädret?
2. .Jag påstår att det är onödigt att du skriver det eftersom jag redan visste det. Du inledde med en fråga och jag besvarade den. I övrigt finns ingenting av det du lägger in i min text.
3. Jag påstår att du går ut med en riktig lögn. Det du skrev var helt enkelt fel. Manhattan har fått sitt namn på det sätt som jag nämner. Vad är det för fel med att påpeka detta enkla faktum?
4. Jag uttalar mig om att du är en besserrwisser?
5. Var i texten jag uppmanar dig att sluta skriva om du inte har några frågor av högre dignitet?
6. Varför du skriver om mig i följande förklenande ordalag: Med sådana vänner behöver man inga ovänner.
7. Varför du skriver: Alla kan inte vara lika historiekunniga som Staffan utan får förlita sig på de källor som vi för tillfället har tillgång till. Du menar väl inte på fullt allvar att detta ska låta som någonting positivt gällande min person? Sedan kan jag säga dig (utan att på något som helst sätt vilja förhäva mig eller framstå i en bättre dagar, utan bara som en förklaring) att jag är en av de personer som bland annat skriver faktatexter (emellanåt inom historia) för Nationalencyklopedin. Och då får lära mig att inte skriva någonting som saknar belägg. Och framför allt att, även om jag blir upprörd (ett ord som du tillskrivit mig ett par gånger) skilja på sak och person. DS

Jag ser fram emot dina svar Rune.

Med vänlig hälsning
Fd Hymer/Staffan

PS. Men det som nog ändå fick mig att definitivt lämna HBK var det faktum att fler än 150 medlemmar, via tack-knappen ansåg att man har rätt att dra iväg en sådan personlig bredsida mot en annan klubbmedlem. 150 medlemmar inklusive två styrelseledarmöter, då kände jag definitivt att detta inte var en klubb med mänskliga värden som jag frivilligt väljer att tillhöra. Jag var en tidig medlem i klubben och jag har med glädje tagit del av dess framgångar och snabba medlemsökning, liksom mycket trevliga kontakter över hela Europa, men det finns värden i livet som jag aldrig kommer att ge avkall på - inte ens för ett medlemskap i HBK. DS
 
Toppen