• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Böter på Getterön...

F

F.d. 15874

Guest
Sv: Böter på Getterön...

När vi åkte till varberg en gång för att leta efter en ställplsts,vi åkte ut till getterön,noll plats,for vidare till fästningen,där fanns plats,men sova gick ju inte,jag tror alla i varberg som äger en bil och är lite över 18 och uppåt kör där hela nätterna för att husbilsfolket inte ska få en blund i ögonen.det var det värsta jag varit med o vilket folk,lägga ner så mycket med däck och bensin som är så dyrt,och bara köra runt och spinna loss med däcken och föra ett sådant oväsen så det var inte klokt.samt musik på högsta volym
nej fy sörern för sådana platseer,det finns bättre ställen att stå på.

En gång för mycke i varberg min bil kommer då aldrig att ses där igen på några platser
usch vilket ställe.jag vill ha det lugnt och skönt när jag är ute,och nu har jag valt bort varberg.

Per/
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Böter på Getterön...

Hej.

Nu är detta ett skämt, märk väl och inte riktat åt något håll eller åt någon typ av husbil.

Man kanske skulle skaffa en liten plåtis och rensa den från diverse husbils dekaler och sedan stripa upp den med exempelvis "Jannes VVS", "Kentas Bygg" eller liknande och då blir det ju inga problem att parkera var som helst (utom på husbilsplatser).

Peter:applaus:
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Böter på Getterön...

Det här med att tolka skyltar är inte lätt...

Jag förstår att många tolkar det som att det är fritt fram att stå över natt på platser avsedda för husvagn/husbil. Men skylten för hela parkeringsplatsen anger förbud mellan 02-06. Det finns ingen annan skylt om annan tid för vissa parkeringsplatser. Så om man tolkar skyltningen är det förbud för parkering nattetid hela pakeringsplatsen.

Fel , fel. Bilplatserna är utmärkta med P och tiderna , husbilsplatserna är utmärkta med
P och tilläggstexten husbil. Denna saken är glasklar och facit är ju att inga husbilar blev
lappade när vakten vart där utan endast de som stod på bilplatserna.
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Böter på Getterön...

:rolleyes:Fruktansvärt dåligt inlägg, självklart ska vi husbilsägare ifrågasätta både priser på ställplatser och allt som rör husbilslivet. vi ska väl inte bara stå handfallna och tacka och ta emot allt som drabbar oss med husbilar. Jag kan tycka att det borde finnas fler husbilsplatser på 5 e vik. Jag har aldrig sett personbilsplatserna vara fullbelagda, men du är väl en person som aldrig ifrågasätter någonting

Stig Bernhardsson
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Böter på Getterön...

:rolleyes:Fruktansvärt dåligt inlägg, självklart ska vi husbilsägare ifrågasätta både priser på ställplatser och allt som rör husbilslivet.
Stig Bernhardsson

Jag håller med om att vi skall ifrågasätta orimliga priser och avgifter men jag vet inte vilket inlägg du åsyftar.
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Böter på Getterön...

:rolleyes: men du är väl en person som aldrig ifrågasätter någonting

Stig Bernhardsson
Tja, jag ifrågasätter lagbrytare, som parkerar där det är olagligt t. ex. Och jag gör det inte utan anledning. Vi har tydligen olika uppfattningar hur man bäst främjar husbilslivet. Du tror tydligen att bryta mot regler, som du anser är felaktiga, är den rätta medicinen. Det gör inte jag och det hoppas jag verkligen inte majoriteten av Husbilsklubbens medlemmar gör heller. Tänk gärna efter lite: Hur gör man bäst PR för husbilslivet??

Lasse
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Böter på Getterön...

Om det nu är parkeringsförbud för personbilar mellan vissa tider på kvällen/natten ex 20:00-08:00 skulle det då inte kunna vara tillåtet för husbilar att då kunna få stå på dessa platser för att utnyttja platsen och om det då är någon som bara stannar till för övernattning .

Lagar och förordningar alá ilandsproblem ....

Nä men är det inte lite konstigt det finns en stor parkering och man får stå på dom i målade rutorna till höger men inte på dom målade rutorna till vänster för då blir ni straffade med 700:- , visst lagar är lagar men förbaskat löjliga sådana ....
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Böter på Getterön...

Nä bara dom som står i dom PB-rutorna och tidsmässigt var det bara ett exempel för att det skulle vara fritt då personbilar kommer för att parkera .

Något som säkert skulle kunna kollas upp när personbilar brukar komma och börja parkera för dom kanske heller inte kommer 08.00 .
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Böter på Getterön...

Jag anser ej att man ska bryta mot regler, men att ifrågasätta både ställplatspriser och dylikt, anser jag att man ska göra. Och vad gäller 5e vik getterön , så kunde dom ju ha fler platser för oss husbilar, när personbilsplatserna ändå äralldeles för många, och outnyttjade, det anser jag inte är att gnälla.

Stig Bernhardsson
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Böter på Getterön...

Jamen, då är vi ju överens - nästan i alla fall! Självklart kan man ifrågasätta ställplatspriser. Men jag tycker i så fall man ska kunna argumentera, t ex ställa priset i relation till vad man får för pengarna. Att bara klaga tycker jag är att gnälla.

Lasse
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Böter på Getterön...

Finns det el på Getteröns ställplats ( givetvis mot betalning ) eller är det bara en parkering , vad är kostnaden där ?
 
Toppen