• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är det nog

F

F.d. 25052

Guest
Vad är ni för folk i husbilsklubben ? När man läser "under markisen" är det bara massa gnäll, är ni så missnöjda med husbilslivet, så sälj ekipaget och skaffa ett torp. Jag kommer nu att ta bort min medlemsdekal och nummer på bilen, vill inte visa att jag är med i "gnällgänget". Jag trodde att det var ett seriöst gäng med en diskusionsida "under markisen", men ack nej inga diskusioner som är vettiga.
Adjö från Tekla
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.850
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Nu är det nog

Hejdå Tekla.

Beklagar ditt beslut men jag kommer ändå att försöka gå vidare i livet! :) Nä, nu var jag dum! Förlåt! :oops:

Men när jag läser din grova generalisering av ca 6000 medlemmar, blir jag både häpen och ledsen. Vi är alltså bara en samling gnällspikar? Så förbannat inskränkt får man inte vara Tekla. Jag gissar att du har motsvarande problem med ditt umgänge i andra sammanhang. Nej, jag gissar inte..., jag vet! Det är bara det att det är aldrig umgänget som brister..., det är du!

Men du är inte ensam och det finns bot. Häng kvar här på HBK en tid så lovar jag att du kommer att se nyanser. Efter ett tag blir nyanserna till större skillnader och efter en tid begriper du också att det egentligen inte finns två människor som är likadana. Med eller utan husbil.

Hälsningar
Krister N
 
F

F.d. 25052

Guest
Sv: Nu är det nog

Jag har absolut inga problem med umgäng, men med ditt uttalande så börjar man undra vem ???
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det nog

Tekla!
Det här väl så på den här typen av forum, att det skrivs och ventileras väldigt mycket, och man får läsa och debattera i de trådar och inlägg som är intressant för egen del.

Det är synd att du inte uppskattar den enorma kunskap om det mesta som finns här på forumet, utan endast tar till dej det som du uppfattar som negativt.

Några exempel där trådarna kan uppfattas som negativa är väl dom om Folksam, men i själva verket handlar den ju om varför de flesta först vid förfrågan fått en premie och när försäkringen ska tecknas en helt annan premie kanske 20-40% högre, jag ser inget negativ/gnälligt i att tala om detta, för tiger vi...kan vi ju inte få en ändring till stånd.

Jag tror att du själv har varit aktiv i någon tråd som berör SCR och dess campingar, att många av oss som åker husbil inte gillar campingar, är väl ingen hemlighet, och på det sätt som SCR och en del campingägare agerar (läs Öland) mot oss kan väl få vem som helst att hoppa ur skorna.

Men vänd på det istället: se det positiva i det negativa.

//Tommy
 

UffeO

HBK Medlem
Inlägg
1.500
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5239
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det nog

Hej på er
Nej alla är vi inte stöpta i samma form, (tackolöv)
Men vi har yttrandefrihet i sverige.
Den skall vi vara rädda om, man behöver inte hugga på allt som står skrivet.Man får släppa förbi en hel del. Det behöver väl inte vara gnäll, bara för någon inte tycker som man själv tycker.
Sen kan man tycka att endel kanske inte hör hemma på ett forum som detta, men det får man ta.
Ut å ratta med er, så ses vi någonstans någon gång.
Ps. "Kramas i trafiken" slut sitat. Ds.
MVH
Uffe
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Nu är det nog

Hej Tekla,
jag tycker att det är något märkligt att du efter en så pass kort tid drar dessa slutsatser på så pass lösa grunder. Gick in och tittade på dina tidigare inlägg och kan konstatera att du själv inte har bidragit till särskilt mycket som skulle kunna förbättra situationen.

Enligt mitt tycke så vore det bättre att du drog igång ett antal diskussioner som intresserar dig. Då först får du kvitto på om det finns fler som delar dina intressen och synpunkter. Lycka till!
V-backen :wink:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det nog

Vad är ni för folk i husbilsklubben ? När man läser "under markisen" är det bara massa gnäll, är ni så missnöjda med husbilslivet, så sälj ekipaget och skaffa ett torp. Jag kommer nu att ta bort min medlemsdekal och nummer på bilen, vill inte visa att jag är med i "gnällgänget". Jag trodde att det var ett seriöst gäng med en diskusionsida "under markisen", men ack nej inga diskusioner som är vettiga.
Adjö från Tekla

Det här inlägget är väl också gnäll:confused:


Du får ta det som du vill men jag håller inte med dig.
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: Nu är det nog

Låt livet tagas med det positiva vi har bara ett liv ta vara på det istället för att gnälla. Nu är det vår och vi ska se fram mot fina dagar trevliga utfärder möta nya människor och må bra.Gör livet positivt istället för att klaga Vänta till hösten och gnäll efter allt vi ska ha roligt på ålderns dagar .:wub::twitcy:Yvonne
 
F

F.d. 25020

Guest
Sv: Nu är det nog

Vad är ni för folk i husbilsklubben ? När man läser "under markisen" är det bara massa gnäll, är ni så missnöjda med husbilslivet, så sälj ekipaget och skaffa ett torp. Jag kommer nu att ta bort min medlemsdekal och nummer på bilen, vill inte visa att jag är med i "gnällgänget". Jag trodde att det var ett seriöst gäng med en diskusionsida "under markisen", men ack nej inga diskusioner som är vettiga.
Adjö från Tekla
Tydligen någon som vaknat på fel sida;)visst finns det inlägg jag inte tycker om, ibland kommenterar jag eller så låter jag bli lite skit måste man få kasta samt gnälla av sig kan vara bra. Glömde en sak det kanske är så att DU vill ha en disskustion?Ha en bra dag Mvh 220 Sture i Pajala:rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det nog

Jag har medlemsnummer 244 och varit med nästan sedan HBK startade. Och det är klart att det har funnits stunder med verklig pajkastning. MEN JAG BRYR MIG INTE!!!. Och tycker våra förtroendevalda gör ett gott jobb.
Tar istället vara på allt som är positivt. Senast appen om ställplatser i Sverige och Europa.

Bernt
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Nu är det nog

Hej Tekla !
Jag kan inte förstå ditt inlägg kanske mest för att jag inte alls delar din åsikt. Så mycket positvt som jag läser här och så många råd och tips jag hittar. Visst finns det kanske gnäll också men ibland kanske du förväxlar gnäll med klagomål.
Om man blivit illa behandlad så är det väl rätt att klaga eller om man genom sitt klagomål vill varna andra så är det väl bra.Det ser jag inte som gnäll. Jag har lärt mej mycket genom andras varningar och misstag.Men om man anser att ett inlägg bara är gnäll ,så gå vidare och läs den inte. Om man vill så kan man ju se ditt inlägg här som väldigt gnälligt. Men om du verkligen känner och tycker som du skriver så kanske du mår bäst av att hoppa av HBK. Jag önskar ändå att du skulle tänka efter en gång till.
Kanske skrev du inlägget i ilska utan att se på det en andra gång. (det har hänt mej så nu försöker jag tänka efter innan jag skriver) Vad du än väljer att göra så önskar jag dej en härlig sommar kanske ses vi där ute nån gång.
Lycka till Gunilla
:D:D:bye::bye:
PS Du KAN inte dra alla över en kam DS
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.737
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Nu är det nog

Men visst är väl tonen här forfarande väldigt rå ibland, det fattas väl fortfarande en bit i eftertanke, innan ilskan mot någon eller något, slängs ut i fullständigt ogenomtänkt form?
Mycket bättre än förut, men fortfarande sämre än många andra forum?! :cool:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Nu är det nog

"men ack nej inga diskusioner som är vettiga."

Så slutar du ditt inlägg. I all diskussion borde man fokusera i sakinnehållert. Ovan är bara trams. Vettigt???

Säg i stället var du tycker är vettigt så vi alla andra har lättare att förstå vad du egentligen vill....

Hälsning
jyrki
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Nu är det nog

Kom att tänka på ett uttryck:
"man vill både ha kakan och äta upp den"
Om webbarna inte ingriper i otrevliga inlägg då är det fel.
Men om dom ingriper och modererar någons inlägg då är det fel ?
Bara en tanke som dök upp i mitt huvud. Är glad att inte vara webbare.
Gunilla:confused::confused:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det nog

Något jag funderat över tidigare är varför dom som inte trivs måste komma med kommentarer innan man lämnar klubben. Som i det här fallet kan man väl inte vänta sig positiva kommentarer.

Eller vill man få en massa PM att "Snälla lämna oss inte"?

Självklart kan inte alla trivas speciellt när medlemsantalet är så stort. Kanske lika många tankar som medlemmar, vad vet jag.

Det klart man retar sig ibland men ligg lågt ett tag och allt går över. Finns så mycket bra att läsa och få svar på här.
 
Toppen