• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur många kvinnor kör husbilen?

F

F.d. 53074

Guest
Hej!
På förekommen anledning (hm) undrar jag hur många av fruarna, sambo, döttrar, svärmödrar etc som kör husbilen? Eftersom vi i dagarna har beställt en automatväxlad husbil har min fru bestämt sig för att börja köra. Den "gamla" husbilen med manuell låda har hon inte kört en enda meter... Eftersom hon är en mycket duktig förare av personbilen (fast lite snabb...) ser jag fram emot ett lugnt (?) och avkopplande (??) resande i högerstolen.

Kjell :D:D:D
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag (Annette) kör alltid husbilen. En 9-metare, fem ton tung boggiebil. Inga problem, lätt att köra!
Har faktiskt sett ett flertal tjejer bakom husbilsratten i sommar.
Tyvärr så tycks en del tro att(män, 55+:are för det mesta..) gubben har bakrus eller blivit av med kortet...:wub: för att han inte kör...
 
F

fjärrkontroll

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Frugan kör mer än jag eftersom hon är en bättre (i mitt tycke) förare än jag. Men när det är trångt eller annat otrevligt överlåter hon ratten till mig. Varför förstår jag inte.
Rolf
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Hustru kör ofta och gärna!
Minsta lika bra förare som undertecknad. :)
 
F

F.d. 51064

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Som Malin i inlägget ovan kör jag när inte gubben är med eller när han är så trött att han måste vila. Annars sköter jag GPS och kartor samt annan info.
Karin
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Anita kör om jag blir trött, ibland ensam (men inte gärna) Vi har båda anmält oss för att ta C1 körkort (bil från 3501 kg till max 7500 kg) kursen börjar 31.8-10 med 3 kvällar teori
Ha de paffw
 
Senast ändrad:

kangas

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Hei!
Min sambo, Kari, kjører ofte. Hun er dyktig, men overlater rattet til meg når det blir for trangt og for høyt... I blant må jeg holde meg fast. det er bare hun som har greid å få radioen på hylla over sengen til å falle ned.:D:D:D
Hilsen Kangas
 
F

F.d. 14026

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag kör gärna husbilen. Det kan faktiskt vara lite svajigt sövande att bara sitta bredvid och kartläsning är inget för mig, då hamnar vi oftast fel!

Mimmi :music-icon:
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Dennis kör oftast på våra långresor eftersom jag är bättre på att läsa karta, annars kör jag mer än gärna husbilen. Vi har båda körkort för tungtrafik, full pott som man säger.

Hälsningar Kerstin
 
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Vi kör båda lika mycket. Ett problem är bara att stolarna är så höga passagerarsätet går att fixa med en fotpall men förarplatsen är svårare med.
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Maisy kör för det mesta när vi åker ut på helgerna, jag kör så mycket på vardagarna så det räcker med det.
Vår bil är 8,3 m och 5 ton, men det är inga problem.
När vi åker utomlands så kör jag mest,för Maisy har inget c-kort.
Det kan ju bli problem man vet ju inte, så för säkerhets skull....

sten-åke/
 

Irén & Christer

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Ale
HBK-Nr
1461
Medlemskap
2025
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag och min man Christer delar på husbilskörningen,det är viktigt tycker vi att båda två

kan köra ifall något skulle hända
/ Irén
 
F

F.d. 2961

Guest
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag kör någon gång då och då för att inte stå handfallen den dag då jag måste köra, har varit med om det vid en resa i Europa då min man fick en stroke och jag fick köra så snabbt som möjligt 200 mil hem till Sverige. Har också problem med körställningen, är lite för kort i rocken så jag får lov att ha en kudde bakom ryggen och det är inte den mest bekväma körställningen.
Nita
 

Toskana650

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
4799
Medlemskap
2024
Sv: Hur många kvinnor kör husbilen?

Jag (Eija) kör vår husbil som är 7 m lång. På semestern i Tyskland körde jag mycket eftersom min man är bättre på att läsa kartor och sköta GPS:en. Vissa gator i byarna var trånga, men bilisterna var hjälpsamma och gav plats....kanske såg de att det var en kvinna bakom ratten?! Tycker om att köra husbil. Vill dock ha min man bredvid mig...!
Mvh Eija
 
Toppen