• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fortsatt renovering

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Fortsatt renovering

Denna Triax antennen är ett bra val pris/kvalité.
Vill du ha en riktigt ba antenn bör du välja televés nya serie den har en inbyggd förstärkare med AGC (automatisk gain control) speciellt gjord för dom kommande HD kanalerna. Antennen känner av muxarna och ger en lagom förstärkning. Har du svag signal så förstärker den och har du mycket så kopplas förstärkaren ur. Denna antennen är att rekomendera nu snart när en del av UHF bandet övergår till mobiltelefon nät.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Du köpte väl även den med GEL och den med 600 dioder/5 meter som vi delade på och den skulle säkert fungera utmärkt som ett extra bromsljuse så stakt som den lyste .
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Jobbar v,idare med skåpen men allt tar sin tid framförallt att vänta på limmet som skall torka. Luckorna skall göras klara för montering i skåpet. Arbetar nu bara med skåpet längst med bilen för att göra detta skåp klart och sedan montera upp detta. Anledningen är att jag kan ljuga lite med det bakre skåpet om så skulle behövas. Vill inte ha någon nivåskillnad däremellan. Låsen momntyerade på luckorna tillika med gångjärnen. Eklisterna runt om klara och just nu en limmad och sitter med tvingar. Ids väl inte annars så skulle jag gå ner i garaget och limma även lucka nr 2.
Skåpet skall vara uppe under denna vecka i alla fall komplett med belysning mm. Har införskaffat microbrytare som skall se till att det tänds och släcks när man öppnar och stänger luckorna. Skall också montera ljusslang under skåpet. Var inne på att ta överhandsfräsen och fräsa ett spår och i detta montera denna ljusslang. Skall fundera lite på den lösningen.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:..............
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 28 sept 2010 001   A.jpg
    28 sept 2010 001 A.jpg
    575,6 KB · Visningar: 14
  • 28 sept 2010 004.jpg
    28 sept 2010 004.jpg
    754,6 KB · Visningar: 14
  • 28 sept 2010 003   B.jpg
    28 sept 2010 003 B.jpg
    555,5 KB · Visningar: 14

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Otroligt nu är snart september månad över….
Luckorna klara, lås och gångjärn på plats på luckorna och sedan även monterade på skåpet. Alltid lika spännande om man lyckats centrera allt så att luckorna fungerar och att det ser rakt o bra ut.. Har lyckats med alla luckor men har en kvar att göra till det bakre skåpets lucka och då går det väl åt h-te. Skulle inte förvåna mig. Allt med hela bygget har gått ganska lätt och har ju sluppit att kassera så mycket. Återstår nu på detta skåp att montera microbrytare och ljusslang undertill. Skrev ju igår att det kanske skulle vara händigt att fräsa ett spår som sedan härbärgar ljuslisten men för att göra detta så måste jag limma in en regel bara för detta och det struntar jag i så det får bli en vinkellist i ek som limmas mot skåpets underdel. Tror att det kan bli ganska mysigt med dimbar ljusslang på båda bakre skåpen. Vet egentligen inte om vi har så mycket nytta av detta och om man är ute o far när det är mörkt men man tar ju inga risker………..
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 29 sept 2010 002   A.jpg
    29 sept 2010 002 A.jpg
    493,5 KB · Visningar: 10
  • 29 sept 2010 004   B.jpg
    29 sept 2010 004 B.jpg
    597,5 KB · Visningar: 12
  • 29 sept 2010 005   C.jpg
    29 sept 2010 005 C.jpg
    409,6 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Skrapat is från bilrutorna i morse. September månads sista dag. Dags att fixa igång snöskotern snart.
Egentligen inte mycket att skriva om, men dagens jobb har bestått i att vaxa hela skåpet skrubba ytan efter första lagret vax och därefter ytterligare en vaxning. Under tiden det tog för första lagret att torka monterades microbrytarna och kopplades ihop med ledlkjusslangen. Lyxade till det med en liten kabelkanal som döljer kablarna. Återstår att städa och torka ur skåpet.
Skall imorgon kolla om vaxningen är tillräcklig i så fall åker skåpet ut ur garaget och hamnar i husbilen där den ju då hör hemma.
Återkommer :music-icon::music-icon::music-icon:.................
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 30 sept 2010 001.jpg
    30 sept 2010 001.jpg
    624,5 KB · Visningar: 12
  • 30 sept 2010 003.jpg
    30 sept 2010 003.jpg
    547,3 KB · Visningar: 16

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Äntligen fredag med god mat och lite rött faktiskt. Kanske en hel del, vem vet.
Kommer på att vi inte hade någon taklagsfest.......... kanske dags nu eller???
Nu är det högra bakre skåpet helt klart. En extra slipning och vaxning gjorde susen. Monterat handtagen. Ljusslangen invändigt funkar och ser bra ut. Provade att släcka ljuset i garaget för att kolla ljusstyrkan. Fullt tillräcklig. Nu kom min bättre hälft på att det borde vara en mellanhylla i den högra delen. Extrajobb men vad gör man inte….. Det vänstra skåpet väntar på beslut om vad detta skall innehålla. Micro - gasolugn ,tv eller vad det nu blir. 220 och 12 volt framdraget så det kan bli vilket som.
Som sagt helt klar med höger skåp och skall monteras i bilen i morgon för att sedan fortsätta med det bakre skåpet där det inte fattas så mycket jobb på för att montera. Vill ju ha skåpen i samma nivå och därför har jag väntat med detta skåp tills det högra sitter på plats. Tror inte att det skall bli några problem med att få allt på plats och se bra ut. När dessa två skåp är monterade så skall jag montera upp ljusslang och också montera prylen för dimning av detsamma. Kommer att montera ljusslang under det andra skåpet också och har klippt till och lött på kablar även till detta som också får en egen dimmer. Börjar tjänna roligt börjar komma………………. snart klar invändigt. Bara en massa detaljer återstår och några ändringar dessutom.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:...
Trevlig Helg
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 1 okt 2010 001.jpg
    1 okt 2010 001.jpg
    737,6 KB · Visningar: 9
  • 1 okt 2010 003.jpg
    1 okt 2010 003.jpg
    635,8 KB · Visningar: 10

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Oktober nu ja och strålande väder. Värmen i husbilen är 15-16 plusgrader och ganska behagligt att jobba däri nu.
Monterat upp det bakre högra skåpet nu. Passade som handen i hansken faktiskt och har kopplat in belysning. Ganska praktiskt med lyse i skåpen.
Jobbade senare med att passa in det bakre skåpet och trots att jag haft det på plats tidigare så blev det en massa strul med att få det att passa. Fick såga hyvla och fila innan det passade. Står nu på arbetsbänken med limmad baksida/luftspalt. Det har ju en ganska snäv radie för att passa mot bakre takdelen så jag använde flygplansplywood 3 mm som är lätt att böja utan att plywooden spricker. Limmat och sitter nu i press tills imorgon. Sedan skall skåpet och givetvis skall det upp en bit . Därefter skall det monteras ljusslang och microbrytare. Återstår sedan slutlig montering i bilen. Undersidan av skåpet kan jag inte göra förrän skåpet är monterat och där kan det bli en del huvudbry innan botten sitter där snyggt och fint. Gör ju inte så mycket då det är det sista stora träjobbet med husbilen.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:..............
Trevlig kväll
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 2 okt 2010 002.jpg
    2 okt 2010 002.jpg
    589,9 KB · Visningar: 20
  • 2 okt 2010 003.jpg
    2 okt 2010 003.jpg
    681,1 KB · Visningar: 22
  • 2 okt 2010 001.jpg
    2 okt 2010 001.jpg
    642,6 KB · Visningar: 19

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Otrolig tidsoptimist är man i alla fall. Trodde att jag skulle hinna montera upp det bakre skåpet idag, men icke. Det återstod ju en massa jobb på skåpet. Bl.a skulle det målas, microbrytaren monteras tillsammans med ljusslang. Dessutom elkablar, botten i skåpet för att inte tala om att luckan skulle färdigställas. Saknade handtag till luckan men min bättre hälft for snabbt till IKEA och inhandlade detta. Tillverkat några små lister i ek som skall monteras i bilen. Har också kvar en skyddsplywood för rör och kablar i vänstra främre hörnet av bodelen och en liknande historia i alkovens tak. Det återstår alltså en hel del smått o gott. Nu är det ju gott om tid för allt detta. Skall använda bilen i slutet av månaden och till dess borde det mesta hinna bli klart!!??
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:............
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 3 okt 2010 001.jpg
    3 okt 2010 001.jpg
    657,8 KB · Visningar: 13
  • 3 okt 2010 002.jpg
    3 okt 2010 002.jpg
    564,6 KB · Visningar: 12

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

4-7 okt 2010
Jobbar på med bakre skåpet men har varit stiltje ett par dagar pga att jag saknade ett gångjärn och skåplåsets dekorationsring runt själva tryckknappen. Beställde via Franzens Husvagnar från KAMA och fick delarna idag på em. Har ju också tillverkat lister runt skåpluckan. Nu är allt på plats och har slipat av allt för vaxning och senare montering i bilen.
I och med detta så är ju huvudparten av husbilens snickerier i stort avklarade men det återstår trots allt en del som t:ex luftledare över radiatorerna plus lite smått o gott.
Tar ytterligare ett par dagarts ledighet för resa till Grundsund i morgon fredag för att hälsa på barn o barnbarn. Skönt att komma hemifrån då finns inte garaget…………
Inga bilder idag
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:.............
Trevlig helg till er alla
Hälsningar Bror
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Ja, så har man då ”genomlidit” sin 34:e bröllopsdag tillsammans med yngsta dotterns familj- barnbarn i Grundsund. Det bjöds på hummer och dessa uppvisades vid vår ankomst levande och stora. Lördag var kokdag och vi fick bekanta oss lite mer med dessa djur innan kokningen. Får lite huvudvärk av dessa skaldjur och man kan ju undra varför.

Detta hör inte till den fortsatta renoveringen av husbilen men väl uppfrisksning av oss själva för att klara kanske 34 år till………

Med husbilen händer det också en del. Måndagen ägnades åt att putsa och vaxa skåpet. Inpassning var ju redan gjord. Idag tisdag har detta skåp äntligen skruvats fast i bilen för gott. Lite klurigt var det dock att få skåpen i samma höjd men även detta gick bra.
Återstår att göra underdelen till detta och någon sorts habrovink i skåphörnet - det har påbörjat och kommer att vara klart imorgon.
Känns lite vemodigt att ha slutfört merparten av snickerijobben. Det har varit en rolig och mycket intressant och lärorik resa mycket tack vare HBK:s medlemmar som hela tiden haft åsikter och synpunkter på pågående jobb förutom alla glada tillrop. Kan ju nästan påstå att det är tack vare HBK som jag orkat fortsätta med detta riktiga stölleprov.
Det är ju trots allt långt ifrån klart ännu då det återstår mekaniska jobb i form av byte drivlina mm.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:
Hälsnuingar Bror
 

Bilagor

  • 7-11 okt 2010 007   A.jpg
    7-11 okt 2010 007 A.jpg
    781,8 KB · Visningar: 15
  • 7-11 okt 2010 014   B.jpg
    7-11 okt 2010 014 B.jpg
    452,3 KB · Visningar: 13
  • 7-11 okt 2010 022    C.jpg
    7-11 okt 2010 022 C.jpg
    465,4 KB · Visningar: 16
  • 7-11 okt 2010 023   D.jpg
    7-11 okt 2010 023 D.jpg
    338,5 KB · Visningar: 18
F

F.d. 25206

Guest
Sv: Fortsatt renovering

Stort tack för det du givit oss intresserade. Jag och många med mig kommer att sakna denna fina resa och du Bror,kan väl inte lämna oss i sticket för du förstår väl att abstinensen till denna sida kommer som ett brev på posten. Tack och lov finns det ett par andra projekt från andra medlemmar i denna klubb vilket jag tackar för. Tack Bror och alla ni andra som delar med er av era projekt.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Tack o tack,
kommer att skriva mera om stölleprovet och då blir det mekaniskt jobb.
Hoppas kunna använda bilen lite och då är jag säker på att det finns synpunkter på saker som kanske kan göras bättre. Vad vet jag. Hittills och c:a 230 mil i sommar har givit mersmak men har inte hunnit komma på några förbättringar ännu men det kommer............Bortsett från svag motor, dålig ljudisolering mm
Återkommer garanterat:music-icon::music-icon::music-icon:
Hälsningar Bror
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

15 okt 2010
Fredag idag och jag är lite slapp. Sitter i min favoritfåtölj och kollar i div kataloger.Till hjälp att fly verkligheten har jag ett glas vin---stort glas. Vill ju montera solceller på taket tillsammans med antenn för tv , internet, radio samt GPS. Har läst på detta eminenta forum om installation av solceller men är fortfarande tveksam på hur detta görs på rätt sätt.
Det är lite tungt nu dessutom av någon anledning, men så är det nog när det mesta börjar närma sig färdigt stadium. Allt är nu monterat i bilen och det stora snickeriet är över för denna gång. Finns dock en del små detaljer att fixa till som t:ex skarven på de bakre skåpen som jag inte tycker är perfekt så där kommer jag att limma en väldigt tunn eklist som kommer att dölja denna skarv. Har också tillverkat en hörnbit som skall piffa upp hörnet bak och som också kommer att få strömbrytare för belysningen i bakre delen. Ett cigarettuttag monteras också där utifall…... Vet inte om man har någon nytta av detta uttag men det är enkelt just nu att dra fram kabeln för detta.
Man skriver om värme i bilen under vintern eller ej. Själv kommer jag att ha värmen på minsta 10 -11 grader. Vill hålla fukten borta samt ha bilen klar för en eventuell tur även om det är mitt i vintern. Har ju aldrig varit ute med något dylikt men när den nu ändå står där så varför inte. Kan ju vara intressant att utforska hur väl jag isolerat stölleprovet. Ett misstag är att jag inte installera riktig golvvärme från början. Kommer att köpa elvärme till golvet men det är inte detsamma som riktig golvvärme tyvärr. Det är egentligen det allvarligaste misstag på hela renoveringen, men kommer kanske att rätta till det i en framtid. Fräsa spår i befintligt golv och montera värmeslingor och sedan ett nytt golv på detta. Kanske kaka på kaka vem vet???
Kommer att färdigställa allt i bodelen före jag börjar med nästa projekt—drivlinan. Vill också ha luftfjädring bak, dels för att kunna parkera i horisontellt läge men också för att orginalfjädrarna sett sina bästa dagar. 18500 mil sätter sina spår…… Naturligtvis vore det billigare att byta fjäderpaket, men det billigaste är ju inte alltid det bästa eller hur?
Egentligen hade jag fått en ganska ny bil för de pengar jag lagt ner på detta stölleprov, men å andra sidan så vet jag vad jag har. Vad jag har att förvänta beträffande underhåll mm.
Det finns stor anledning att återkomma och skriva vidare om min fortsatta renovering. Hoppas att ni husbilsvänner vill följa även detta fortsatta projekt. Det kommer att bjudas på nya dörrsidor med isolering, inbyggda högtalare, centrallås, larm mm.
Känns som jag är en idiot som lägger ner så mycket tid , omsorg och pengar på en så gammal husbil men vänta ni………………. Snart är den skattebefriad ( 6-7000 kr i besparing på skatt ) och kommer att fungera lika bra som en betydligt nyare bil. Bara det att min bil förhoppningsvis inte tar in vatten och att den har tillräckligt med effekt för att hålla långtradarna långt efter plus ingen rost.. Blir regält fundersam då man läser om moderna nyare bilar med rostproblem elproblem mm . Min gamla -85:a är förvånadvärt fri från rost. Inte ens rostig motor.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:
Trevlig Helg till er alla
Hälsningar Bror
 
Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Trevlig läsning som alltid. Bra tanke att montera cig-uttag , har själv eftermonterat tre uttag från Biltema ...men man kan aldrig få förmånga. var sin mobiltelefon , dator , mp3 spelare ....gps. Alla behöver 12 v mat!
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Fortsatt renovering

Att köpa en ny husbil är ju ingen sport. Utmaningen är ju att från nästan ingenting skapa något häftigt. Att du vet då du ger dig ut på en resa att du kan din bil utan och innan ger dig naturligtvis en särskild känsla. Det är, som du påpekar, ingen garanti att en ny husbil eller en relativt ny kommer att fungera utan problem. Tvärtom alla nya bilar har barnsjukdomar. En husbil som består av två byggen har förmodligen dubbelt så många barnsjukdomar.

Dessutom är det ju så att du aldrig har varit i valet och kvalet: Skall jag köpa en färdig husbil eller fixa en själv?

Du behöver aldrig starta en tråd som börjar med t.ex. Bostadsbatteriet laddas inte, kylskåpet blir inte kallt, det kommer inget vatten ur kökskranen, vad göra?

Du hör ju till dem som i stället ställer upp och försöker hjälpa frågeställarna till rätta. Du behövs i forumet. Hoppas du inte tappar farten i läget då du tycker att nu funkar det hela.

Mitt rekord inom det området var då jag renoverade ett rum i mitt förra hus, lade in en heltäckningsmatta, målade och kapade till golvlisterna med väldig precision och placerade dem runt väggarna Det blev snyggt. Tänkte att jag spikar fast dem senare. Vid nästa renovering av rummet flera år senare lyfte jag bort de lösa listerna och tog bort mattan.

Nu till min fråga: Jag besiktigade den gamle i onsdags och den gick igenom som vanligt men en ny kommentar från besiktningsmannen efter att kan vickat på delarna i kardanaxeln hit o dit: Det glappar både här o där. Hade jag aldrig hört förut. Jag tråcklar mig alltid ner i gropen och kikar själv. Ingen besiktningsman har tidigare ens känt på kardanaxeln. Skall man vara orolig?


:mcride:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.597
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Fortsatt renovering

Hej Alve. Det glappar både här och där var tyvärr lite luddig kritik. Om han menade att kardanknutar och stödlagringar m.m. glappar så är det naturligtvis inte alls bra, men heller inte så svårt eller dyrt att avhjälpa. Men menade han att det finns spel fram och tillbaka inne i lådan och/eller bakaxel så är det svårt att avhjälpa men nog inte så mycket att bry sig om så länge det inte låter illa. Kolla upp vilket sorts glapp han klagade på innan du börjar bekymmra dig.

M.v.h. JANKRO.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Att köpa en ny husbil är ju ingen sport. Utmaningen är ju att från nästan ingenting skapa något häftigt. Att du vet då du ger dig ut på en resa att du kan din bil utan och innan ger dig naturligtvis en särskild känsla. Det är, som du påpekar, ingen garanti att en ny husbil eller en relativt ny kommer att fungera utan problem. Tvärtom alla nya bilar har barnsjukdomar. En husbil som består av två byggen har förmodligen dubbelt så många barnsjukdomar.

Dessutom är det ju så att du aldrig har varit i valet och kvalet: Skall jag köpa en färdig husbil eller fixa en själv?

Du behöver aldrig starta en tråd som börjar med t.ex. Bostadsbatteriet laddas inte, kylskåpet blir inte kallt, det kommer inget vatten ur kökskranen, vad göra?

Du hör ju till dem som i stället ställer upp och försöker hjälpa frågeställarna till rätta. Du behövs i forumet. Hoppas du inte tappar farten i läget då du tycker att nu funkar det hela.

Mitt rekord inom det området var då jag renoverade ett rum i mitt förra hus, lade in en heltäckningsmatta, målade och kapade till golvlisterna med väldig precision och placerade dem runt väggarna Det blev snyggt. Tänkte att jag spikar fast dem senare. Vid nästa renovering av rummet flera år senare lyfte jag bort de lösa listerna och tog bort mattan.

Nu till min fråga: Jag besiktigade den gamle i onsdags och den gick igenom som vanligt men en ny kommentar från besiktningsmannen efter att kan vickat på delarna i kardanaxeln hit o dit: Det glappar både här o där. Hade jag aldrig hört förut. Jag tråcklar mig alltid ner i gropen och kikar själv. Ingen besiktningsman har tidigare ens känt på kardanaxeln. Skall man vara orolig?


:mcride:

Tack Alve för kloka ord. Du har säkert också helt rätt.
Kommer inte att tappa farten utan skriver vidare om det som händer på och med husbilen. Trots att bilen just nu är fullt användbar så återstår en del önskemål. Väldigt svårt bara att välja rätt produkter för max effekt. Får plugga på-läsa allt här på forumet och fråga runt.
Beträffande dina kardanknutar så är det nog inte så farligt. Om man har bakhjulsdrivning så finns det ett litet spel-glapp från vävellådan och hela vägen ut i bakaxeln. Ett litet glapp finns i växellådan samma gäller splinsen och knutarna. Alla dessa spel/glapp kan upplevas som stora. Kör du lungt vidare tills du besväras av och upplever stort glapp i drivlinan som exempelvis då du släpper gasen eller gasar på, då kan det vara dags att byta knutar.
Trevlig Helg
Hälsningar Bror
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Så har så avverkat ytterligare ett veckoslut, Arbetat i husbilen med massor av småsaker såsom förberett för montering av ljusslang i alla skåpen, limmar ett antal smålister i skåphörn. Tillverkat en hörnbit till de bakre skåpen ( tredje biten nu) Limmat denna på plats, dragit el till 12 v uttag i denna hörnbit som också får en dubbel strömbrytare till belysningen. Dragit fram högtalarkablar för högtalare även bak. Berett plats för dimmern till ljusslangarna som jag skall montera under skåpen i hela bilen.
Kommer inte att hända så mycket mera under kommande vecka då jag skall bila till Metropolen Murjek tidigt på onsdagsmorgon och är åter sent söndagskväll.
Bilderna visar de sista sågningar och limnningar för denna gång samt lödning av ljusslang,
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 16 okt 2010 003   A.jpg
    16 okt 2010 003 A.jpg
    686,5 KB · Visningar: 19
  • 17 okt 2010 004   B.jpg
    17 okt 2010 004 B.jpg
    557,7 KB · Visningar: 19
  • 17 okt 2010 006   C.jpg
    17 okt 2010 006 C.jpg
    841,6 KB · Visningar: 21
Toppen