• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

thl202

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Norge
HBK-Nr
11669
Medlemskap
2021
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Tja kommer jag igång är ni hjärtligt välkomna. Men jag jobbar med det just nu så vi får se om jag kommer vidare med projektet.

SirMcLain (Skrivet från morsans dator)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Här är jag igen.:) Står just nu tillsammans med 35-40 bilar i "Funkan". Igår var polisen här med två piketer och inspekterade. Alla bilar stod perfekt. Inte ens trappor var ute. De flesta hade inte ens snurrat stolarna.
RESPEKT.

Poliserna verkade nöjd med ordningen så efter 40 minuter tutade dom iväg utan att anmana oss att flytta på oss. Jag längtar härifrån till Cabo de Gata och andra äventyr. Men Morsan är ju här i "Funkan" och åker hem 1 februari. Man vill ju träffa henne oxå.

Uj uj! Det är dyrt med husbil. Tankade diesel 115 liter och gasol 45? liter (rymmer bara 44 hmm!) igår. Gick på 200 Euro. Nu står vi oss en stund till.

Bäddmadrasserna är nog en av våra bästa investeringar. Säger bara en sak. "Bättre än hemma"

Idag är det en STOR dag eller kanske en liten dag? Efter mer än 35 års hård bantning är jag för första gången under 100 kg. 99,7 kg stod det på vågen idag. Under dessa 35 år har jag provat på allt men misslyckats.

SirMcLains unika bantningskur ska ni få veta här. Garanterat resultat.

ÄT MINDRE.

Vilken tur jag hade att detta gav resultat, annars hade jag varit tvungen till sista utvägen. MOTION isch!

Jag har tagit mig i kragen sedan i början av december och ätit mycket mindre. I stort en fattig frukost och lunch eller middag. Och då i ganska små portioner. Jag ska kämpa på en stund till med vissa avbrott.

Vi har ju mitt träningsläger om ett par veckor i La Marina i Pinet. Då är det fest när mästarna slåss om placeringarna. Hoppas på bra väder.

Har inte så många bilder eftersom min tel har fått något fel så det blir suddigt. (kanske ska putsa linsen?) Så det blir bara en pausbild från Rincon där vi var tidigare.

2014-01-04 12.12.03.jpg


För att fira min nya vikt. Gick jag och klippte mig. Detta blev resultatet. (Har nu putsat linsen)

2014-01-23 16.37.46.jpg

Vilket väder!!!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Ett tack till Juanmi som flyger med sin nya skärm och ger dig ett fint foto.
önskar jag kunde flyga med.

Bra med din bantning din magsäck krymper sakta och du blir snart mätt med lite mat.

Anledninget till bortkörningen ifrån ferian var flera anledningar.

Några husbilar hade det som en fast boplats under en mycket lång tid.
Andra trodde at det är en camping.

Detta är ingen ställplat, utan komunen låter folk övernatta där en kortare tid under deras genomresa.

Rekordet där har varit 72 bilar, en stor husbil hade stått där merän 90 dagar. Detta hade som följd att Campingen, och dom betalande marknadsförsäljana hade klagat.

En ställplats är till för att kunna stanna och sova några nätter på sin resa.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Lite nyhetstorka när man i stort gör samma saker hela tiden och inte rör på sig.

Men idag var det dagen med stor sol.:msn_hot::msn_sun:

Shorts & T-shirt gällde idag. En riktig höjdar dag. Det har varit bra väder ett par dagar tidigare men då har man inte riktigt trott på det.

Så vi drog ner till stranden och det får man säkert sota för inatt En öl här, en tapas där, ett par glas vin till live blues musik på Marinan. Det är livet det. Kändes som 28-30 grader, men det var säkert inte mer än 22 i skuggan. Ett par vilsna själar badade även i havet. (men inte länge)

Marinan i Funkan var ju en höjdare härlig miljö och musik, dit ska vi gå igen.


2014-01-26 12.44.57.jpg
2014-01-26 13.05.02.jpg
2014-01-26 15.02.34.jpg
2014-01-26 15.26.01.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

ÄNTLIGEN

har morsan åkt, så nu ska vi börja och tuta runt lite igen. På torsdagen den 30/1 var vi ute "sista natten med gänget". Morsan bjöd så då blev det dyrt. Argentinsk restaurang så klart med bästa Lomo:n sköljde vi ner med dyra viner. Tack mamma. Det var en jättekul avslutning. Både gott och roligt.

Eftersom jag lovat morsan att köra henne till flyget på Lördagen, var vi tvungna att flytta oss från Juan Nortes Torg i "Funkan" till Fågelparken. Det är ju marknad på lördagar, så då blir man helt instängd och kommer inte ut från parkering pga alla småbilar som blockerar husbilarna. (nu ca: 48 st)

Fågelparken som vi inte varit vid förut var en positiv överraskning. Otroligt fint läge nere under en klippa med några hotell och restauranger på. Ca: 10-15 min öster om "Funkan". Låg mycket naturskönt och ändå mitt i smeten. På andra sidan gatan fanns service, Burger King". Vi testade inte det men man kan tydligen duscha på ett av hotellen mot betalning.

På lördagen plockade vi upp morsan och körde henne till flyget kl 1130. Perfekt nu är vi fria. Ut på motorvägen och i med farthållaren. Zoom vi bara susar förbi, Malaga, Rincon, Torre del Mar, Nerja, Salubrena och landar i Castillo de Baños där Carrol och Brian har lagat en currygryta med ris. Vi drack rysk vodka med apelsinjuice (s.k. skuvmejsel) och diverse andra drycker. Det var rugby på TV 6 nationers.

Eftersom Brian är gammal rugbyspelare var detta viktigt för honom. England-Frankrike. Vi la 10 Euro var på bordet. Jag satte naturligtvis mina pengar på Frankrike och skrek "Vivala Fance" så fort som fransoserna gjorde något bra. Jag tror det var tack vare mig som Frankrike vann med 26-24. Jag fick 2 st mycket skrynkliga tior slängda till mig. "Vivala Fance"

Ett härligt stopp, men jag har inget ACSI kort för 2014 så det kostade 23,13 Euro. (Hmm! måste fixa ett) På morgonen var vi förbi och sa "Vi kommer om en månad eller så.".

Brian som är en "liten" spelevink hade köpt en liten present till Louise på söndagsloppisen. En ko bjällra. :)

2014-02-02 17.31.51.jpg
Louise tackade så mycket...

23,13 Euro kan man ju inte betala. Dessutom utan el... Så vi drog till Cañada. Gratis är ju inte för dyrt ivarjefall.

Nu står vi här några dagar. Tills det är dags för Boulen i Pinet.

2014-02-02 16.47.49.jpg
Utsikt över Mazaron från ena hållet.

2014-02-02 16.48.09.jpg
Och från andra håller ser man en del av ett 60 tal husbilar.


Ps! Nu har jag beställt ett ACSI kort som kommer nästa vecka.
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Sådärja! Äntligen på väg "hem" igen. Har nu varit i Sweden en vecka och jobbat stenhårt. Lyckats med konsstycket att ha över 20 möten med kunder och leverantörer. Lyckades även klämma in personalen.

Såg till min förfäran på tv att det varit 27 grader i Murcia. Frugan är ju inte så långt ifrån på Bahia och vaktar "hemmet". Hon kunde konstatera att vädret var helt ok...

Ska bli skönt att åka hem...

Förresten på väg till Arlanda idag svängde jag förbi Kistamässan en snabbis. Den var lätt avklarad. Men jag han ivarjefall boka in lite tid med Rickard i Pukavik för att korrigera några smådetaljer på min nya bil. "Inga problem det fixar vi direkt."

I HBK:s bås såg dom lite trötta ut. Jag var ju där på söndagen så dom var säkert slitna efter några hårda dagar. Men en kopp kaffe snodde jag åt mig ivarjefall. Köpte även en "Jag campar inte. Jag bara parkerar".

Hyfsad mässa. Ok den kunde ju varit större men det har vi ju Elmia till. Såg några kul Plåtisar. En från England där man kunde sitta 6-8 stycken i soffgruppen och parta. Vilken Plåtis :). Compact living det är framtiden.

Tutar just nu in över Tyskland på 11000 meter höjd i 800 km/h. Sjysst med Internet på Norwegan. Blir inte lika tråkigt när man är uppkopplad. Hmm! försökte skicka med lite bilder från mässan, men det ville inte Norwegan... Jo tydligen kom de med ändå :).

Tja! Undrar var man ska nu? Det får vädret bestämma...
 

Bilagor

  • 2014-02-16 11.43.31.jpg
    2014-02-16 11.43.31.jpg
    638,9 KB · Visningar: 15
  • 2014-02-09 16.59.38.jpg
    2014-02-09 16.59.38.jpg
    551,3 KB · Visningar: 12
  • 2014-02-16 11.49.55.jpg
    2014-02-16 11.49.55.jpg
    551,5 KB · Visningar: 23

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hipp hipp hurra på min födelsedag.

Dagen började lite i moll. Min älskade mormor Inez som jag var vid mycket, ja egentligen i hela mitt liv gick bort i natt. Lite tråkigt eftersom hon alltid har funnits. Vad var det dom sa i Ronja rövardotter? "Han fattas mig". Liknade känsla smyger sig på, men mormor var 97 och det var tyvärr dags...

Nu är ju inte 53 år något stort att fira, men alla tillfällen är bra för en fest Då är det dags för lite dur. Jag informerade omgivningen att jag serverar lite förfriskningar hos oss klockan 1500.

2014-02-21 15.24.42.jpg
2014-02-21 15.23.57.jpg
2014-02-21 15.23.48.jpg

Härliga människor tittade förbi och drack från de dignande borden. Vi satt tills det blev kallt efter 2,5 tim och myggen började komma.

Jappe kom förbi idag till frukosten och gamade åt sig en kopp Nestlekaffe. Samtidigt hade han med sig en Faustino Rioja som födelsedagspresent till mig. Jag blev jätteglad.

Lätt att fastna på Bahia. Tänkte bara vara här en vecka när jag lämnade Louise här för att åkta och jobba i Sweden. Men det är ju ingen mening att åka iväg på äventyr nu när man vet att det snart är begravning och man behöver flyga hem. Bahia ligger ju bara 8 km från flyget...

Men det är inget dumt ställe att vara på, med så många man känner. I år är det första gången som svenska är den största språkgruppen. Tidigare har Holländska och tyska varit större.

Vi får skjuta på resan ner till Costa Tropical till mitten av Mars, men det spelar nog ingen roll. Kanske man efter det kan få med sig Gun&Ronny till Benidorm?

Ikväll blir det hummer på Woken med trevligt sällskap. Det ser vi fram emot.


Sorgen.jpg

Ett litet ljus för min mormor Inez som kämpade hela livet med start i Wasatrakten i svenska Österbotten i Finland och som textilarbetare i Sverige med stor familj.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej
Först beklgar vi sorgen Sen gratulerar vi på födelsedagen och hoppas dagen har varit bra trots allt. Ja må han leva:music-icon::music-icon::msn_cake::msn_drink: Jaha man ska bli utlurad på "dåligheter " igen då. Tur att vi vilar upp oss på funkan. Hälsa bästa Louise.
Kramar från Funkan
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Härligt! On the road agin.. :music-icon:

Tuffade iväg från Bahia. Vi hade ju bott där en vecka på "Gladjazz" plats när dom var ute och luftade bilen någon vecka efter boulen. Tänkte vi kunde klara oss undan avgifter där när den redan var betald. Men men när vi checkade ut så sa José. "Javisst ja! Du stod på Gladjazz plats en vecka av 16 dar, det får vi inte glömma." Inte mer än rätt. Bara att slanta upp.

Den här gången var det jättekul att vara där. Kul aktiviteter och människor av alla nationaliteter. Men Uj! vad mycket svenskar i år. En av höjdpunkterna var Bonzos svampsoppslunch med härliga ostar och massor av vin, som han bjöd 31 personer på häromdan.

2014-02-24 12.30.04.jpg

2014-02-19 20.35.08.jpg
Bahiabaren

Riktigt härliga soliga dagar den sista veckan. Nu känner man att sommaren kommit för att stanna. Kvällarna är som vanligt på olika restauranger. Wok Shan, Kina Blå rondellen, Hollandais (Enormt god Jenever som även Jappe kan intyga om), m.m..

Men som billuffare kan man inte vara still för länge. På min födelsedag 21/2 fick jag ett dystert besked att min mormor hade gott bort. Nu fick vi reda på att begravningen sker först den 13/3. Vi trodde den skulle vara tidigare. Så när vi fick reda på det, sa vi att nu passar vi på och drar söderut några veckor.

Så just nu står vi på playa Carolina som ligger exakt på gränsen mellan Murcia och Andalusien.

Här står vi bra några dagar. Finns bara sol och stränder. Som service är det bara soptunnor, men vi klarar oss några dagar.

2014-02-26 16.05.18.jpg

Här står vi omgiven av två härliga badvikar.

2014-02-26 16.04.50.jpg
Ena stranden från ena hållet.

2014-02-26 16.04.59.jpg
Andra stranden från andra hållet.


Här finns inga svenskar. Bara Belgare, Fransoser och Tyskar. Nästan alla har kameler (dromedarer) målade på sina bilar. Skönt om man jobba lite i lugn och ro...

Imorgon ska vi kanske åka förbi Mini Hollywood? Ingen större omväg. Där spelade dom in alla gamla Clintan western ex: "Den onde. Den Gode. Den Fule". Ligger bara 10 mil härifrån.

poblado_oeste_oasys.jpg


Yihaa!
 

LadyMcLain

HBK Medlem (P)
Inlägg
65
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hipp hipp hurra på min födelsedag.

Dagen började lite i moll. Min älskade mormor Inez som jag var vid mycket, ja egentligen i hela mitt liv gick bort i natt. Lite tråkigt eftersom hon alltid har funnits. Vad var det dom sa i Ronja rövardotter? "Han fattas mig". Liknade känsla smyger sig på, men mormor var 97 och det var tyvärr dags...

Nu är ju inte 53 år något stort att fira, men alla tillfällen är bra för en fest Då är det dags för lite dur. Jag informerade omgivningen att jag serverar lite förfriskningar hos oss klockan 1500.

Visa bilaga 81856
Visa bilaga 81857
Visa bilaga 81858

Härliga människor tittade förbi och drack från de dignande borden. Vi satt tills det blev kallt efter 2,5 tim och myggen började komma.

Jappe kom förbi idag till frukosten och gamade åt sig en kopp Nestlekaffe. Samtidigt hade han med sig en Faustino Rioja som födelsedagspresent till mig. Jag blev jätteglad.

Lätt att fastna på Bahia. Tänkte bara vara här en vecka när jag lämnade Louise här för att åkta och jobba i Sweden. Men det är ju ingen mening att åka iväg på äventyr nu när man vet att det snart är begravning och man behöver flyga hem. Bahia ligger ju bara 8 km från flyget...

Men det är inget dumt ställe att vara på, med så många man känner. I år är det första gången som svenska är den största språkgruppen. Tidigare har Holländska och tyska varit större.

Vi får skjuta på resan ner till Costa Tropical till mitten av Mars, men det spelar nog ingen roll. Kanske man efter det kan få med sig Gun&Ronny till Benidorm?

Ikväll blir det hummer på Woken med trevligt sällskap. Det ser vi fram emot.


Sorgen.jpg

Ett litet ljus för min mormor Inez som kämpade hela livet med start i Wasatrakten i svenska Österbotten i Finland och som textilarbetare i Sverige med stor familj.
Kommer att sakna henne. Men alla som vi mister, finns ändå alltid med oss. Det vet du mitt hjärta.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Härligt väder. Nu är det sommar som gäller, men:...

Det har ju även varit lite blåsigt där vi varit. 29 s/m och det syns på flaggan.

2014-03-05 11.36.40.jpg

Varit och fricampat en del, samt hälsat på Brian i Castillo de Baños. Min hyresvärd Bosse dök förresten förbi med en anställd och spöade mig i biljard. Tur att han inte ville ha hyran. :)

Idag ska vi åka upp en sväng i bergen. Ha det.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

På väg norrut... Nu tar vi oss sakta hemåt. Räknar med att vara hemma ca: 10-15 Juni med mycket kringelikrokvägar. Enda gången vi ska köra söderut är efter Göteborg (där vi ska hälsa på 349 andra husbilar några dagar) då vi måste hämta våra Mackmyra whiskey flaskor i köpenhamn den 6 Juni.

Igår var vi iväg på ett kul litet äventyr. Vi körde upp i bergen i Sierra Nevada. Vi körde inte på några vägar utan på botten av en torr flod (rambla). Efter någon mil körde vi av omgivna av växthus av plast överallt. Där kom vi till en bar mitt i ingenstans.

Jätte härligt ställe. Fullt med kobjällror överallt i alla storlekar som ägaren hade som sysselsättning att tillverka. Packat med fruktarbetare som tog en Caña (Öl+tapas). Där ser dom inga turister och det märktes på priserna. I stort halva priset.

2014-03-05 15.00.50.jpg2014-03-05 14.20.11.jpg

Där kände man verkligen att man var i riktiga Spanien. Även om en hel del av arbetarna såg invandrade ut från Rumänien.

På kvällen åt vi SirMcLains världsberömda Finska potatis och köttgryta. Jag gjorde 12-15 portioner och allt tog slut på fyra pers. Då är det tacksamt att vara kock.:)

Eftersom vädret är kanon bestämde vi oss att åka till fyren ute på Cabo de Gata. Vi har varit där förut, men aldrig i fint väder. Det är en lite chansning när man ska ta sig dit. Uppe på berget som man måste köra över för att ta sig dit är det bara enfiligt i ca: 300-400 meter. Möter man någon måste en av oss backa. Och det är så kurvigt att sikten är lika med noll.

Vi hade tur både dit och tillbaka. Inget möte. :) Underbart väder med underbar utsikt...

2014-03-06 12.55.52.jpg2014-03-06 13.03.04.jpg

Åkte runt sedan och letade vettig fricamping, men överallt där vi hittade bra platser var Internet:et dåligt. Och vi ska ju betala till åkarna idag så det går ju inte för sig. Cabo de Gata är ju ett enda stort naturresevat och där vi ville stå, ville inte mobilmasterna vara.

Äh! Vi gav upp och kollade i Camperstop Europe. Det får bli Vera 70 km bort.

2014-03-06 17.55.43.jpg

Här står vi nu. 9 Euro fattigare. Inget fel på ställplatsen mer än att den ligger otroligt kasst. Långt från allt. Hade inte tid att leta fricamping eftersom betalningarna måste iväg. Och jag har ingen lust att leta plats under stress i skymning.

Passar på och utöka min reseberättelse istället.

Kanske man ska lura iväg frugan till Fuente i Fortuna utanför Murcia imorgon eller övermorgon? Lite varma källor gör ju alltid lite gott för en grabb som mig.:)
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

2014-03-07 13.30.15.jpg

En vanlig dag på jobbet.
Fri camping på stranden norr om Vera

(Här var ju bra. Vi stannar över helgen)

Ps! Idag fick vi celebert besök. Wberger tidigare Charky kom förbi och hälsade på, på ställplatsen just när vi var påväg därifrån. En trevlig pratstund och en ny fikaadress förmedlades.:)
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Tillbaka "hemma" i Spanien.

Nu är man parkerad på Bahia i Santa Pola igen. Högsommarvärme har infunnit sig och jag har badat i polen ett par gånger för första gången i år. Skulle gissa att det var ca: 18 grader. Men det är inte så farligt när man kan sätta sig i solen efteråt.

Orsaken att vi hamnade här var ju att jag skulle åka hem på begravning en sväng. Lite tragiskt att de enda gångerna släkten träffas är vi sådana här tillfällen. Men som ni ser hade vi kanon väder. 17 grader vid Vittinge kyrka. Verkligen fint.

2014-03-13 11.33.24.jpg

Vi var inte så många. När man blivit 97 år så har man inte så många av sina gamla vänner kvar som kan närvara. Så det var mest "tjocka släkten".

2014-03-13 11.35.35.jpg

Louise fick stanna kvar med Jappe som hustruvakt vilket han skötte med bravur. Han flyttade t.o.m bilen så att han hamnade bredvid våran. Skönt att veta att frugan har lite sällskap.

På väg "hem" till Spanien var det lite dramatiskt. Jag bad min granne köra mig till Arlanda. Efter ett par mil så snurrade vi mitt på E18. En liten krock i 110 km/h på motorvägen. Min granne hade närkontakt av 3:e graden med en Subaru. Vi kastades hit och dit på motorvägen och han lyckades till slut få stopp på bilen vid vägrenen. Det var tät trafik. Rena turen att vi slapp fler kontakter...

bilkrock.gif


Vi var oskadade både chaffisen och jag som tur var. Det var bara bilarna som var lite tilltygade. Den andra chaffisen från Subaru:n var också oskadd. Dom två hade lite synpunkter på varandras körsätt som dom högljutt delgav varandra.

- Dom ringde Polisen
- Jag ringde Taxi.

Taxin och Polisen kom ungefär samtidigt. Jag smet iväg snabbt för att slippa vittna, för då hade jag missat flyget. Dessutom så såg jag inget, för jag var i min egna lilla värld när vi smällde.

Taxi stod på rätt bra (1190kr), så jag traskade på som sista passagerare på Norwegian till Alicante "Boarding Completed" ropade dom i högtalaren när jag gick ombord. 5 min senare taxade vi iväg.

Väl i Alicante airport tog jag en Taxi till Bahia för 23 Euro. Överraskade frugan eftersom flighten var en halvtimme tidig. Glatt återseende.

Jappe bra men Rappe bäst...
 

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej, Va skönt att ni klarade er (du, grannen o den andra föraren) med blotta förskräckelsen.
Plåtskador går alltid att fixa till på ett eller annat sätt.
Ha det så bra i solen, hälsa Jappe o frugan, från oss som har ett lite blåsigt väder just nu på Gotland.
Med vänlig hälsning Ulla
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa Doktor SirMcLain

I morse kom min granne ut ur sin bil. Det var farbror Jappe som kom ut och sa: "Jag vet vad det är för fel på mig. Jag har diabetes. Alla tecken tyder på det." Sa han. Till historien hör att farbror Jappe mycket ofta diskuterar olika sjukdomar .

Inga problem sa jag. Jag har en mätare, så Doktor SirMcLain ska snart ge diagnos.

2014-03-20 11.09.24.jpg

Efter ett stort antal stick fick vi lite blod. (Han är hårdhudad farbror Jappe)

2014-03-20 11.08.03.jpg

Stackars farbror Jappe. Doktor SirMcLain gav diagnos. 6,8 efter frukost. Ingen Diabetes. Stackars Jappe. Men för säkerhets skull gav han bort grädden. Han litade inte på min diagnos.

2014-03-20 11.07.53.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jag diskuterar inte ofta olika sjukdomar! Däremot skulle jag önska att folk verkligen toga reda på vad det innebär att ha KOL innan de yttrar sig i ämnet!.

Ett värde vid ett tillfälle på en sockermätare är ointressant!

Spansk spraygrädde innehåller c:a 12 g kolhydrater per 100 g och smakar vaniljsocker!

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen