• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinter och oväder.

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Vinter och oväder.

Vi har just nu Masa täcket på, man spår 0 till minus 5 i natt i Västernorrland och vi är i Galtström en underbar plats. Avställning, vad är det???

Är full av beundran av er vinteråkare. Speciellt Aake som har ett tydligt varför han tycker vintern är som bäst. Men vi har olika behov. Själva tycker vi om vintern i vårt hus i det vackra Roslagen. Vi älskar husbilslivet men helst under den varma årstiden. Ha en bra vinter.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vinter och oväder.

Ush för vinter av den typen vi har här nere i sydsverige. Mörkt, slask regn och blåst parat med att slasken fryser till svallis. På vägarna vräker man ut salt vilket får till och med galvat att rosta efter ett tag. Jag undrar hur de husbilar ser ut som körts i skiten här nere. Jag skulle aldrig köpa en sådan bil. Bor man inte i norrlands inland eller kan dra söderut över vintern så bör nog bilen stå tycker jag:)
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Vinter och oväder.

Ush för vinter av den typen vi har här nere i sydsverige. Mörkt, slask regn och blåst parat med att slasken fryser till svallis. På vägarna vräker man ut salt vilket får till och med galvat att rosta efter ett tag. Jag undrar hur de husbilar ser ut som körts i skiten här nere. Jag skulle aldrig köpa en sådan bil. Bor man inte i norrlands inland eller kan dra söderut över vintern så bör nog bilen stå tycker jag:)

Vi har alla olika syn på saker och ting! Visst vore det gott att slippa saltet som här i norr där vi nu befinner oss, men vi vill nyttja bilen så mycket som möjligt och lågsäsong är högsäsong för oss. På med vinterdäcken och fortsätt njuta av denna underbara husbil! Men som sagt, valet är upp till var och en!
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Vinter och oväder.

Vintrarna är ju olika, men vi brukar oftast ställa av ett par mån under senhösten innan vi drar igång vintersäsongen på allvar när det blivit rejäla isar på fjällsjöarna och ordentligt med snö i fjällen. Då är det torrt och rent på vägarna här uppe och man behöver inte tvätta husbilen på några månader.

aake
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vinter och oväder.

Även vi kör året runt, var årstid har sin tjusning tycker vi, bilden är från Tosteberga hamn en februarikväll...jättemysigt!:)
I Tosteberga vid denna tid så läggs det ut mat till havsörnar ett imponerande skådespel.

Med vänlig hälsning
ArTii
 

Bilagor

  • P1030447.JPG
    P1030447.JPG
    4 MB · Visningar: 4

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vinter och oväder.

Haha en råttfälla som skickar sms vore klart något att impa på grannen med. Finns dom att köpa? Kul pryl för oss pryltokiga:)

Du får kontakta Anticimex, det är tydligen en Dansk firma som tillverkar dem. :D:D

Anticimex får sms
– Råttorna kryper in i ett hål dit vi lockar dem med bete. En hiss lyfter upp dem och de dödas omgående av elektricitet. Sedan transporteras råttan vidare till en papperskorg. Totalt får fem råttor plats i papperskorgen, förklarar Malin Levander.
Antalet fällor runt sjön är för närvarande fem stycken och via ett övervakningssystemen vet Anticimex exakt när fällorna måste vittjas. Varje gång en råtta möter sitt öde får saneringsfirman ett sms från den aktuella fällan.

Ett tips beta med mörk choklad eller rökt böckling, fick reda på att det var det som fungerade bäst när jag gick hygienskurs ;) om ni ska använda fälla.

Mvh
Pelle
 
Senast ändrad:
Toppen