• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken är eran idol?

F

F.d. 53814

Guest
Sv: Vilken är eran idol?

Marc Marquez, Valentino Rossi och Jorge Lorenzo får inte heller glömmas. :mcride:

Njae, möjligen Rossi. De andra vet jag inte om dom uppvisar egenskaper som gör dom värda idoldyrkan.
I min värld skall en idol vara en förebild och en person som hela sin person och verksamhet är ett föredöme.
Det blir inte en knarkande gitarrist, en gapig bortskämd spanjor på mc eller Clarkson, även om jag kan tycka om att se dessa in action i deras proffs-roller.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Vilken är eran idol?

Njae, möjligen Rossi. De andra vet jag inte om dom uppvisar egenskaper som gör dom värda idoldyrkan.
I min värld skall en idol vara en förebild och en person som hela sin person och verksamhet är ett föredöme.
Det blir inte en knarkande gitarrist, en gapig bortskämd spanjor på mc eller Clarkson, även om jag kan tycka om att se dessa in action i deras proffs-roller.

Av att döma från ditt inlägg så finns det inte förutsättning för en sådan varelse, du har ju konstigt nog inte själv angivit någon. Jo vänta en artikel om en hund i ett tidigt inlägg.
Att utse en idol ligger väl i betraktarens ögon och inte i vad andra tycker om mina idoler. Jag har många idoler, men många av dom har knarkat eller dopat sig. Vissa av dom är fortfarande mina idoler men inte alla. Alla uppfattar inte ordet idol på samma sätt, så respektera att det finns folk som vågar skriva vem deras idol är.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Vilken är eran idol?

Av att döma från ditt inlägg så finns det inte förutsättning för en sådan varelse, du har ju konstigt nog inte själv angivit någon. Jo vänta en artikel om en hund i ett tidigt inlägg.
Att utse en idol ligger väl i betraktarens ögon och inte i vad andra tycker om mina idoler. Jag har många idoler, men många av dom har knarkat eller dopat sig. Vissa av dom är fortfarande mina idoler men inte alla. Alla uppfattar inte ordet idol på samma sätt, så respektera att det finns folk som vågar skriva vem deras idol är.

Se inlägg 6 i tråden. Jag hoppas det inte är länkat till en hund.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.481
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Om man nu får bryta gitarrtrenden här lite, hur vore det med dessa: Sebastein Loeb, Walter Röhrl, Björn Waldegård, Jarno Saarinen, Mike Hailwood, Giacomo Agostini, Michael Schumacher, Alain Prost, och ändå lite gitarr: Mark Knopfler, Eric Clapton?

Walter Röhrl är min idol pga att han var den sista att vinna rally-VM med en 2-hjulsdriven bil och detta var en Opel Ascona 400. F.r.o.m. 1983 har VM bara vunnits av 4wd rälsbussar :). Det är inte lika kul i skogen sedan den dagen. hihi
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Denne man står de flesta av oss i tacksamhetsskuld till.

images.jpg

Han upptäckte den fotoelektriska effekten (1916) som ligger till grund för utvecklingen av solpaneler.
Att sedan teoretiskt tänka ut teorin om ex gravitationsvågor som han lade fram i sin allmänna relativitetsteori 1916, och som bekräftades först i år 2016 är minst sagt imponerande för att inte säga ofattbart.
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Walter Röhrl är min idol pga att han var den sista att vinna rally-VM med en 2-hjulsdriven bil och detta var en Opel Ascona 400. F.r.o.m. 1983 har VM bara vunnits av 4wd rälsbussar :). Det är inte lika kul i skogen sedan den dagen. hihi

Stämmer inte, vi har ju faktiskt en svensk, Kenneth Eriksson, som blev världsmästare 3 år senare, 1986, också i en 2-hjulsdriven bil. Visserligen i Gr A som har lägre motoreffekt men han vann en VM-titel
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilken är eran idol?

Simon Reeve, BBC Earth.

Jappe
 
Senast ändrad:

Tingis

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Piteå
HBK-Nr
8372
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Min idol, och fr.o.m nu en inspirationskälla, är en bekant jag träffade idag,som jag inte träffat sen i våras. Han sålde sin andel i familjens livsverk och gör ingenting annat än hjälper barnen och renoverar vinterstuga i fjällen ! Och även, självklart det andan faller på! Han har ingen tanke till att återgå till arbetslivet. Mycket klokt, 53 år fyllda!
Jag har sedan i somras, tillsammans med min äkta hälft, börjat vara ledig fredagar. Så nu är vi oxå på god väg...
 
Toppen