• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken är bäst att handla av?

Skogstuna

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Borås
HBK-Nr
1455
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Husvagnsexpo i Bromölla har fin service och duktig personal. Ger lika bra service efter köp som före. Det känns som de verkligen förstår att nöjda kunder kommer tillbaka.:yes:
/Maria och Thomas
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Hej! Även vi är nöjda med Husvagnsexpo i Bromölla, vi har köpt 2 husbilar hos dem och har fått den erfarenheten att inga frågor är för dumma!

Mvh Birgittha och Mats i Euran
icon7.gif
 

hans p

HBK Medlem
Inlägg
312
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Hbk:are köper nog sin bil i tyskland hur billigt som helst sen skriver de här och vill att vi som köpt i sverige och förlorat hur mycket pengar som helst skall förse de med svenska instböcker för att det kostar för mycket att köpa hos svenska handlare
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Nja, det stämmer nog inte på alla i HBK. Vår 1:a var privat (1999), den 2:a ny hos Codat och det fungerade men var lite motvilligt (2000). Den 3:e ny hos PR i Sollebrunn (2009)och PR ser till att du blir en nöjd kund. Om/När ett byte sker så ska det mycket till att det inte blir PR.
När man köper nya bilar så har man problem de 1:a 2 åren och då är det skönt att ha en leverantör som fixar problemen utan att man måste offra den dyrbara fritiden.
 
F

F.d. 6102

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Blev väldigt bra bemött på Camp4you i piteå på alla sätt och vis .väntar nu på lite nya lister och en baklykta av dom samt ska jag besikta bilen på deras bekostnad och all fix har dom lovat stå för som jag hittar under 6månader.
 
F

F.d. 55328

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

PR husbilar Har funkat för mig, men även på husbilen.com i Mellerud har jag upplevt trevligt bemötande.
Som snart FD SAAB arbetare går jag inte i husbils bytar tankar just nu, men Östgötacamping kommer jag inte ens överväga att köpa husbil av.
Företag som har så långt mellan telefonen och datorn att det tagit mer än två år utan att de ringt tillbaka för att besvara en fråga.
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Hbk:are köper nog sin bil i tyskland hur billigt som helst sen skriver de här och vill att vi som köpt i sverige och förlorat hur mycket pengar som helst skall förse de med svenska instböcker för att det kostar för mycket att köpa hos svenska handlare

Skitsnack kallar jag detta!!! Sådana kommentarer som gör att min HBK dekal aldrig kommer att sättas på!

Mvh Torbjörn
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Köper man svensksålt så kostar det lite mer, men det tar jag. Burstner som är svensksålda från 2010 har 5 års nybilsgaranti, 5 års täthetsgaranti, 3års assistans, vagnskadegaranti 3år. Men visst kostar det mer, men man hoppas ju att man får lite mervärde när nått krånglar....
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Att köpa i Tyskland är ett måste för många. Själva har vi inte råd att lägga upp ytterligare 100'-150' för att få svensksålt. Detta gäller nog för många barnfamiljer (om man nu inte tjänar väldigt bra och kanske inte har villa och barn).

Peter :)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.881
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Skitsnack kallar jag detta!!! Sådana kommentarer som gör att min HBK dekal aldrig kommer att sättas på!

Mvh Torbjörn

Jag håller med dig ang ämnet Torbjörn men tycker din kommentar ang dekalen är lite märklig. Du sätter inte på den förrän 7000 medlemmar tycker likadant som du? :)

:-/<rister
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

:twitcy:Hej. Jag håller med det är den bästa service å hjälp man kan få.Av alla som jobbar hos Bengt i Örkelljunga Tack...
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Hej alla Goa vänner!

Jag tycker husbilslandet är klart bäst då dom bryr sig även efter fullgjort köp.

Med vänlig hälsning,.
Lennart
Som sagt dom verkar mycket bra Östgöta camping kanske inte bara när man är inom dörrarna innan man köpt, försök att serva en bil hos dom som du inte har köpt hos dom......
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Ja har du rätt i , nu gällde det efterservicen som inte fungerade för min del. 2 fuktskador som inte blev täta, dekal som demonterades och aldrig kom dit, bodelsdörr som behövde bytas på grund av att den lossnat i ramen. Fick ett pris ink moms för detta jobb som senare fakturerades +moms. Dörren fick jag justera själv för att den skulle bli tät. Fyra veckors leveranstid som blev 6 månader osv. Och all utebliven feedback när man vill komma framåt. Försökte ordna ett möte med ägaren av Autohallen men även detta misslyckades. // Peter


Förstår dig eftersom ägaren har många järn i elden och har denna sysselsättning som en av flera bisysslor.
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Vi köpte våran husbil av Auto Hallen har inte haft några problem att få snabb hjälp när det har blivit nått fel som måste åtgärdas.Tack vare Roger i Hol ock Oskar i Lomma.
Markko med Lagan 263.:wub:
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Köper min tredje bil av Husbilen.com i Mellerud och här enbart goda erfarenheter av dem. Daniel där är väldigt kunnig och hjälper till med allt. Här blivit tre bilar på kort tid beroende på dålig planering av mig men Anders här alltid löst detta helt ok.
Kan verkligen rekommendera dom.
 

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022
Sv: Vilken är bäst att handla av?

På ELMIA-mässan 2007 beställde vi en ny Weinsberg hos Autohallen i Hol med leverans våren 2008. Det blev lite strul när vi skulle hämta ut den nya bilen, fel bil hade kommit till Autohallen, så vi fick vänta ytterligare någon månad innan vår beställda bil kom. Den var då utrustad med extra tillbehör för 20000 kronor som vi inte behövde betala för. Vi har alltid fått den service vi behövt och om vi skulle komma på idén att byta bil skulle vi inte tveka att vända oss till Autohallen i Hol.
/Kalle & Gunni
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.764
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Att köpa i Tyskland är ett måste för många. Själva har vi inte råd att lägga upp ytterligare 100'-150' för att få svensksålt. Detta gäller nog för många barnfamiljer (om man nu inte tjänar väldigt bra och kanske inte har villa och barn).

Peter :)

Det avgörs väl med var man sätter ribban, det finns husbilar i alla prisklasser? :rolleyes:
 
F

F.d. 25122

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Rekommenderar ML Husbilar i Umeå. Begagnade husbilar i ett flertal märken till bra priser. Husbilarna importeras från Tyskland
och fraktas med båt upp till Umeå.Mats Lindal är trevlig att göra
affär med.Du köper Din bil besiktad inreg. och klar för Ditt behov.
Flygarn
 

annette.bengt

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Svedala
HBK-Nr
8123
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

förstår ej vad du menar !
vi hörde inget mellan köp och leverans likadant efter leverans.
den enda kontakten har varit vi som har frågat vad som händer!
Eftersom jag själv arbetar som säjlare vet jag hur viktig kontakten mellan köp och
leverans är. dvs hade man en kundnöjdhets förfrågan ligger man inte speciellt bra till.

/ Bengt
 
Toppen