• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka är de farliga förarna?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Utsläppen från trafiken har fått regeringen att börja fundera på åtgärder mot miljökonsekvenserna och där ligger skattevapnet väl till för att minska biltrafiken. 20 kronor litern kommer nog snart + flera andra restriktioner!

"Sportåkarna" och den tunga trafiken som inte kan hålla fartgränserna har "bäddat" länge för att åstadkomma dessa dystra framtidsutsikter!

Jappe
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Jappe,

Så du menar att de som kör för fort ligger bakom de ökade utsläppen och detta har regeringen nu uppmärksammat?
En höjning av bränsleskatten planeras nu och den förväntas slå hårt mot gruppen fartsyndare med en återskapad utsläppsbalans i universum som resultat.

Fantastiskt!
:msn_wink:
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Utsläppen från trafiken har fått regeringen att börja fundera på åtgärder mot miljökonsekvenserna och där ligger skattevapnet väl till för att minska biltrafiken. 20 kronor litern kommer nog snart + flera andra restriktioner!

"Sportåkarna" och den tunga trafiken som inte kan hålla fartgränserna har "bäddat" länge för att åstadkomma dessa dystra framtidsutsikter!

Jappe
"sportåkare" Är det lika med ynglingar i röd MG och en cigg i mungipan??:quest:
bosse b
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Med sportåkare menas de som leker racerförare på allmän landsväg och som på så vis inte bara skapar otrivsamhet i trafiken utan också orsakar "onödiga olyckor" ofta med dödlig utgång. Sportåkarens bil är ofta utrustad med stor bränsleslukande motor och undermåligt avgassystem!

Vissa av dessa sportfantomer tycker mycket om att åka runt på inhägnade banor tillsammans med likasinnade och där skapa en otrivsam miljö med mycket avgaser och buller! Vad de kringboende anser om sådant torde vara lätt att begripa för de flesta utom för just sportåkarna som av någon anledning inte anser att hänsyn till medmänniskan är något man behöver bry sig om!

Jappe
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Jappe. Medge att Du blir På lite bättre humör när Du tänker på en röd MG.:msn_wink:
Ciggen var ett påhopp ursäkta:msn_embarrassed:
bosse b
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Jag har faktiskt haft en röd MG A som jag körde runt i Europa med och på den tiden rökte jag som en borstbindare! :cool:

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Med sportåkare menas de som leker racerförare på allmän landsväg och som på så vis inte bara skapar otrivsamhet i trafiken utan också orsakar "onödiga olyckor" ofta med dödlig utgång. Sportåkarens bil är ofta utrustad med stor bränsleslukande motor och undermåligt avgassystem!

Vissa av dessa sportfantomer tycker mycket om att åka runt på inhägnade banor tillsammans med likasinnade och där skapa en otrivsam miljö med mycket avgaser och buller! Vad de kringboende anser om sådant torde vara lätt att begripa för de flesta utom för just sportåkarna som av någon anledning inte anser att hänsyn till medmänniskan är något man behöver bry sig om!

Jappe

Inga förutfattade meningar här inte!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Är det inte sportåkarna som också alltid har erftermonterad Xenonbelysning som alltid bländar?

Snart har vi så mycket fakta om gruppen så att vi vet exakt vilka det är.:msn_laugh:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Som det står i den heliga skrift
Man ser grannet i din nästas öga men inte bjälken i ditt eget öga.
Så ta en titt på er själva så kanske det finns flera som är farliga, tja det kan till och med vara du själv.:msn_wink:
2179
Reidar
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Ja, vi gjorde knallgas av vatten redan på en kemilaboration i skolan och det blev en j-a smäll!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Som det står i den heliga skrift
Man ser grannet i din nästas öga men inte bjälken i ditt eget öga.
Så ta en titt på er själva så kanske det finns flera som är farliga, tja det kan till och med vara du själv.:msn_wink:
2179
Reidar

Det kan jag väl aldrig tänka mig.
Jag har inte krockat en enda gång under hela den tid jag kört felfritt.:msn_wink:
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Ang. Gevas säkre förare.

Snacka om legaliserad buskörning! Snacka om miljöförstöring! Att någon som har fyllt arton år kan uppskatta sådant, begriper jag inte! Fullständigt vettlöst! Att stänga av en väg för ett sådant spektakel är för mig obegripligt! Synd att han inte körde ihjäl sig och försvann för gott!

Jappe
 
Senast ändrad:

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Snacka om legaliserad buskörning! Snacka om miljöförstöring! Att någon som har fyllt arton år kan uppskatta sådant, begriper jag inte! Fullständigt vettlöst! Synd att han inte körde ihjäl sig och försvann för gott!

Jappe

Duktiga förare - som han - klarar sig bra!
Och jag gillar sånt skarpt!!
Men så är jag ju just 18-år yngre än du, så det är väl helt ok?? :msn_wink:
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Tycker det känns bra att vägen är avstängd!
Att killen kan hantera sin bil råder det ingen tvekan om.
Asfalt tycker jag personligen är ett underlag som är svårt att hantera, även om jag aldrig kört med riktiga däck. Släpper det, så släpper det med besked! På grus har man alltid ett visst grepp även om det varierar.

Vad det gäller miljöförstöring kan inte jag uttala mig. Han kanske kör på etanol? :msn_wink:

Kul att se! Tack!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka är de farliga förarna?

Jappe bör dom med bländande xenonbelysning dö dom också?

Ha de

Nä, det vore väl att ta i! Däremot kan dom ju ta reda varför man ska ha laglig belysning och kanske överväga ögonoperation eller bättre brillor! Ett alternativ är ju också att sluta köra bil men det skulle ju vara väldigt tråkigt om det skulle vara så illa med synen!

Jappe
 
Toppen