• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vart är våra husbilar & förare på väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Det är ju vårens gråvattentråd. Den kan man inte avsluta hur som helst. Den bör minst leva några veckor så att det blir litet fart runt helgerna.
Traditioner måste vi hantera varsamt. Vi kan ju alltid blanda in litet utsvävningar runt bilmärken, soppaförbrukning och oljemärken så blir det drag.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Nä, inte är det väl dags att stänga den här tråden redan nu?!
Den tjänar ju sitt syfte bra och än så länge skulle jag vilja påstå att den uppfyller punkt 1 i vår miljöpolicy på ett alldeles föredömligt sätt.

Trevlig helg på er. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Nää, stäng inte tråden redan:wink:
Fredagskväll ju, he he.

Skämt åsido, lösningen är precis som jag alltid har skrivit;
Sunt förnuft, tänk på ryktet och var SMART:)

Det är inte smart att släppa ut gråvatten i farten eller släppa ut det när man står där andra skall stå eller ......ja, ja, lite hederligt gråcellsarbete är allt som krävs!

FAST, lite måste vi ju få dividera med varandra eller hur;)
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Det är ju klokt Anders men jag tror inte att de som retar sig på husbilar låter sig påverkas av om vi släpper vatten eller inte. De kommer att hitta något att reta sig på något ändå. Att vara överdriven miljöfundamentalist ger inget extra, kostar onödiga pengar och hjälper inte miljön på något vis. Det ökar bara blodtrycket på de berörda.:)
Tror nog jag fortsätter och skvätta där det inget skadar och ingen retar. När det inte funkar får jag ju tömma hemma på gräst. Häcken skyddar mot insyn så varför bry sig:)
 
Senast ändrad:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Försök att tänka dig in i en motorcyklist situation bakom dig som tömmer ut vatten, värst med gråvatten men även friskvattnet vill de vara utan.
/ Olle
Ja, jag hade blivit fly förbannad!
Här i forumet tjatas det om fler ställplatser men tydligen ingen som har råd att använda dem! Har ni det så fattigt att ni inte kan använda dem eller åka in och tömma tankarna så är det synd om er. Jag har kört många tusen mil med husvagn och tömde med hjälp av lunga, inga problem. Tänker göra detsamma med husbilen, när den är klar...
Ha en bra helg!
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Det är inte fråga om att ha råd utan hur man väljer att använda sina pengar.
Det är inte på sina stora inkomster utan på sina små utgifter man blir rik lär en vis man ha sagt. Vill jag stå på camping eller ställplats gör jag det men vill inte tvingas in och betala när jag inte har lust eller behov. Kallas frihet och är en av orsakerna till att jag gillar husbil.
Vill tillägga att jag säkert står på platser som kostar minst 50 nätter per år men bara när jag vill.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Man kan köpa en pump som kabe ägare har så kan man tömma gråvatten när man kör det kan inte vara värre en spolar vätska, mvh håkan:rolleyes:
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Men hur gör ni hemma? Leder ni från duschen, köket avloppet bara rakt ut på altanen, på en sittplats eller vid husingången? För det vore ju samma som när man tömmer direkt vid ställplatsen

Självklart inte. Vi pumpar det till grannens gräsmatta men bara när han inte ser
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Man måste fråga sig. Hur kan vuxna människor hålla på med detta sandlådesnacket, Är det inte dags att växa upp ta sitt ansvar? Gråvatten lär vara hur harmlöst som helst men fortfarande retar det folk att se hur det släpps ut lite var som helst med påföljd att husbilsfolket får dåligt rykte. Om man absolut måste gå mot strömmen & släppa ut gråvattnet i det fria kan man väl göra detta i "lönndom" så att ingen ser vad man tar sig för. Det folk inte ser har dom heller inte ont av

Bennie
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vart är våra husbilar & förare på väg?

Inte lätt att göra det i "lönndom" heller, det är inte många ställen man kan vara säker på att ingen ser. En husbil är ju varken liten eller kamouflerad. Bättre att göra rätt varje gång!
Om det sedan t.o.m. råkar kosta en 50-lapp någon gång ibland, vad spelar det för roll? Är verkligen några av oss så snåla att det är avgörande? :wideeyed:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen