• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Det ble flere av disse gruppene i Sverige sist sommer etter at det norske skatteverket slo til mot noen grupper og sperret mot uttak de bankkonti som de fant. Begrunnelse moms og skatteundragelse. Det var flere millioner kroner som de ikke hadde dokumentasjon for hverken hvor de kom fra eller noen bokføring med skatt og moms-beregninger :D:D.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Det ble flere av disse gruppene i Sverige sist sommer etter at det norske skatteverket slo til mot noen grupper og sperret mot uttak de bankkonti som de fant. Begrunnelse moms og skatteundragelse. Det var flere millioner kroner som de ikke hadde dokumentasjon for hverken hvor de kom fra eller noen bokføring med skatt og moms-beregninger :D:D.

Helt rätt sätt att hantera frågor som denna. Norge leder vägen och är först i spåret igen.
Det är dax för våra myndigheter att vakna.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Södra infarten mot sthlm..
Idag blev ett stoort gäng campare bortkörda ifrån Masmoskogen bredvid E4, precis mitt i mot Wårby bryggeri, där gamla Haga skolan låg..

Dom har varit där hela vintern, ni som vill besöka en plats och se hur det ser ut efter camparna tycker jag ska göra ett studiebesök där innan kommunen hinner städa upp efter dom..

I det här fallet är det inte asfaltsarbetare utan professionella tiggare, märkligt vad mååånga bilar å husvagnar tiggarna har...

Det som stör mig är att hade jag lämnat det så i deras land som dom lämnar det på en rastplats eller en camping i Sverige hade jag fått böter, men svenska myndigheterna törs inte göra ett smack..

I Södertälje bötfälldes 3 tiggare, allt tiggeri försvann på en natt, himla skönt ett antal veckor utan tiggeri.. Kommunen fick bakläxa av tingsrätten och alla tiggare var tillbaka nästkommande dag, med ett brutalare sätt att tigga på än tidigare..

Lika lite som vi ska ge professionella tiggare pengar, lika lite ska vi ska anlita asfaltsarbetarna..

Ge en brödlimpa till tiggarna ska du se hur glada dom blir:wub:


Försent, såg en stor container idag, dom har redan påbörjat upprensningen..
Tydligen ska massor med träd vara skadade av all vedeldning som pågått hela vintern.. Bajshögar ska det tydligen vimla av i dess närhet då ca 50 campare har gjort ALLA sina behov i skogen..

Skall platsen besökas bör tydligen gummistövlarna vara på...
Gissningsvis kommer det där kosta kommunen ett par hundra tusen..

Hur ser det ut i Finland och i Danmark, finns det tiggeri och asfaltsarbetare? eller är Sverige det förlovade landet för allt bedrägeri..
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Försent, såg en stor container idag, dom har redan påbörjat upprensningen..
Tydligen ska massor med träd vara skadade av all vedeldning som pågått hela vintern.. Bajshögar ska det tydligen vimla av i dess närhet då ca 50 campare har gjort ALLA sina behov i skogen..

Skall platsen besökas bör tydligen gummistövlarna vara på...
Gissningsvis kommer det där kosta kommunen ett par hundra tusen..

Hur ser det ut i Finland och i Danmark, finns det tiggeri och asfaltsarbetare? eller är Sverige det förlovade landet för allt bedrägeri..

Håll gärna denna tråd för asfaltsarbetare och var de finns. Vill du skriva om tiggeri så starta en ny tråd.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Trodde det var deras sätt att campa/stjäla och förstöra som var det primära i den här tråden, visste inte att det var just asfalt ni var rädda för...:wub:

:mcride:

De tiggare som du skriver om är inte samma typ av problem som de svartjobbande bedragare vi ser och kallar irländska asfaltläggare. Tiggeri är inte förbjudet och där är det problem med olaga camping. Trist i sig men mera ett socialt problem. Den irländska gruppen gör dåliga arbeten, jobbar svart, hotar de som klagar. Begår miljöbrott, dumpar avfall, tillgriper material och kör runt i olagliga fordon. Det de har gemensamt med tiggarna är att de campar olagligt. Irländarna bedriver olaglig näringsverksamhet och tjänar ofta bra med pengar på sitt tjuveri och rackarspel. Tiggarna tigger för att de inte har något val i de flesta fall.
Det är också ofta litet olika form på den olagliga campingen. Asfaltläggarna är mera mobila, står på rastplatser, ställplatser, parkeringar samt ibland på camping. De bor vanilgtvis i husvagn, husbil eller skåpbil. De är "proffsmigranter". Tiggarna bygger oftast hyddliknade skjul i skogsområden och bor mera sällan på de platser vi ofta frekventerar. Det är givetvis ett stort socialt problem och det är tråkigt att se dessa olyckliga människor som i min mening förtjänar all sympati. Detta är inte fallet med den brottslighet som asfaltläggarna bedriver. Där handlar det om moderna stråtrövare som bedriver en organiserad olaglig näringsverksamhet.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu har dom etablerat sig i Arninge/Täby Vid Coop, på den plats där Forsbergs-Fritidscenter låg innan dom flyttade till Sollentuna!

FYI!:swoon:

/Malbeck
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

De tiggare som du skriver om är inte samma typ av problem som de svartjobbande bedragare vi ser och kallar irländska asfaltläggare. Tiggeri är inte förbjudet och där är det problem med olaga camping. Trist i sig men mera ett socialt problem. Den irländska gruppen gör dåliga arbeten, jobbar svart, hotar de som klagar. Begår miljöbrott, dumpar avfall, tillgriper material och kör runt i olagliga fordon. Det de har gemensamt med tiggarna är att de campar olagligt. Irländarna bedriver olaglig näringsverksamhet och tjänar ofta bra med pengar på sitt tjuveri och rackarspel. Tiggarna tigger för att de inte har något val i de flesta fall.
Det är också ofta litet olika form på den olagliga campingen. Asfaltläggarna är mera mobila, står på rastplatser, ställplatser, parkeringar samt ibland på camping. De bor vanilgtvis i husvagn, husbil eller skåpbil. De är "proffsmigranter". Tiggarna bygger oftast hyddliknade skjul i skogsområden och bor mera sällan på de platser vi ofta frekventerar. Det är givetvis ett stort socialt problem och det är tråkigt att se dessa olyckliga människor som i min mening förtjänar all sympati. Detta är inte fallet med den brottslighet som asfaltläggarna bedriver. Där handlar det om moderna stråtrövare som bedriver en organiserad olaglig näringsverksamhet.

Oj så fel du har, gissa å tro är någonting annat än att veta.. Du beskriver socialt utsatta personer som har psykiska problem, som bor i pappkartonger i skogen.. MEN HALLÅ, det är inte dom jag skriver om, blanda inte ihop päron å äpplen!!

I natt stod dom mellan Salem och Norsborg invid E4:an, en plats jag ofta ser husbilar ståendes över en natt.. Idag var dom bortkörda, platsen var avstängd med stora stenar så nu har vi en plats mindre att övernatta på med våra husbilar.. Sopsäckar å annat skit lämnade dom kvar..


En sak till, du klarar dig inte på att påstå att den här tråden är till för att varna oss husbilsåkare för att dom irländska asfaltsarbetarna gör DÅLIGA JOBB..:twitcy:

Den här tråden skapades för att vi inte ska behöva hamna på samma plats som dom som besöker landet och inte kan sköta sig, sen om dom plockar blåbär eller asfaltsterar är ointressant.. Nu stängs plats efter plats ner pga dessa mäniskor, det drabbar oss husbilsåkare i slutändan..

:mcride:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Fick en ide med tanke på dessa asfaltsläggare eller andra.:cool:
Vi kanske skulle ha en tråd där vi meddelar varandra var dom finns eller vart dom är på väg. Tydligen våldgästar dom campingplatser på sin väg att utföra "arbeten", inbrott, snatterier,rattfylla, hot, skadegörelse mm. mm följer i spåren:mad::mad:
Läs gärna Grevens tråd
http://www.husbilsklubben.se/forums/t32336/

Om det passar kan vi ju börja här, för ett par timmar sedan var dom på väg mot Nässjö.:cool:

Gurra:cool:

Läste första inlägget, tror att vissa har missat det..:rolleyes:
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Att jämföra tiggarna som hade sitt läger vid Wårbybryggeriet och de migranter som far runt och härjar och försöker sälja annläggningsjobb är helt fel. Tiggarna bedriver något som är lagligt vilket inte asfaltsläggarna inte gör. Det är inte samma sak även om tiggarna campade olagligt.
 

fredrik123

HBK Medlem
Inlägg
309
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu har dom etablerat sig i Arninge/Täby Vid Coop, på den plats där Forsbergs-Fritidscenter låg innan dom flyttade till Sollentuna!

FYI!:swoon:

/Malbeck

:mad: Fick precis ett hembesök av dessa... Varför kan inte Sverige ta i med krafttag mot detta??? Varför ska vi alltid vara så flata och utreda allt till förbannelse.... Se till att de vänder vid gränsen.

Ja, jag vet att detta inte är ett "korrekt" och socialt "accepterat" uttalande osv...
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

:mad: Fick precis ett hembesök av dessa... Varför kan inte Sverige ta i med krafttag mot detta??? Varför ska vi alltid vara så flata och utreda allt till förbannelse.... Se till att de vänder vid gränsen.

Ja, jag vet att detta inte är ett "korrekt" och socialt "accepterat" uttalande osv...

Om de går runt och erbjuder arbete i olika form eller säljer något bedriver de näringsverksamhet. Har de då inte fskattsedel eller ett registrerat företag så är det olagligt.
Här borde polis och skattmasen jobba ihop som man gör i Norge. Då blir vi av med dessa tjuvstrykare.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

De som gillar Norges modell bör veta att Sverige är med i EU.
Det är detta som gör det möjligt för dessa Irländare att jobba här och "låtsas" skatta hemma. De har inte den möjligheten i Norge.

Men om inte knasigt folk anlitade dessa så fick de inte ihop några slantar.
Jag påstår inte att de stjäl på sina rundor men att de skräpar ned är helt säkert!
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Det är dessa människor vi har att tacka för att den utmärkta ställplatsen med tömningsmöjligheter vid Kroksjön stängdes.
Sist jag var där så var den blockerad med stora stenar vid infarten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen