Sv: Vad finns i maten idag, månntro?
Oh vad jag tycker det är fint av Whiskas att skicka ut gratis kattmat och hela 30 gram dessutom. Om man läser innehållsförteckningen så kan man verkligen se att dom har bemödat sig om att producera ett mycket välkomponerat kattfoder med alla möjliga fina råvaror och tillsatser och så mycket som 4% kyckling som säkert är av allra högsta kvalitet!
Våra stackars katter, som påstår sig vara carnovorer (köttätare) och bara får fisk och kött (inkl. hjärta) från Finland utan en endaste liten tillsats borde få smaka på Whiskas fantastiska kattmat som ju måste vara så mycket bättre än vanlig naturlig kattmat.
En fantastisk gåva från det uppenbarligen mycket nobla och kattälskande bolaget Whiskas. Och det är hela två dagar kvar till bästföredatum! Så oerhört generöst av detta fina bolag! Jag blir såå rörd av deras generositet!
Jappe
PS. Vad jag tycker på riktigt om detta företag kan jag inte skriva här för då försvinner inlägget fortare än blixten!
Läs alltid på innehållsförteckningen på förpackningen innan du stoppar innehållet i din egen eller i ditt husdjurs mun!
PS2. Företaget heter tydligen inte Whiskas utan Mars, ett globalt sockerföretag. "Korn" står det på innehållsförteckningen; förmodligen en slarvig (medveten?) översättning av majs och hur den växten manipuleras numera borde de flesta veta idag!
PS3. Whiskas lägger ut enorma summor på TV-reklam och annan reklam och det har blivit värre än någonsin på sistone. Förhoppningsvis tyder den här kampanjen på att försäljningssiffrorna har börjat dala beroende på att kattägarna har börjat ifrågasätta bolaget och deras produkter. Det är inte en dag för tidigt, i så fall!