• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Vilken klubba tror ni är bäst en driver eller järn 9a ? Tanken med en klubba är ju att kunna gå ut och ha en dialog utan att själv bli nedslagen , iallafall inte innan jag själv sänkt någon .Basebollträ skulle ju också kunna funka , men jag tror en golfklubba är mer "övertalande" om buset envisas med att köra nära och gasa ....
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Det bästa skyddet när man friparkerar är att använda sunt förnuft.

Du har helt rätt,men ibland så hjälper ju inte , det folk fattar inte att man vill va ifred.Ni är ju ganska skyddade i er husbil pga storleken vilket är helt klart positivt för den går ju inte att välta eller jävlas med på annat sätt så lätt som en mindre ...Tanken jag har är ju om det kommer något ligist yngel som inte förstår när man ber snällt att lämna oss ifred snälla ....då kan det vara bra med ett övertalnings-medel ......:D
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Så här tänker jag göra:D:D:D med mera:cool:

Gurra
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Gurra det räcker inte måste till lite mera klös ........Du kan väl åtminstone göra så här...
 

Bilagor

  • finger.gif
    finger.gif
    4,3 KB · Visningar: 640

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.425
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

I varje dörrfack ligger två st. röda handbloss, samma som man har till sjöss!
Hamnar vi i en nödsituation eller behöver hjälp och uppmärksamhet på något sätt, tänder vi en sådan, eller så många som behövs (vi har 6st.). Eventuella attackerare lär nog hålla sig på avstånd och vi gör inget olagligt när vi känner oss hotade eller anser att vi är i nöd.
Tyska polizei använder dem vid olycksfall nattetid på autobahn.
Julian van Hilst
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

En sprayburk med rödfärg. Buset backar och är märkta. Lackfärgen i ögonen måste tas bort på sjukhus. Detta var en rekomendation som polisen i Stockholm gav till oroliga kvinnor på kvällskvisten. Fungerar säkert också bra mot rånare. Men jag tror det är farligare att gå i en storstad än att frikampa i husbil.
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Var i dag på ulfåsa möbler utanför Motala och inhandlade 2 stycken järn nior tyckte dom kändes bra i handen med kanon fattning ,nästan att man hoppas någon ligist vill bråka ....
skulle vilja testa svingen i dom ........:D:D Vad tror ni kan dom vara för lätta ......
 

Bilagor

  • DSC_0195_Vga.JPG
    DSC_0195_Vga.JPG
    65 KB · Visningar: 3
  • DSC_0196_Vga.JPG
    DSC_0196_Vga.JPG
    62,9 KB · Visningar: 2
  • DSC_0197_Vga.JPG
    DSC_0197_Vga.JPG
    71,3 KB · Visningar: 1
  • DSC_0198_Vga.JPG
    DSC_0198_Vga.JPG
    77,1 KB · Visningar: 2

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Det ser ut som att det är grafitskaft på de klubbor du köpt. Själv hade jag nog valt en järntrea och en järnnia med stålskaft. Bra att ha lite olika räckvidd plus att stålskaft svarar lite bättre......:wink:
/Per
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Som jag skrev i en annan tråd så kör vi bara på sommaren. Då är det solskyddsfaktor man behöver som skydd inga golfklubbor:)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Vår "vakthund" Saga behöver tuffas till lite tror jag. Häromkvällen kom dottern hem (med engen nyckel) lite oväntat när vi satt uppe i TV-rummet. Saga rusade upp och försökte mer eller mindre desperat få ned mig - hon vågade inte gå ner och kolla vem som var därnere....
:eek:
Nån som har några förslag????

PS jag antar man får vad man "betalar för" - vi har aldrig låtit Saga vakta dörren - det är inte hennes jobb. Men att hon inte vågar gå ner trots att hon hörde Annikas röst där nere är väl att gå lite för långt..
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Ett basebollträ skulle sitta gott i nävarna om det skulle bli nödvändigt, men hoppas att slippa:D:D:D

Janne
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Utrusta familjen med varsin mistlur/handsirén finns i båttillbehörsaffärerna kostar 100:- c:a för att använda vid överfall. rån. Ljudet räcker för att väcka rorgängaren på en finlandsbåt, skrämmer säkert bort dom flesta med hörseln i behåll och påkallar hjälp.
Det är inte trevligt att se någon som gjort ett rånförsök ligga och förblöda och att då stå där med en golfklubba i handen när polisen kommer. Det blir mycket trassel.
//Åke
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Utrusta familjen med varsin mistlur/handsirén finns i båttillbehörsaffärerna kostar 100:- c:a för att använda vid överfall. rån. Ljudet räcker för att väcka rorgängaren på en finlandsbåt, skrämmer säkert bort dom flesta med hörseln i behåll och påkallar hjälp.
Det är inte trevligt att se någon som gjort ett rånförsök ligga och förblöda och att då stå där med en golfklubba i handen när polisen kommer. Det blir mycket trassel.
//Åke


Ska jag tuta dom rädda , funkar det tror ni ? Nja tror nog mer på min klubba om någon skulle vara dum nog att testa ......Givetvis kommer jag att be dom sluta först innan jag testar svingen ..........;)
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD

Ja du Greven, om du tänker svinga en golfklubba mot rånare som knackar på så betänk att dom flesta överfallen sker i mörker och du kommer ut i mörkret med din golfklubba från den upplysta miljön i husbilen, så du får nog träna att svinga i mörker eller sova med pannlampan på.
//Åke
 
Toppen