• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Våran nya Husbil

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Sv: Våran nya Husbil

Vad är det nu som gäller för rabatt, tänkte beställa ett vintertäcke nu,:snow-icon: men hur går man till väga. Tänkte beställa det över internet. Uppger jag mitt medlemsnummer för att att få den rabatt som gjäller.
icon4.gif


Greger Astrid
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Våran nya Husbil

Jag gjorde så här: Skickade mail med vad jag ville ha och uppgav att jag var HBK medlem + mitt medlemsnummer + till vilket fordon (chassiet alltså typ Fiat Ducato -07 halvintegrerad) . Inga problem.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Våran nya Husbil

Har förgäves varit förbi M Huhtalo vid tre olika tillfällen, men han verkar vara på vift väldigt mycket.
Pratade däremot med dottern till fru Huhtalo. Hon skulle kolla med sin mor vad som gällde för bl.a. medlemmar i husbilsklubben.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Våran nya Husbil

Nu har jag haft en maildialog med Eija Muhtalo och rett ut begreppen.
Rabattens storlek 500kr eller 300kr berodde på hur man räknade, med eller utan frakt.

Priset är som Kingen skriver:
"Vi gjorde upp med dem att vi skulle få 500:- rabatt resten av 2007.
Gällande pris för oss medlemmar är alltså 2000:- + 200:-/frakt totalt 2200:-"

Detta gäller beställningar fram till årsskiftet. Leverans kommer att ske en bit in på 2008 beroende på att försäljningen gått bra.
Rabatten gäller inte för beställningar efter årsskiftet.

 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Våran nya Husbil

ringde i går till Muhtalo och beställde slutligen ett täcke efter lite diskussion om utförandet
vintertäcket är tjockare än sommartäcket, jag ville ha modellen på sommartäcket, som inte täcker dörrarna hela vägen ned, men med vintertäckets tjockare isolering vilket jag får till ett pris på 1500kr inkl frakt och HBK-rabatt

fick mitt på posten idag, ska prova i morgon och se hur det blev, praktisk test blir i helgen då vi åker till Stockholm
 
P

Pebben o Lena

Guest
Sv: Våran nya Husbil

Hej CarthagoAnders
Jag har gjort samma beställning som du, förra veckan,samma täcke till samma pris. Fick en bekräftelse på min beställning , där man lovade att täcket skulle postas i början på den här veckan. Har visserligen en Hymer med Ford transit chassie. Vore intessant att få ett utlåtande från dig när
du gjort din test.

Bästa hälsningar

Pebben o Lena van Hymer 409
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Våran nya Husbil

Hej!

I dag var jag och pratade sommar- och vintertäcken med Matti Huhtalo i hans fabrik i Torneå.
Matti är körsnär (pälsskräddare) och är mycket ute på mässor och marknader både i Finland och i Sverige.
Han sydde sitt första vintertäcke då han satt och frös i sin alkovbil på Jokkmokks marknad. Detta täcke utvecklade han även till sin halvintegrerade Dethleff.
Husbilsförsäljare upptäckte hans täcken i samband med Worl Cup i utförsåkning i finska Levi och undrade var han köpt dessa fantastiska täcken.
Där startade hans täckesproduktion med stor framgång.

Han syr och utvecklar sina täcken själv.
Just nu håller han på att utveckla täcken till helintegrerade husbilar.
Är Du intresserad kan Du redan nu beställa täcke till husbil, oavsett fabrikat och modell.
Till helintegrerade modeller behöver han få vissa mått på Din bil för att få perfekt passform.

Matti har prov på konkurrerande täcken på marknaden. Enligt mitt tycke och förstånd verkar hans täcken vara helt överlägsna, dels i passform och praktiskt, genomtänkt utförande men även i tyg och isolering.

Han säger att svenskarna helst vill ha vintertäcket med silverfärg, både på in- som utsida.
-Känn på skillnaden i tygens glatthet!, säger Matti.
Det silverfärgade tyget är betydligt strävare än det havsblå, marinblå eller röda tyget.

Matti tycker att de färgade tygerna snabbt släpper ifrån sig både regn, frost och snö och är definitivt att rekommendera. -Men, det är klart, säger han. - Det är ju kunden som väljer.
Slitstyrkan i både tyg och isolering är väldigt bra. Jag kan inte riva isär isoleringen hur än jag tar i.
Ja, det är som någon skrev här ovan att även sommartäcket har ett tunnare isoleringsskikt. Den modellen har av någon även beställts med vinterisolering.

Matti är tacksam för synpunkter och idéer på förbättringar, trots att jag tycker att han definitivt tänkt på allt.

I samband med ELMIA hade han lovat husbilsklubbens medlemmar en rabatt om 500 kr detta år ut. Vintertäcket kostar således 2000 kr + frakt om 200 kr för Husbilsklubbens medlemmar.

Har Ni frågor och funderingar förmedlar jag dem gärna direkt till Matti Huhtalo.

Hoppas jag kunnat bidra med någon ytterligare information om dessa täcken!

:wink: Hälsningar Kjell M.
 
Toppen