• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

USB uttag

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Jag undrar om någon vet var man kan få tag på ett USB-uttag som man kan sätta in i bilen till sin Iphone eller dylikt. Det är ett uttag som bara har USB som man sätter in precis som ett extra cigarettuttag.

Jag är trött på alla dessa kablar som går över allt i bilen från cigarettuttaget samt slippa alla ciggförgreningar.

Är det någon som har en bra lösning på detta annars så är det bara att ta fram lödkolven och börja bygga :wink:
 
Senast ändrad:

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.780
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: USB uttag

Vid vissa platser, tex. Säng kan både USB & 12v. Vara fördelaktigt...

Som ex. denna art. via eBay: 131399690883 (copy/past numret)

Vänl. MS

Kan man lita på att dessa är med exakt rätt spänning ut (stabiliserad) ? Väldigt smidig i så fall. Någon som har en? En kollega köpte ett 5 Vdc-uttag men som inte var stabiliserat och den eldade upp en mobiltelefon för ungefär 6000:-.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: USB uttag

Hej, hej

Produktionsavvikelser kan få svara på, generellt som produkt ok.
Det går ju i fall av oro att mäta sig fram innan man pluggar in en tfn för 6000:- ! :wink:

Ja dessa är mycket användbara på sina platser, säng m.m. Kan byggas in i liten låda.
Vänl. MS


Kan man lita på att dessa är med exakt rätt spänning ut (stabiliserad) ? Väldigt smidig i så fall. Någon som har en? En kollega köpte ett 5 Vdc-uttag men som inte var stabiliserat och den eldade upp en mobiltelefon för ungefär 6000:-.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: USB uttag

Kan man lita på att dessa är med exakt rätt spänning ut (stabiliserad) ? Väldigt smidig i så fall. Någon som har en? En kollega köpte ett 5 Vdc-uttag men som inte var stabiliserat och den eldade upp en mobiltelefon för ungefär 6000:-.

Smällar man får ta om man vill ligga på topp (kunde inte låta bli).
Ha de gott!! Per & Carina
 
Toppen