• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tingsryds camping igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

denna tråd ser ja som provocation,,den förra räcker,,
är detta bra publicitet för klubben?? absolut,,
om man ser till medlemsantalet,,men mer åsikter ock mindre engagemang blir till slut en ohållbarhet,, här behöver man bara vara intresserad,,av vadå??

jag som många andra känner mej provocerad om det kommer nån ock vill ha mina pengar på allmän parkering,ja har faktiskt varit med i ett handgemäng,,
ja vill se upplösningen av detta senare,,

ni som tycker ni provocerar,,sälj bilen,,köp en cykel,,
ni hjälper ju ändå inte till ,,men däremot så kanske ni gör nån miljö--nisse glad,,t.ex green-peace,,

sist men inte minst,,intresset av framtida förbättringar har aldrig varit så dåligt som nu,,kollektivt,,

en märklig utveckling av en förening som växer så de knakar,,det borde vara tvärtom,,

take it easy,,teddi,,:santa-5-icon:
Ditt tossiga inlägg är inte ens värt ett bemötande!
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

denna tråd ser ja som provocation,,den förra räcker,,
är detta bra publicitet för klubben?? absolut,,
om man ser till medlemsantalet,,men mer åsikter ock mindre engagemang blir till slut en ohållbarhet,, här behöver man bara vara intresserad,,av vadå??

jag som många andra känner mej provocerad om det kommer nån ock vill ha mina pengar på allmän parkering,ja har faktiskt varit med i ett handgemäng,,
ja vill se upplösningen av detta senare,,

ni som tycker ni provocerar,,sälj bilen,,köp en cykel,,
ni hjälper ju ändå inte till ,,men däremot så kanske ni gör nån miljö--nisse glad,,t.ex green-peace,,

sist men inte minst,,intresset av framtida förbättringar har aldrig varit så dåligt som nu,,kollektivt,,

en märklig utveckling av en förening som växer så de knakar,,det borde vara tvärtom,,

take it easy,,teddi,,:santa-5-icon:

Intresserade av husbilsåkande kanske, som många med mig tycker om även fast åsikterna kan gå isär om saker och ting, rätt lätt att förstå :yes: fast att gå i handgemäng är väl ändå att överdriva, många tycker olika så är det bara. I bland får man tänka efter lite innan man skriver vad man gjort.
1 nov är väl datum som gäller för medlem ???
Vad jag tycker mig sett på detta forum finns det en hel massa folk som verkar vara bra ambassadörer för vårdat stora intresse.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Undrar hur han bokfört "parkeringspengarna", kanske jounalisten Gärd vet som verkar ha bra koll?

Pilot
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

teddis inlägg är inte tossigt men det kräver att läsaren har lite fantasi och inte bara är en gråmulen trög lagomsvensson!

Jappe
Som "trög lagomsvensson" tillhör jag inte de som tar till handgemäng för en ställplats, inte heller kan jag räkna mig till "miljönissarna". Fantasin har jag kvar men insåg inte den var så användbar i dessa sammanhang.
Men vi lever väl i olika världar du och jag.:D
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Som "trög lagomsvensson" tillhör jag inte de som tar till handgemäng för en ställplats, inte heller kan jag räkna mig till "miljönissarna". Fantasin har jag kvar men insåg inte den var så användbar i dessa sammanhang.
Men vi lever väl i olika världar du och jag.:D

Här är en till lagomsvensson. Handgemäng med HBK logga på husbilen kan ju inte vara så bra , smart :confused:
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Tingsryds camping igen!

denna tråd ser ja som provocation,,den förra räcker,,
är detta bra publicitet för klubben?? absolut,,
om man ser till medlemsantalet,,men mer åsikter ock mindre engagemang blir till slut en ohållbarhet,, här behöver man bara vara intresserad,,av vadå??

jag som många andra känner mej provocerad om det kommer nån ock vill ha mina pengar på allmän parkering,ja har faktiskt varit med i ett handgemäng,,
ja vill se upplösningen av detta senare,,

ni som tycker ni provocerar,,sälj bilen,,köp en cykel,,
ni hjälper ju ändå inte till ,,men däremot så kanske ni gör nån miljö--nisse glad,,t.ex green-peace,,

sist men inte minst,,intresset av framtida förbättringar har aldrig varit så dåligt som nu,,kollektivt,,

en märklig utveckling av en förening som växer så de knakar,,det borde vara tvärtom,,

take it easy,,teddi,,:santa-5-icon:

Teddi många gånger förstår jag inte vad du vill säga men här blir du ännu värre.....

Handgemäng, nej tack för vår del.

Alla som skriker efter stängning av en tråd som inte delar deras åsikter, hur är det med åsiktsfrihet. En liten klick skall alltid bestämma vilka trådar som skall stängas.

Låt alla människor har sin åsikt även om det är en annan än er

framsidan
 

Jannez

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Kanske vi husbilsåkare som har för vana att utse oss själva till offer för orättvisor i alla lägen, borde tänka oss för innan vi ställer till det så att våra förutsättningar blir "ännu sämre"??

Sunt förnuft hade räckt gott och väl...

Carola ( som aldrig tagit med matsäck på restaurang )
Gud!!! Vilken surpuppa du är Carola:(
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

varför fästa blicken vid handgenäm?? ock göra detta med loggan på??
var har du fått detta att jag har loggan på? svara på detta,, längesedan den #skruvades# ner,,
jag tolererar inte att någon privatperson slår sönder mina backspeglar,,eller??
vi är nåra stycken som fått ta skit för loggan,,gå tillbaka o läs,,
jag ser mitt privata husbilsliv som mycket mer värt än en hundralapp,,
ja har en familj också,,

ja säger som skåningarna,,HE HE--HE HE,,
 

Jannez

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Kenth räknar ut, att det för den aktuelle husbilisten skulle kosta ca 5.300 kr om året då han har husbilen som enda bostad och betalar 175.- per dygn.

Det kan väl ändå vara en ganska låg kostnad för sitt boende, i en modern och välurustad husbil, där "man har allt" och inga övriga kostnader för el, VA, sopor, tillgång till diverse andra nödvändigheter som tvätt och disk.

Dessutom behöver han ingen personbil, som i ett normalfall också kostar bortåt 5.000 i månaden inkl bränsle, skatt, försäkring service och rep samt avskrivning.

Personen ifråga har ju som åretruntkund dessutom en fin position att förhandla sig till en skaplig rabatt på de 175.- per dygn , jag gissar åtminstone ner till 150.- per dag motsvarande 4.500 per månad resp 54.000 per helår - minsann inte illa alls!

Kanske är det en intressant lösning för många åretruntöppna campingar med dålig ekonomi?
Nu får du väl ändå skärpa dig. Har du problem med att få tiden att gå, efter som du kan hålla på att räkna på detta viset. Jag har då aldrig varit med om något liknande. Usch:mad:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

ja tycker detta också,,stäng ner,,ja vill bara höra att han betalar tillbaka pengarna,,
har dom ingen som helst legitimitet så skall dom betalas tillbaka,,om så inte görs är det läge för en polisanmälan,,
den tar ja själv om ingen annan gör det,,he-he-,
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Gud!!! Vilken surpuppa du är Carola:(

Ehh....jasså du säger det du...det hade jag ingen som helst aning om...men, tack för att du så snällt talar om det för mig...du känner mig tydligen bättre än jag själv gör.

Tack så otroligt mycket för den knivskarpa iakttagelsen.

Carola ( upplyst )
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Teddi!

Det är nog inte om det bara är skåningar som säger HE-HE-HE;);)

Pilot
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag skickar ett TACK till campingägaren, som genom att ta betalt och att inte ta betalt har skapat en tråd med över 10000 besök. Inte dåligt av en fjädrt:spinny:
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Kan hålla med flera ovan att denna och de flesta trådar spårar ur, kanske beror det på bristande saklighet i inlägg typlika detta (i denna tråd)?

Det är gratis på 99% av Sveriges yta. Men vi betalar gärna på Ragglanda för där är så himla trevligt.

Men vi har ett annat utgångsläge - Vi parkerar husbilen för att göra något annat - ha kul.
????????????????? gratis på 99% av Sveriges yta ????
Vet varken vad du menar Kenth, hur du räknar %, tydligen svårt(?) eller på/för vad(?) - förstår inte heller vad vill du påvisa med detta och liknande påståenden, vad vill du egentligen!

Utan att "djuploda" fördelas troligen 100% av Sveriges yta enligt följande;
¤ < 1% av utgörs gator, vägar där man oftast inte heller får parkera fritt överallt (ex på motorvägar, avgiftsbelagda parkeringar, mmm)!
¤ < 1% utgörs av campingplatser och allm parkeringar (varav många avgiftsbelagda)
¤ > 20% utgörs av sjöar och öar som inte kan utnyttjas av bilar(?) överhuvudtaget, om du inte menar ubåts-eller flygbilar förståss
¤ resten sådär 78% utgörs av skog, åkrar, berg, skog, mm (där bjuder fö terrängkörningslagen på böter!

Vad jag kan förstå så är väl sanningen snarare den att du kanske kan parkera gratis, dvs utan avgifter i form av avgifter eller böten av något slag, på kanske 0,1% av Sveriges yta!

Vad jag vill påvisa med detta är att du är helt ute och cykla igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen