• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor Sverige

F

F.d. 53279

Guest
Sv: Telenor Sverige

Vem hjälper oss att beställa Husbilsklubbens Telenorabbonemang? På Telenor sa de att någon från klubben måste beställa det!?
Det telefonnummer som det gäller är 0738114538.
Tack på förhand!
Ingrid & Klas
 
F

F.d. 53279

Guest
Sv: Telenor Sverige

Jag vill ha surf 1GB i 30 dagar med möjlighet att förlänga för 89:-/GB. Jag läste i någon tråd om detta. Hette det kanske SURF50? Tacksam för hjälp då vi reser efter helgen.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Telenor Sverige

Ok.
Det förutsätter att du har ett telefoni-abonnemang hos Telenor, inte kontantkort.
Det finns en anvisning här:
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/798693
(Klicka på länken till PDF-dokumentet.)

En kort sammanfattning:
Skicka ett sms till telefonnummer 222 med texten surf50
Stora eller små bokstäver eller blandat, spelar ingen roll.
Du kan beställa surf50 innan du lämnar landet, det börjar förbrukas först när du lämnar Sverige/Norge/Danmark.
Läs mer i enligt ovan länk.

Några fler frågor eller oklarheter, ställ frågan i denna tråd, kanske fler har samma fråga.
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Telenor Sverige

Vi använde surf 50 när vi var ute i maj månad. Fungerade perfekt. Har en fråga. Måste jag SmS:a surf 50 till Telenor inför varje kommande resa? Eller räcker det med att jag har aktiverat det en gång?
Frågade en säljare i en Telenorbutik. Han visste inget. Han ringde sitt kontor för att få besked. Ingen hade hade svar på frågan.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Telenor Sverige

Ett sammandrag av avtalstexten för surfpaketet surf50
- Förutsättningen är att du har ett telefonabonnemang hos Telenor, inte kontantkort. För abonnemangsformen Telenor Frihet gäller andra förutsättningar. Se Telenors hemsida för information om Telenor Frihet.

- För att beställa ett surfpaket sänd ett sms till telefonnummer 222 och i textfältet skrivs SURF50
Stora, små bokstäver eller blandat fungerar. Inget mellanslag i texten Surf50

- Telenor svarar med några sms som kvittens på mottagen beställning.

- Du har beställt 1GB surfvolym för 89kr som gäller inom EU/EES och Schweiz, till volymen tar slut dock max i 30 dagar. Därefter kan du beställa ytterligare ett paket.

- Du kan beställa surfpaketet innan du lämnar Sverige, det börjar förbrukas först när du lämnat Sverige/Danmark/Norge.

Hoppas det är svar på din fråga, annars skriv frågor här.
 
Senast ändrad:

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Telenor Sverige

Tack för klargörandet. Jag uppfattar det som att jag SmS:ar Surf 50 till 222 inför varje ny utlandsresa.
Rolf I Gullspång
 
Toppen