• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tele2 WiFi och hemtelefoni?

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Tele2 WiFi och hemtelefoni?

En bra router har funderat själv köpa en
Ang yttre yttre antenn hittade jag detta
Huawei B593 har två kontakter för externa antenner, måste man använda båda?
Kort och enkelt svar är, nej det är inget måste, men det är definivt mycket mer värt inte minst med tanke på prestanda. Huawei B593 uttnytjar en teknik som kallas MiMo och detta innebär att routern både skickar och tar emot signaler på båda antennerna samtidigt för att uppnå högsta möjliga hastighet. Förutom 4G så används denna teknik även på 42Mbit 3G abonnemang.

Använder man båda antenneningångarna kan man uppnå mer än dubbla hastigheten jämfört med bara 1 extern antenn. Vid MiMo-mottagning finns ingen primär eller sekundär antenn, båda är lika mycket "värda". Ansluter man då bara en antenn får man också bara halva effekten.

Tack för tipset om antennerna. Var kan jag köpa dessa?
Lennart
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Tele2 WiFi och hemtelefoni?

Den verkar helt OK. Synd bara att den levereras med så lång kabel (5 m). Det borde räcka med 2 m. Det mesta av antennvinsten försvinner ju i förluster i kabeln.
 
Toppen