• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stulen husbil

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Stulen husbil

Ja det finns gps, wifi, gsm mm störande sändare. Dessa gör att samtliga signaler störs och inget fungerar. Finns i modeller från fickformast till större anläggningar.

Jag köpte en fickmodell för 200kr.. har testat den när folk sitter o babblar om allt och inget på restauranger, skönt att få lite lugn o ro när man äter ;) I Sverige krävs tillstånd vilket jag har, och de fungerar på ca 10 meter i diameter.


//Freddy

Det skulle vara kul med en störsändare för mobiltelefoner och säkert nyttigt ibland men lagligheten är nog tveksam. Var har du köpt störsändaren? Vem utfärdade detta tillstånd och vad var motivet bakom att du fick det? Att någon förutom myndigheter som försvaret och polisen skulle få tillstånd till att använda störsändare med så stor bandbredd att de kan störa ut allt det du nämner låter litet tveksamt.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Stulen husbil

En störsándare för telefoner har inget att göra med en GPS tracker (1575.42 Mhz) och (1227.60 MHz) Om du inte gömmer en laddad Iphone eller Vad säger du Knarrevik?
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Stulen husbil

Det skulle vara kul med en störsändare för mobiltelefoner och säkert nyttigt ibland men lagligheten är nog tveksam. Var har du köpt störsändaren? Vem utfärdade detta tillstånd och vad var motivet bakom att du fick det? Att någon förutom myndigheter som försvaret och polisen skulle få tillstånd till att använda störsändare med så stor bandbredd att de kan störa ut allt det du nämner låter litet tveksamt.

Som dessutom är inköpt för 200kr...:wub:


:mcride:
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Stulen husbil

Ja det finns gps, wifi, gsm mm störande sändare. Dessa gör att samtliga signaler störs och inget fungerar. Finns i modeller från fickformast till större anläggningar.

Jag köpte en fickmodell för 200kr.. har testat den när folk sitter o babblar om allt och inget på restauranger, skönt att få lite lugn o ro när man äter ;) I Sverige krävs tillstånd vilket jag har, och de fungerar på ca 10 meter i diameter.


//Freddy

Skulle gärna ha en sådan på mitt jobb, så ungdomarna kunde släppa sin förbaskade mobil och syssla med skolarbetet istället. Hade varit kul att se deras reaktion minst sagt..
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Stulen husbil

Va är det tillátet med mobiler i skolan, Här beslagtas dom och föräldrarna fár komma och hämta dom efter 7 dagar.

Så ska det låta!!! Hade den regeln gällt svenska skolor ha det blivit upplopp....
Vi har möjlighet att ta telefonerna under lektionstid, men det blir ett jäkla spring för att lämna dem under raster etc.
Låter dem ha, om de kan låta bli att ta upp den under lektion. Har beslagtagit tre gånger hittills.

Bernt
 
Toppen