• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stulen drickvattenslang!!!

torill-troll

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norge
HBK-Nr
14273
Medlemskap
2025
Har övernattat en natt på ställplatsen i Borgholm hamn. När vi skulle resa därifrån i dag så skulle vi fylla på dricksvatten men slangen var borta. Vi har egen slang och skrukoppling men den koplingen passande inte.

"Vaktmästaren" var där så vi frågade honom om han hade nån koppling men det hade han inte. Då sa han att slangen och kopplingen som skulle vara där alltid blir stulen!!!!

Tänk, det finns fräcka folk över allt!!!!! Fy f......!!

PS. Vi fylde på några liter med våren vattenkanna

Torill
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Ja sånt är tråkigt!

Men .....
Vi skulle aldrig i livet fylla friskvatten med en slang som ägs av ställplatsen/campingen och som sitter på kranen!!
ALDRIG !!
Den kan ha använts till många grejor :swoon:
Använder endast vår egen slang, och vi har gott om kopplingar som passar!

Detta är vår tanke!
 

torill-troll

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norge
HBK-Nr
14273
Medlemskap
2025
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Ja sånt är tråkigt!

Men .....
Vi skulle aldrig i livet fylla friskvatten med en slang som ägs av ställplatsen/campingen och som sitter på kranen!!
ALDRIG !!
Den kan ha använts till många grejor :swoon:
Använder endast vår egen slang, och vi har gott om kopplingar som passar!

Detta är vår tanke!

Hejsan.

Vi använder heller aldrig slanger som finns tillgängling, har vår egen med oss. Har faktiske sett att dricksvattenslangen blivit brukt till annet!!! Men denna gången passande inte nån av våra kopplingar heller!

Torill
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Jag skulle vilja gå så långt som till att säga att seriösa ställplatser och campingar inte har någon slang på kranen! Ej heller en vanlig Gardenakoppling. Det bästa och det vanligaste är en kran med en halvtumsgänga. I husbilens kopplingssortiment bör finnas kopplingar för 1/2", 3/4" och 5/8", minst. Helst lite andra anordningar också, antingen köpta eller hemgjorda.

Jappe
 
Senast ändrad:

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Jag använder vattenkanna och expanderande slang har en påse med kopplingar och vred för olika Gängot och kran typer. Även en Polygrip kan vara bra att ha ibland, Vill inte använda slangen som sitter på plats
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Jag använder vattenkanna, den med lock.
Fördelar är att man får lite motion och bra
koll på hur mycket vatten man häller i tanken.
Och så är det hygieniskt också.

Bra ide, men på en ställplats fungerar detta dåligt. I allmänhet fyller man när man åker på morgonen & då brukar det vara många som kommer på samma ide & köar. Man betalar för ca 100 liter & sedan fyller man. Gör man detta med vattenkanna så lär detta väcka irritation & definitivt om inte HB'n står vid kranen.

Bennie
 

torill-troll

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norge
HBK-Nr
14273
Medlemskap
2025
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Tanken med min tråd var att berätta att det finns småtjuvar överallt. Tänk så småaktiga att stjäla sådana småprylar när dom kommer med sina bilar för flere hundar tusen!!!

Själv brukar vi alltid vår egen slang men denna gången hade vi inte rätt koppling så det fick bli vattenkannan, som vi alltid har med oss.

Dom hade satt dit slang och koppling flere gångar men nu hade dom tröttnat på tjuveriet......tror jag det.

/Torill
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Biltema har en 12l it vattendunk, som har en halvtum anslutning i ena änden, lagom till att ansluta kort slang illa bilen.
 
Toppen