• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spanien

F

F.d. 12848

Guest
Sv: Spanien

Fricampar sedan 3veckor vid fågelparken bellamaderna bra ställe med tömmning vatten och fritt internet
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Spanien

Fågelparken ligger i Benalmadena, en ort mellan Fuengirola och Torremolinos.

Själva Fågelparken finns en liten bit upp från kustvägen mot Arroy de Miel, man kan vända uppåt vid "flagg"-rondellen precis vid Benalmadena-strand.

hälsn
jyrki
 
F

F.d. 9536

Guest
Sv: Spanien

Hej
Tack för vägbeskrivningen vi skall den vägen i februari.
Hälsningar
Y o C
 
F

F.d. 3201

Guest
Sv: Spanien

Hej alla Husbilsvänner!!!!!!!!!!!
Efter fem dagar på hjul har vi nu landat på Camping Bahia i Santa Pola ca 2 mil sö om Alicante. Det blir tredje året i rad för oss här i Santa Pola. Campingen är ren och snygg med trevlig personal. Internet uppkopplingen är jätte bra i år 35 euro/mån. I fjol fick vi vänta en vecka på plats i år finns det ca 50 lediga platser av totalt 350. Här bor förnärvarande ca 25 svenska familjer Vädret just nu kl 10.30 Sö fm +14 gr och lite moln men vad gör väl det när vi äntigen är här
HUDSON:spinny:
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Spanien

Hej, låter trevligt och är lite avis på er.
Till klubben kan man kanske fråga om någon sammanställer fricampingar i någon form?
elisabeth
 

Molly

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Pajala
HBK-Nr
671
Medlemskap
2024
Sv: Spanien

Hej B-ILA.
Man köper ett bonokort för 400 euro sedan dras 9,3 euro per dygn med el. Om 2 år
förmodligen högre. Lev nu var inte avis. Just nu pluss 24 gr.Vi "gick" vid 63 har inte
ångrat 1 sekund. MVN Ulla&Gunnar:cool:

Hej! Tittade på ditt inlägg och du skriver om något som heter bonokort.Om jag köper ett bonokort och vill bo på flera olika campingar, hur fungerar det då? Gäller det i hela landet eller måste jag köpa ett nytt för varje camping?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Spanien

Bonokort er en lokal ordning på enkelte campingplasser i Spania. En forhåndsbetaler et beløp og som takk for dette så får en rabatt på bruk av plassen. Andre plasser har en gradert skala slik at står en lenge så synker prisen pr. natt. Fordelen med bono er at en får rabatten fra første natt, hvis en har bestemmt seg for å stå i lengre tid.
 
A

ALF443

Guest
Sv: Spanien

Hej Illåsen!

Vi har en adress i TOmTom som jag undrar om det är " Fågelparken" ?
GPS N36 36 8 W 04 30 51

Hälsningar
H & M
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Spanien

Nästan...

Om Google-map visar rätt så borde parken finnas på N36 35 36, E4 31 45.
Förutsatt att vi pratar om smma park! Detta är inte så longt från din punkt..

hälsn
jyrki
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Spanien

Hej knugrone,

Jag är lite nybörjare här....

När jag tittar på ACSI Eurocampings - 8.600 by ACSI inspected campings / camp sites in Europe!, så anger de platsen med N och E, lika med många andra campingsiter. Min Autoroute 2007 gör likadant... N och E. Kan inte kolla just nu vad min Garmin 660 visar.

Men är inte E och W mått på samma longitud, E österut från 0-meridian (Greenwich) och W västerut (sv.wikipedia.org)?

Har jag förstått detta helt fel?

hälsning
jyrki
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Spanien

Du har rett E er øst for 0 meridianen og W er vest.
For fastlandseuropa er det i hovedsak Portugal og Spania pluss et del av Frankrike som ligger vest for 0.

Når vi snakker om nord 36 grader 36 minutter så ligger 4 grader vest i Spania og 4 grader øst i Algeri.

Har sjekket din angivelse av sted med google earth korrigert til vest, og det er midt i en park - antar det er fugleparken. På vestsiden av parken er det en stor parkeringsplass, tror det er den som er nevt tidligere i tråden.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Spanien

Nollmeridianen träffade vi på i Altea på Spaniens ostkust för ett år sedan!

Altea (7).jpg
 
Senast ändrad:
Toppen