• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skäms

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Skäms

Det finns ju många platser att stå på så varför stå på sådana som är till för annat ändamål.
Jag skulle skämmas ögorna ur mig om ex gubbens skulle envisats med att stå på ett sådant ställe med p förbjuden/susanne
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Skäms

Eva & Hasse 9
Låter lite för mycket Leif Silbersky nu , klart att de har övernattat !
Det är just detta som är problemet här!
Hela tiden hålla på sin rätt och ibland strunta i förbud mm.
Om detta ökar kommer snart alla parkeringar vara typ 2-4-6 timmars parkeringar.
Jag anser att det är viktigt att respektera gällande regler och skulle aldrig få för mig att övernatta på ett ställe där det inte är tillåtet om inte annat just för fridens skull.
Parkeringen ifråga ligger precis utanför campingen och då kan man ju förstå varför det inte är tillåtet att övernatta där.
Tråden behandlar just hur husbilsåkare/husvagnsåkare missköter sig och varför försvara dessa?
Vem vinner på det ??
/ubbe
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Skäms

Det är inte alls ovanligt att när man kommer sent till en campingplats blir man inte insläppt på området. Campingen erbjuder då att man kan stå utanför över natten för att sedan köra in på morgonen.

Döm inte alla som snyltare för att de övernattat utanför campingplatser, de kan mycket väl ha betalat till campingen för att få stå där.
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Skäms

Det är en helt annan sak om det är på en tillåten parkeringsplats dom blir hänvisade till.

Detta är komunens parkeringsplats, kan inte tänka mig att campingen har tillstånd att bryta mot parkeringsreglerna.
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Skäms

Om Campingen äger P-platsen utanför håller jag med men då får man väl något att lägga i rutan eller?
Hur ska annars p-vakterna veta att du betalat ?
Kan hända att det har varit så i detta fallet , det vet inte jag och bara de som stod där.
Men tendensen att inte bry sig eller visa hänsyn kommer att öka problemen markant för de som inte vill irritera / störa omgivningen med sitt friluftsintresse!
Ubbe
 
F

F.d. 5698

Guest
Sv: Skäms

Allt är ju campingen ägarens problem...
De är ju de som förlorar pengar, de får väl lappa bilarna så att vi inte står där i ondödan!
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Skäms

Majsan 1
Blanda inte in campingägaren i detta om inte campingen äger/förfogar över parkeringen.
Spelar ingen roll vem som äger P-Platsen , Förbud=Förbud.
Den som felparkerar har ansvaret.
Hänvisar till tidigare inlägg och vill påstå att om inte respekt för regler och anvisningar inte betyder något , jamen vad är det för samhälle ?
Gör vad du vill strunta i andra ?
Avslutar nu och hoppas att merparten inser behovet av smidighet osv.
/ubbe
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Skäms

Det är inte alls ovanligt att när man kommer sent till en campingplats blir man inte insläppt på området. Campingen erbjuder då att man kan stå utanför över natten för att sedan köra in på morgonen.

Döm inte alla som snyltare för att de övernattat utanför campingplatser, de kan mycket väl ha betalat till campingen för att få stå där.

En fråga bara, du vet väl vad som gäller på en camping eller hur?
Flertalet campingar har regel om lugn vi 23.00 , Bilförbud 22.00, varför åka till en camping så sent när man vet att man inte blir insläppt?

/ubbe
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Skäms

Hej , förra veckan så campade vi en natt på Barsebäck camping. Det var utcheckning vid kl 12, men vi ville stanna kvar lite extra för att bada och sola, så vi chekade ut före kl 12 och betalade in oss på den stora parkeringen utanför som kostade 20 kr för att få bada och sola lite. Vi parkerade och drog ner solgardinerna och lämnade husbilen några timmar för att få njuta av solen innan vi styrde kosan hemåt.:wub:Mvh
 
Senast ändrad:
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Skäms

Brittis , förstår inte riktigt ?
Ni betalade för er , men det tråden handlar om är de som INTE gör det och som dessutom inte följer parkeringsregler !
/Ubbe
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Skäms

Ubbe, det som Gunnar skriver tycker jag inte är konstigt.
Vi har vid flera tillfällen på Continenten förgäves letat campingplats, klockan blir mer och mer. Tillslut kommer du fram till campingen men den är stängd. VAD GÖR MAN?? Ja, jag tar fillfället om erbjudande att stå över natten för att kunna åka in nästa dag.
Inget konstigt i det, ELLER??, / Kurt
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Skäms

En fråga bara, du vet väl vad som gäller på en camping eller hur? ........
/ubbe

Jag vet inte dina erfarenheter att använda husbil, men om man står på camping och vill göra en tillfällig utflykt med husbilen så måste man ju lämna campingen för att senare återvända. Man har kanske varit på teater eller liknande som slutar sent på kvällen och då är campingens regler oftast att man skall övernatta utanför på parkeringen.

Detta gör man helt i samförstånd, även om det för vissa kan tyckas märkligt.
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Skäms

Gunnar
Jag vet inte riktigt varför man ska försvara felparkerare , som tråden handlar om.
Ja vi har viss erfarenhet av både husvagn och husbil.
Senaste året åkte vi ca 3500 mil med integrerad innan ca2000 mil i alkov och har aldrig behövt att "felparkera" då det finns gott om ställen att stå på utan att behöva störa någon.
Vi har inte tagit in på camping utom i de länder man måste och som av säkerhet tillråder detta.
Erfarenhet finns alltså sedan många år , för det behöver jag ju inte dela dina åsikter.
Det du skriver om att stå utanför med campingens godtycke är ju ok om campingen förfogar över p-platsen!
Kan bara kort konstatera att ju fler som "felparkerar"(och det börjar bli många nu) kommer att förstöra för många andra som vill sköta sig och följa reglerna som finns.
/ubbe
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Skäms

Vem försvarar felparkerare?

Min uppmaning är/var att man inte skall tro att alla som står på parkeringsplats vid campingplats är "kriminella".

Nog om detta!
 
Toppen