• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sista resan för säsongen blir inte av.

F

F.d. 25058

Guest
Sv: Sista resan för säsongen blir inte av.

Hej Åke & Wania,

Brynasfan (Curt) i Gävle har råkat ut för samma att jag får ett larm att något är på tok med motorn.
Jag har en Kabe men med samma Fiat i botten som du.
Jag skall boka tid för kontroll av felet.
Min bil hade stått några dagar och var svår att starta då felet uppstod.

Återkommer när jag får höra vad det är för fel.

Hälsningar Brynasfan i Gävle (1126)
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
767
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Sista resan för säsongen blir inte av.

Accepterar du verkligen ett svar ...........


Jag har väl inte direkt nåt annat val än att acceptera. Både Volvo, Saab och även japanska bilar är ju utrustade med barnsjukdomar, även av allvarligare art.
Innan garantin går ut så får vi verkligen hoppas att Fiat har åtgärdat bristerna. Enligt
Adria så ska felen vara avhjälpta inom en månad, så det är bara att hålla alla tummar.
Ett större problem är att vid kyla så klarar den inte av att hålla temperaturen i hytten utan dieselvärmare (gäller även andra nya dieselmotorer). Det vore ju tacksamt om Fiat sponsrade en dieselvärmare. :yes:

Åke
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Sista resan för säsongen blir inte av.

Jag tycker att man kan förutsätta att en bil som säljs i Sverige måste kunna hålla en
dräglig temperatur i hytten.
Det kan väl inte vara okänt för en svensk leverantör att det kan vara kallt i detta land.

Detta måste nog kunna anses som ett fel i varan och därmed ett fall för ARN om inte
leverantören åtgärdar felet.

DS
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Sista resan för säsongen blir inte av.

Man börjar vara lite fundersam över Fiats attityd,jag själv ringde till Fiatverkstaden i Märsta om att jag hade svårt att få upp motorvärmen vid -2 mer en c:a 65-70grader men det var inga problem, för dom hade fått papper på att det var inget att oroa sig för det var helt normalt, men hur går det då när det blir kallt?? Är det någon som vet?? Första gång att köra vinter med Fiat diesel :confused: :confused: Pelle
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Sista resan för säsongen blir inte av.

Från kamremsövertugg till termostatbyte. Kanske läge att byta namn på tråden, eller byta tråd i nålen, eller vad man nu skall säga. Allt för att hjälpa andra med liknande problem att hitta rätt vid sökningar.

försynt undring av
EssoJ
 
Senast ändrad:
Toppen