• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söker back up- eller kopieringsprogram

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.261
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Söker back up- eller kopieringsprogram

En web-lösning kan naturligtvis vara bra om det är ett seriöst företag som man kan lita på.

Sedan kommer detta med hastigheten på nätet. Med ett mobilt bredband och för närvarande 231 GB data så blir det ganska trögarbetat (och även dyrt i längden). Med ett trådbundet internet med hög hastighet kan det kanske fungera med rimliga upp- och nedladdningstider.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Söker back up- eller kopieringsprogram

Men du behöver inte hålla på och tanka upp hela mängden hela tiden, man kör inkrementell backup alltså enbart det som ändrades sedan senaste uppladdning.

När jag jobbade som IT-tekniker på IT-Hantverkarna för ett antal år sedan, så implemeterade jag just en sådan lösning hos en kund. Hos denna kund strulade backuplösningen på deras server, en server som hade sett sina bästa dagar för övrigt.

Dom slängde helt enkelt ut servern och installerade en lösning från Mamut.

Om Mamut Online Backup - Mamut AB

Fungerade kanonbra och dom hade inte speciellt snabbt nät in på företaget, tror att dom hade 1 Mbit/s och det fungerade helt enkelt kanon. Programvaran är helt säker och krypterar all trafik över nätet upp mot Mamuts servers. Kan faktiskt rekommendera denna lösning, och dessutom ett svenskt företag med hjälpsam support.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Söker back up- eller kopieringsprogram

Kan SyncToy göra en bootbar kopia?

Mitt problem är att disken i Asusen börjar hänga sig. Vill slippa installera om allting och istället köra över en komplett kopia på annan disk, byta disk i Asusen och sedan blåsa tíllbaka allt.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen