• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkringar

StaffanO

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
29785
Medlemskap
2025
Har en Bürstner t728 -10. Fick fel på ett positionsljus, höger bak (breddmarkeringslampa) som jag bytte armaturen på. Jag råkade kortsluta trådarna men tänkte inte mycket mer på det. Bara en säkring. Nu har jag aktivt letat i flera timmar efter säkringen. Finns inte på EBL 99 eller AD01.
Kan någon vänlig själ ge mig ett tips var jag ska leta.
 

StaffanO

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
29785
Medlemskap
2025
Tack för vänligt svar. Jag har letat och letat i timmar igen. Under förarstolen, i luckan bredvid passagerarstolen och i luckan under instrumentbrädan. Nu åtestår bara under motorhuven men det är väl inte så troligt att finna något där. Tack för hjälpen iaf.
 

MilleMange

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Västerås
HBK-Nr
29511
Medlemskap
2024
Tack för vänligt svar. Jag har letat och letat i timmar igen. Under förarstolen, i luckan bredvid passagerarstolen och i luckan under instrumentbrädan. Nu åtestår bara under motorhuven men det är väl inte så troligt att finna något där. Tack för hjälpen iaf.
Hej,
På vår Hymer sitter den säkringen under passagerarstolen fram men där har du kanske redan letat?
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Nu skriver du inte vilket bilmärke.
Är det bara markeringsljus som upphörde fungera? Kanske hjälper om det finns mera som upphörde.
På Fiat satt det en i höger b stolpe som var till den funktionen, man fick plocka bort insidan. Det satt flera stycken där beroende på påbyggarens dagshumör.:confused:
 

StaffanO

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
29785
Medlemskap
2025
Nu skriver du inte vilket bilmärke.
Är det bara markeringsljus som upphörde fungera? Kanske hjälper om det finns mera som upphörde.
På Fiat satt det en i höger b stolpe som var till den funktionen, man fick plocka bort insidan. Det sitter flera stycken där beroende på påbyggarens dagshumör.:confused:
Tack för inlägget Globetrotter! Det är en Bürstner på Fiatchassi. Ja, jag har kollat bakom luckan vid b-stolpen. Men ingen trasig säkring där. Man undrar om dom bara satt in en hängsäkring någonstans.
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Tack för inlägget Globetrotter! Det är en Bürstner på Fiatchassi. Ja, jag har kollat bakom luckan vid b-stolpen. Men ingen trasig säkring där. Man undrar om dom bara satt in en hängsäkring någonstans.
På vår Sunlight som vi har idag är det faktiskt som du säger en hängsäkring.
Den går även till positionslampan uppe baktill.
 

StaffanO

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
29785
Medlemskap
2025
Tack Ol-Mats! Då måste jag kolla igen. Jag tror jag kollade alla säkringar på AD01 men jag kan ha missat. Tack för tipset!
Tack för hjälpen alla! Jag hittade till slut en trasig säkring på AD01 som flaggade att den gått sönder. Jag tittade t.o.m. med förstoringsglas men kunde inte sa att den var bränd. Men, oj vad jag har lärt mig under alla timmar jag letat. Tack för hjälpen än en gång.
 
Toppen