Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Där blev jag orolig. Har precis köpt en till nya bilen eftersom vi lämnar parabolvärlden i husbilenSer nu att RUT240 annonserar att de klarar band 28 så det gäller nog att se upp så man inte får någon äldre version. (Hyllvärmare)
Hittade denna länk att gäller att ha "rätt" produktkod (RUT240*6****,RUT240*7***,RUT240*8****) som ger support för B28. Bifogar länken:RUT240 Supported Frequency Bands - Teltonika Networks WikiDär blev jag orolig. Har precis köpt en till nya bilen eftersom vi lämnar parabolvärlden i husbilen
Hej!Hittade denna länk att gäller att ha "rätt" produktkod (RUT240*6****,RUT240*7***,RUT240*8****) som ger support för B28. Bifogar länken:RUT240 Supported Frequency Bands - Teltonika Networks Wiki
Har snöat in på RUT240 som säges vara anpassat för fordon, och har 12 V matning. Om jag har fattat det hela rätt så gäller det ha rätt produktkod enl ovan. Rätta mig om jag har fel
Klart du ska skaffa den router du anser dig ha störst förtroende för. Men vem avrådde dig att köpa Archer? Min Archer har hanterat allt mellan 8,8 till 15 volt. Det värsta som hänt är att den startat om.Hej!
Några funderingar på mobilbredbands router.
Är också på jakt efter Teltonika fast den uppgraderade 241 som sägs ska vara snäppet vassare. Dessutom är den som du säger anpassad för 12v då driftspänningen ligger mellan 9-30v. Jag blev avrådd att köpa Archer modellen som refereras till ovan med argumentet att den ej har driftspänning som teltonikan får den en strömspik kan den haverera och då gäller ingen garanti.Apropå produkt kod har jag skrivit till Dustin som säljer 241 för svar!
Du skall givetvis köpa den router du snöat in på om det är den du vill ha, jag har själv haft den och den funkar helt perfekt, men som också påpekas av fler än mig så är den långsam. TP-Link funkar precis lika bra i husbilen och har 12V inmatning, men är snabbare.Hittade denna länk att gäller att ha "rätt" produktkod (RUT240*6****,RUT240*7***,RUT240*8****) som ger support för B28. Bifogar länken:RUT240 Supported Frequency Bands - Teltonika Networks Wiki
Har snöat in på RUT240 som säges vara anpassat för fordon, och har 12 V matning. Om jag har fattat det hela rätt så gäller det ha rätt produktkod enl ovan. Rätta mig om jag har fel
Det som jag varnades för var just strömspikarna då den enligt elektronikbutiken är gjord för stabilare spänning.Därför rekommenderade butiken Teltonik då den är förberedd för att klara strömspikar.Klart du ska skaffa den router du anser dig ha störst förtroende för. Men vem avrådde dig att köpa Archer? Min Archer har hanterat allt mellan 8,8 till 15 volt. Det värsta som hänt är att den startat om.
Har kört olika varianter av TP-link på 12V i över 5år, inga problemDet som jag varnades för var just strömspikarna då den enligt elektronikbutiken är gjord för stabilare spänning.Därför rekommenderade butiken Teltonik då den är förberedd för att klara strömspikar.
Detta svar fick jag från Dustin:Hittade denna länk att gäller att ha "rätt" produktkod (RUT240*6****,RUT240*7***,RUT240*8****) som ger support för B28. Bifogar länken:RUT240 Supported Frequency Bands - Teltonika Networks Wiki
RUT241 *0**** | Europe1, the Middle East, Africa, Korea, Thailand |
|
---|---|---|
Product Code | Region (Operator) | ..Supported Bands |
Va bra! Perfekt, men själv blev jag lite skraj då jag fick det svaret då jag var på väg att köpa densamma!Har kört olika varianter av TP-link på 12V i över 5år, inga problem
Har också använt TP-Link sedan 2018 och åkt i Europa utan några problemFunderar att köpa en router. Har förstått att RUT240/RUT950 är lämpad för fordon. Vilken är "optimal" att ha i husbilen ?