Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????
Planen var att åka hem på söndags morgonen men drog tidigare redan på fredags morgon, fick hemlängtan och saknade grabben min
Lite bilder från stugun trakten brorsan och hans hund.
Sen en morgon hittade man denna en tidig morgon i brorsans reservdels bil..
Släppte ut den så den fick dö en naturlig död förhoppningsvis av ålderskrämpor..
Sen lite bilder på hemfärden vart 63 mil hem då jag tog e45:an hemåt för variationens skull.. och lite mindre grusväg. Bilen packad först.
Fikapaus och lite snabbvila och olje påfyllning, har konstaterat att den dricker ca 1 liter olja på 30 mil haha.. dags för en ordentlig koll elelr vad säger ni??
Efter halva vägen hände detta.. igen, suck!! Jaja bara att fixa,, gick mkt smidigare denna gång,
Medans man bytte däck såg man detta och funderade om det skulle sitta någon bult med bricka där fär att hålla en länkarmen bak på plats, ville inte ens titta hur det såg ut på andra sidan så förträngde det bara och bytte däcket och tog det väldigt soft och lugnt, sen fick man för sig att hjullagret var dåligt men det var dubbarna på reservdäcket som ven och lät. och tur var väl det, beslöt mig att svänga in på nästa rastplats elelr parkering dkör över ett krön och ser en rastplats, slåpper gasen och då ser man en polis med laserpistol så jag glider förbi han och parkerar bredvid polisbilen, frilägger bilen och rular bilen för hand och lyssnar vid bakhjulet, sneglar på polisen som tittar mot mig då och då, sen reser man sig upp ser att ena baklyset ej lyser, Polisen sneglar ännu, bankar till baklyset med handflatan då börjar det lysa fint, sätter mig i bilen och drar vidare,, polisen sneglar på bilen tills man lämnat rastplatsen..
Precis när man var stensäker på att nu är det bara enkel och fin väg kvar utan otrevliga överraskningar så mot arvidsjaur så får man detta i ca 3 mil. .det var tradigt allt.
Ahh några km kvar nu bara tänkte man här..
Här kommer lilla hembyn.. hemresan tog hårdare än resan nedåt landet..
Packade upp det viktigaste och sen slöade man gott och somnade tidigt ganska precis 8 timmar ned och 8 timmar hem igen.. bilen har i genomsnitt dragit 0,72 och på hemvägen lät jag bara tankmätaren sjunka till 30 liters strecket sen fyllde man upp den fullt igen så man visste med säkerhet att man skulle ta sig hem..
Inte hänt så mkt, städat ur bilen och hämtade grabben från dagis idag så nu har man full rulle hemma tills på Torsdag elelr fredag och sen blir det nog lite pyssel och check av takluckan allt..