• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Promobil Mobil Life för Android nu

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Promobil kommer fortfarand inte överens med Sygic. Jag får heller inte fram den röda "plupp" som skall gå att flytta så man hittar ställplatser på annan ort off-line.
Jag har mailat dom igen då de ville ha feedback.
 

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Om man köpt och installerat mobil + på en samsungplatta men inte är nöjd, kan man flytta inst till en samsung S3, fungerar det eller måste man köpa ytterligare en??

Vad gäller om Copilot i det fallet?
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Promobil kommer fortfarand inte överens med Sygic. Jag får heller inte fram den röda "plupp" som skall gå att flytta så man hittar ställplatser på annan ort off-line.
Jag har mailat dom igen då de ville ha feedback.

Samma här dessutom kan jag inte uppdatera databasen.
Har också mailat dem.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Om man köpt och installerat mobil + på en samsungplatta men inte är nöjd, kan man flytta inst till en samsung S3, fungerar det eller måste man köpa ytterligare en??

Vad gäller om Copilot i det fallet?
For det som går via Google play shop gjelder det at det er brukeren som kjøper og kan ha flere enheter med samme lisens.
 

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

På mina Android funkar det med Offline sökning.

På min Sams.......

Hej

Undrar hur ser kartbilden ut i offline läget, jag får inte upp kartbilden i en linje ovanför Söderhamn (även Norge Finland).

Jag får den röda punkten så jag kan använda offline söderut.

Är det fler som har samma fel??

Har provat köra uppdatering/hämtning i offline men får aldrig något kvitto som Knarrevik visar och dessutom så är det betydligt färre ställpatser i offline(men det står i infodelen att det är en "overwiev" i offline):mad:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Hej

Undrar hur ser kartbilden ut i offline läget, jag får inte upp kartbilden i en linje ovanför Söderhamn (även Norge Finland).

Jag får den röda punkten så jag kan använda offline söderut.

Är det fler som har samma fel??

Har provat köra uppdatering/hämtning i offline men får aldrig något kvitto som Knarrevik visar och dessutom så är det betydligt färre ställpatser i offline(men det står i infodelen att det är en "overwiev" i offline):mad:

Det stämmer att offlinekartan har den gräns som du nämner, inte heller visar den offline söder om Medelhavet.

image.jpg

Eftersom det finns få ställplatser utanför offlinekartan har det ingen större betydelse.

Däremot ser jag ingen skillnad i antalet ställplatser mellan offline- och onlineläge!
 
Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Hej

Undrar hur ser kartbilden ut i offline läget, jag får inte upp kartbilden i en linje ovanför Söderhamn (även Norge Finland).

Jag får den röda punkten så jag kan använda offline söderut.

Är det fler som har samma fel??

Har provat köra uppdatering/hämtning i offline men får aldrig något kvitto som Knarrevik visar och dessutom så är det betydligt färre ställpatser i offline(men det står i infodelen att det är en "overwiev" i offline):mad:

Jag har också samma problem på min HTC One, när det gäller kartbegränsning samt att färre platser visas i offline läget. Jag har fått lägga i de viktigaste platserna för mig som som favoriter, av de saknade. Hoppas de fixar en uppdatering på detta!
 

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Misstänker att det inte blir full pott på offline update köret då man inget kvitto får på att det är klart.

Ta som ex Berlin, där får jag 3 ggr så många stpl i online mot offline läget


Ps har nu testat inst på ytterligare 2 st Samsung S3....ger samma resultet, men det är ändå bättre än vad jag haft i offline läge.
 
Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Har kollat lite mer på skillnaden mellan online och offline läget, när man gör filtrerade sökningar. Skillnaderna är ganska stora enligt bifogade skärmdumpar från min HTC One. Alla sökningar är gjorda med 50 km sökavstånd från Grossenbrode. Bilderna har från vänster följande val under inställningar.

1. Offline med bara de 3 översta ställplats prisnivåerna
2. Offline lika ovan men med även el och vatten
3. Online, i övrigt lika 1
4. Online, i övrigt lika 2

Vad jag kan se är det bild 2 som är mest avvikande, och tror därför att det är filtreringen offline som har någon slags bugg.
 

Bilagor

  • Offline 1.jpg
    Offline 1.jpg
    48,7 KB · Visningar: 570
  • Offline 2.jpg
    Offline 2.jpg
    44,7 KB · Visningar: 568
  • Online 1.jpg
    Online 1.jpg
    57,8 KB · Visningar: 568
  • Online 2.jpg
    Online 2.jpg
    56,5 KB · Visningar: 569

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Det finns en ny version av Mobil life + på Play nu. Version 1.5 daterad 11:e mars.
Skall prova den i morgon och hoppas de löst problemen.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Det finns en ny version av Mobil life + på Play nu. Version 1.5 daterad 11:e mars.
Skall prova den i morgon och hoppas de löst problemen.

I ett tidigare inlägg har lassewalle testat den nya versionen, med samma dåliga resultat som tidigare.
Jag har dock skickat mina skärmdumpar till Promobil för en kommentar. Om, eller när jag får ett svar lägger jag ut det här!
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

I ett tidigare inlägg har lassewalle testat den nya versionen, med samma dåliga resultat som tidigare.
Jag har dock skickat mina skärmdumpar till Promobil för en kommentar. Om, eller när jag får ett svar lägger jag ut det här!

Här är svaret jag fått från Promobil, så då får vi vänta på uppdateringen och se vad resultatet blir:

"Hello Göran,

we found the solution for the mistake and will shorty upload a new version of the app.

Thanks for your patience.

Best regards,

Janine"
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Nu finns en uppdatering på Play, som verkar ha åtgärdat buggen i offline läget.

Nyheter
- Filter korrigiert
- Fehlermeldung mit Hinweis auf Filtereinstellungen ergänzt
- neues Kartenmaterial
- Kartenkacheln werden für eine bessere Performance entpackt
- Feedbackfunktion korrigiert
- kleinere Bugfixes

Länk
- https://play.google.com/store/apps/details?id=de.promobil.mobillifeplus
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Funkar inte ändå på min Anroid och Samsungtelefon.
Går inte att ladda ner databas
 
J

Jarn

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Jag tycker att denna uppdateringen blivit mycket sämre för mina två Android enheter, en Samsung S4 och en Asus platta.
Kör jag utan Wifi, dvs i Offline läge, då tar det otroligt lång tid för den att hitta några Stellplatser och ibland går det ej alls.
Fortfarande går det inte heller att kombinera med Sygic, då får man bara upp meddelande att "adressen hittas ej".
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Även hos mej vägrar Sygic att tjänstgöra. Får samma felmeddelande som Rolandn


Kan inte se att en uppdatering har skett.

Kan man manuellt göra en uppdatering av Promobil Mobil Life + ?

Var i programmet kan mani så fall göra detta?

Undrar
Kåre
 
J

Jarn

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Öppna Play butik och välj "mina appar" Då får du upp alla dina installerade appar och vilka som det finns nya uppdateringar till.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Roland, jag hittar ingen "Mina appar" i "Play Butik"?

Skulle dom ligga under "Kategorier" eller "Startsida"

Jag har alltså en Samsung-platta, men det borde ju se likadant ut i "Play Butiken"

Undra
Kåre
 
J

Jarn

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Klicka längst upp i hörnan till vänster vid texten Play butik, då kommer det upp en ny meny, där du kan välja dina appar.
 
Toppen