• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Projekt Passivhusbilen

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Projekt Passivhusbilen

Jag missade 3 månaders påminnelsen, nu har det gått 4 månader.

2016-02-06 skrev Chippen.
Själv är jag oerhört skeptisk när någon icke medlem oavsett forum kommer in och skriver om olika produkter, luktar lite för mycket reklam och har sett det många ggr förr.


XXXXXX har bland annat jobbat med biologisk vattenrening.

Vet faktiskt inte om det var polletten som trillade ner eller om allt från början var ett enda försök till reklaminlägg, bilen som påstods vara inköpt existerar förmodligen inte i hans ägo.

Godnatt.
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Projekt Passivhusbilen

Chippen, förstår inte alls hur du kan dra dom slutsatserna och även påstå att trådskaparen troligen är en bluff och lögnare.
Ser ingen reklam någonstans. Ännu mindre när man tänker på hur vitt och brett så många olika saker diskuterats och kollats upp. Knappast något en försäljare pysslar med.

Jag tycker det är kul med folk som både har intressanta idéer och drivkraften att försöka genomföra dem, trots alla trista pessimisters kommentarer…
Undrar om det inte är så att pessimisterna helt enkelt bara är avundsjuka på drivkraften som finns hos dom som vågar och vill?

Mina vilda gissningar till varför uppdateringarna här har stannat av:

1. Han har fullt upp med att bygga
2. Han ledsnade på alla bakåtsträvande pessimister här och valde att helt enkelt ”lämna oss”.
3. Saker i livet har hänt, prioriteringarna har ändrats så projektet har pausats eller lagts ner
4. Han har tappat sugen helt enkelt

Time will tell :)
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Projekt Passivhusbilen

Att du inte förstår är förmodligen för att du inte klarar av att läsa samma sak som jag läser.

Han har ställt frågor om allt och nu när han bygger ska han sluta ställa frågor, inte speciellt troligt. Han har fått hjälp på sina frågor, framförallt i slutet av tråden då vi som hade andra synpunkter tog ett kliv bakåt.

Tappat sugen efter det att han köpt bilen känns inte speciellt trolig.
Jag tror att han helt enkelt har insett hur bortkastade alla pengar skulle bli, när han förstod var slutnotan hamnade.

Att man inte villig att betala 100kr för att komma åt alla trådar på forumet när man ska bygga en husbilslåda, känns inte helt förståndigt.

Jag borde iallafall ha retat upp honom nu, har han limmat ihop två masonitbitar kommer han visa upp det. Han är ju ändå i grund och botten en patentkonsult.

Vi drar olika slutsatser, jag tror inte vi kommer få se en låda och dom som tackat dig tror förmodligen på en låda:D
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Projekt Passivhusbilen

Lite tråkig inställning Chippen

Ibland kan det vara uppfriskande att försöka tänka sig in i en värld där inte allt utgår från en själv och där det faktiskt kan finns andra insikter, kunskaper och erfarenheter än bara de egna..
Testa! ;)
 
Toppen