• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkeringsavgift Smygehuk

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Enligt uppgift från vägverket tillhör toaletterna kommunen som också sköter soptömningen. Pengarna fördelas mellan kommunen, de ungdomar som sköter betalningen och en ungdomsförening i Smygehuk. Allt enligt de fem som tog betalt i lördagskväll.
Husbil5

Om jag inte misstog mig , så tar man bara betalt aug. månad ut.
För ett par år sedan tog man också betalt under sommarmånaderna.
Krister.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Esbjörn: Det var väl precis som jag skrev också, och vi plockar också goda smultron och kantareller (bor på landet). Jag tror dock fortfarande att det är betydligt större tryck på uppställningsplatserna utmed kusten än i inlandet, därav också olika prissättning
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Trycket på ställplatser vid kusten beror i så fall på att det saknas parkeringsplatser. Men behöver väl inte stå med framhjulen i vattnet:confused:
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Herregud !!!
Stanna hemma på er egen garageinfart. Där är det väl gratis, eller åk in på någon skogsstig. Gnällspikar:mad:

Mycket bra, här gnälls det om att det inte finns ställplatser men så fort det händer något och man tar betalt så blir det ramaskri.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Trycket på ställplatser vid kusten beror i så fall på att det saknas parkeringsplatser. Men behöver väl inte stå med framhjulen i vattnet:confused:

Den perfekta ställplatsen:

Framhjulen i vattnet - Inte en levade själ inom synhåll - Inga elstolpar som förstör naturen - Ingen åverkan av människor inom 100 m från vattnet - Ingen in och utcheckning. Detta är livet ... :) :)

Här kan man stå en stund i lugn och ro för att sedan köra vidare till en liknande fri plats. :)

toste.jpg

:) :)
 
Senast ändrad:

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Stod i Marstrand nu i helgen. Mindre än 1kr/timmen. Det var en rätt udda siffra angiven på automaten, typ 97 öre/timmen eller något liknande.

Oförskämt billigt. Så nu har jag råd att betala lite överpris på nästa plats.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Hej Kenth!
Skall kolla om det har med "Åshöjdens BK" att göra.
Mvh.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Visst är det fint att nästan ha framhjulen i vattnet, nästan lite som ha både båt och husbil samtidigt, man kanske skulle satsa på en amfibiebuss, t.ex. denna: Cool Amphibious Manufacturers Ie :)

Under tiden får vi fortsätta leta sköna platser på land (fria eller med avgift). Med vår förra buss landade vi på ett ställe där dottern var lite orolig att vi skulle doppa fronten i vattnet:

55643d1337551286-dsc00128_red.jpg
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Vi har våra vattenhål :D
Och gratis ä di :cool:
 

Bilagor

  • PICT2681.JPG
    PICT2681.JPG
    147,8 KB · Visningar: 3

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Just nu i Smyge 11 husbilar och 2 husvagnar, vi får väl se hur många som står kvar efter 20.00
 
Toppen