• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabol Snipe Pro Max

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Har någon erfarenhet av Snipe Pro Max? Fördelen är att man bara kopplar in Viasatboxen & sedan är det klart. Min fråga gäller Pro Max-modellen med den stora discen (nedre bilden). Hur står sig en sådan här parabol mot en Oyster Digital Vision 85?

Bennie
 

Bilagor

  • Parabol.jpg
    Parabol.jpg
    15 KB · Visningar: 454
  • Anslutning.jpg
    Anslutning.jpg
    68,5 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Parabol Snipe Pro Max

Har ingen egen erfarenhet av den, borde då inte svara,men har sett den monterad och arbetar det verkar ok här hemma.
Man kan säkert göra mycket med matematik och elektronik. Men i det här fallet tror jag "storleken" har betydelse.
Se här ett ex. ST 2 at 88.0°E - LyngSat Maps
God fortsättning!
Bengt
 

Martin.M.A

HBK Intresserad
Inlägg
17
Kommun
Västervik
Sv: Parabol Snipe Pro Max

Där säger du en intressant fråga !
Står just nu i valet med en ny husbil om man ska parabol eller inte ?
Finns fördelar och nackdelar med allt . Fördelen med parobol är ju enkelheten att bara sätt i sitt förhyrda kort hos någon operatör och se sin svenska tv när man campar i Sverige och utomlands .
Den kostar ju en del och när roaming och mängd data hela tiden blir billigare så är det faktiskt ett svårt beslut . Att ha en internet lösning med router och streamingmetoder och sedan ev lösa kostnader för ev SVT play och liknade tjänster är ju inte gratis det heller ! Framför inte för oss som är mycket i Danmark och Tyskland . Och sedan enkelheten med allt detta när man ska be frugan sätta på allt och lösa detta då jag kanske inte är i husbilen ger ju inga pluspoäng för internet lösning ....hon hatar nämligen allt med teknik :)
Så fram med era tipps till en som snart blir tokig i valet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen