• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabol för Europa

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Parabol för Europa

Jag köpte en Viasat modul på vinst och förlust fast min tv inte var med på listan. Tog en stunds diskuterande innan de godkände att skicka den, men den funkar med Alden TV som vi har i vår husbil från 2015.
Vet även att den funkar med en Grundig tv så testa att beställa modulen. Funkar det inte så har ni 14 dagars returrätt.

Måste man "para" Ca-modulen och Viasat programkort på något sätt, eller
startade sändningen automatiskt, eller sände man signal??
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Parabol för Europa

Måste man "para" Ca-modulen och Viasat programkort på något sätt, eller
startade sändningen automatiskt, eller sände man signal??
Kom upp på skärmen hur kort och modul paras ihop. Nu testade jag med ett av husets kort så fick para ihop med boxen i huset igen
när jag flyttade in kortet igen. Jag har redan 4 kort i huset så antingen får jag flytta ett kort fram o tillbaka eller teckna ett fritidsabbonemang. Kommer inte ihåg vad det kostar, men det var inte så blodigt.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Parabol för Europa

Ok tolkar jag det rätt att CA-modulen har ett eget nummer som skall "paras " ihop med Viasat kortets nummer. På samma sätt som man gör med box och kort. Är det rätt ...?
 
Toppen