• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Så är det Kent Oban Byggnaden på toppen är McCaig's Tower Och kommer man till detta mysiga ställe måste man definitivt käka skaldjur i någon av hamn restaurangerna.
PS min röda ögon är en effekt av kameran och inte den tidigare whiskyprovningen :)
Över till Kent
 

Bilagor

  • 127.jpg
    127.jpg
    1,2 MB · Visningar: 3
  • 126.jpg
    126.jpg
    143,2 KB · Visningar: 4

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Skal vi starte med land? Jeg gissar på Kroatia, kunne være Krk et sted jeg aldri har besøkt. Men fjellene tyder på nærhet til Dolomittene, så Slovenia er og en mulighet.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Landet är Kroatien och vattnet är Adriatiska havet. Det är söder om Pulahalvön och Rijeka men norr om Dubrovnic.

Tunneln nedan går från gatan och in till restaurangens hiss.

128503d1504277459-o02.jpg
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Hejsan Kent & Gunilla ! Vi är just nu på Camp Krka och skall besöka Nationalparken här i morgon och det märkliga är att det ligger massor med motor/segelbåtar i sjön nedanför floden med många vattenfall och jag tror i alla fall att Du har fotat i Sibernik och då kan campingen heta Camping/resort Solaris det blev kanske lite mycket text men va ...

Med soliga hälsningar från Kroatien
Hasse & Ingegerd
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Hejsan Hasse & Ingegerd

Nej det är inte Sibenik. Det är faktiskt 12 mil därifrån, en gammal piratstad och de höll till uppe i floden. De anföll inte "egna" landsmän.

Regniga hälsningar från Skåne
 
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Det är en liten stad och hamn vid flodens mynning. Under 12 och 1300- talet var det hemstaden för pirater, som använde sina snabba båtar till att attackera handelsskepp. När dom hade lyckats med sina attacker drog dom sig snabbt tillbaka uppför floden dit handelsskeppen och dom som eskorterade dessa inte kunde följa efter.

Efter detta blev staden en del av det bosniska riket och senare såldes det till republiken Venedig. I och med republiken Venedigs fall blev staden , liksom andra huvuddelar av Kroatien, en del av det Österriska riket och förblev så fram till första världskriget bortsett från en 10 årig period i början av 1800 – talet när staden stod under franskt styre.
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Hej i gen Kent & Gunilla ! Med lite efterforskning utan google tror jag att staden är Omis Campingen kan vara camp Galeb
Hälsningar
Hasse & Ingegerd
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Tack Gunillas Kent ! Det kom plötsligt som flickan sa, har inte alla bilder tillgängliga på resande fot, men försöker med en kanske knepig bild eller det är nog inte så lätt att veta var den är tagen någonstans men kanske finns det nån som knäcker det ???

Åsso blev det så där med tippad bild igen
20160517_143359.jpg

Hälsningar från
Hasse & Ingegerd
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Förstår att det inte är lätt att placera "ugglan" då den kan stå varsomhelst denna stog i Hannover och han som hade gjort den höll på att göra en örn med motorsåg
Mennu lämnar jag spåret fritt
Hälsar
Hasse & Ingegerd på turne i Europa
 
Toppen