• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Jag hade en låda Grand Cru från det vinslottet en gång men det drack vi upp alldeles för tidigt. "Barnamord" sa vinkännarna! Föredrar nog Latouren ändå! :D

Jappe
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Se där! Smaken är ju delad, som sagt. Både Château Latour och slottet jag söker tillhör ju landets Top 5. Själv föredrar lika gärna och kanske hellre en Barolo. Nåväl, jag söker fortfarande namnet på detta också mycket kända vinslott. Både Château Latour och slottet jag söker tillhör samma Apellation i Bordeaux-disitriktet.
//Kjell
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Instämmer helt i vad du skriver om Barolo! Vansinnigt god! Jag har smakat den i Italien någon gång på 70-talet men har inte hittat någon drickbar sådan på bolaget.

För ordningens skull så gissar jag på din gåta, visserligen fel men ändå: Chateau Lafite.

Jappe
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Hallå, där ute! Nu får Ni lova att hjälpa Jappe att hitta rätt.;)
Ett par mil söderut mot Bordeaux från Chateau Lafite på samma sida om La Gironde hittar Ni det slott jag har på bild.
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Så här kan en av slottets vinflaskor nästan se ut, då jag ju retuscherat bilden en aning.
IMG_1601.jpg
//Kjell
 
Toppen