• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Bad Gastein var också populärt. Har personligen inte varit där så jag vet inte hur det ser ut. Chansar på det.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Bara fel! Åkte ni inte skidor på det glada 60-talet? Det var ganska tufft på den tiden med den utrustning som fanns då. Jag hade 2,10 meter långa raka träskidor med skruvade stålkanter, ungefär som Stig Helmer. Bambustavar med riktiga "kringlor", förståss! Första gången Ulla (min dåvarande) kom upp med sittliften till stationen så var hon arg som xxx! Skidorna hade hon slängt ifrån sig strax före landningen. Vakten fick hjälpa henne.

iuu.jpg

Hon försökte sig på lite skidåkning i alla fall men det kanske inte riktigt var hennes grej, om jag uttrycker det så!

su.jpg

Sen fortsatte vi till Italien med skidor och stavar på biltaket

iuu3.jpg

och där kom hon sig långsamt efter alla hemska strapatser i alpvärlden.

iuu2.jpg

Ostia (tror jag det heter) ligger utanför Rom.

su2.jpg

Lite senare det året stack Lasse (Sueco Bandito) och jag till Mallorca och festade lite men det är en helt annan historia. Herregud va skõj man hade på den tiden!

su15.jpg

PS. Garmisch-P ligger rätt nära den efterfrågade skidorten.

Jappe
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Tack för trevlig nostalgisk återblick......

Italien, ja nu chansar jag.

Som stolt Ö-vikare finns Cortina för alltid ingraverat i mitt hjärta.

Nej, jag har aldrig varit där, men det har Bengt Ericksson, Silverbengt, som tog silver där OS-56 i Nordisk kombination.

Onödig information, men ni som kanske missat det, så var Bengt en stolt representant för Friska Viljor i Ö-vik!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Nja, Garmisch-Partenkirchen är inte långt borta. Det välkända berget (Tysklands högsta) kan ses både från Garmisch och den efterfrågade orten. Det är ingen stor känd by men dock!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Ja, Lermoos! Trevlig liten by, i varje fall för ett halvsekel sedan! Din tur, linden!

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Jag tycker att det ser ut som ett skidområde nära en ort som tidigare kallades "Österrikes vackraste alpby". Det skulle kunna vara Alpbach.

Jappe
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Nej Jappe. Här har en och annan glühwein intagits. Tilläggas kan att den här dagen vaknade vi av att det hade kommit nysnö under natten så det blev bråttom upp i backarna för att åka i opistad terräng. Riktig powder så att säga.

bild2.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Det är väl inte Galzig i stanton (som amerikanarna sa') innan dom byggde om till dagens monstrum till bergstation?
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Nej Jappe, det här är mera känt, och branta backar har dom också :yes:
En bild från orten så kanske någon som inte kom upp i backarna känner igen sig.

Bild3.jpg
 
Toppen